ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پانزده ویژگی افراد موفق

افراد موفق ویژگی‌ها و صفت‌هایی دارند که اگر بتوانیم از آنها الگوبرداری کنیم، امید آن می‌رود در مسیر مشابهی مانند آنها حرکت کنیم. از طرفی اگر می‌خواهیم فردا متفاوت‌تر و البته بهتر از امروز باشد ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

افراد موفق ویژگی‌ها و صفت‌هایی دارند که اگر بتوانیم از آنها الگوبرداری کنیم، امید آن می‌رود در مسیر مشابهی مانند آنها حرکت کنیم. از طرفی اگر می‌خواهیم فردا متفاوت‌تر و البته بهتر از امروز باشد باید تغییراتی ایجاد کنیم. این تغییرات اگر از خودمان شروع شود می‌تواند نتایج ارزنده‌ای به دنبال داشته باشد.

افراد موفق چه کارهایی انجام می‌دهند؟ رمز موفقیت آنها چیست؟ آنها چه صفت و ویژگی‌هایی دارند که می‌توانیم ما نیز چنین صفت‌هایی را در خود تقویت کنیم؟

برای آنکه بتوانیم زندگی موفق و البته هدفمندی را دنبال کنیم، لازم است با برخی صفت‌ها برای همیشه خداحافظی کنیم و در عوض صفت‌های بهتری را جایگزین آنها کنیم. شاید انجام چنین کاری ساده به نظر برسد اما در عمل لازم است تغییرات شاخص و مطلوبی ایجاد کنیم.

صفت انسان های موفق چیست؟

همان‌طور که برای آنکه یک زمین کشاورزی بتواند محصول خوبی بدهد لازم است شخم زده شود و دانه‌ها در آن کاشته شوند. زمین وجود ما نیز چنین وضعیتی دارد و باید شخم خورده و دانه‌های درستی در آن کاشته شود تا محصولاتی متناسب با همان دانه‌ها برداشت کنیم.

در این مطلب قصد داریم برخی ویژگی‌های افراد موفق را مرور کنیم. این افراد دانه‌هایی را در زمین وجود خود دارند که محصولاتی خوبی برای آنها به بار آورده است. محصول خوب به صورت اتفاقی و بدون دانه و زمین مناسب به دست نمی‌آید و این طور نیست تصور کنیم به صورت تصادفی چنین اتفاقی افتاده است.

به خاطر داشته باشید اگر شما به گونه‌ای زندگی می‌کنید که بیشتر مردم زندگی می‌کنند، محصولاتی به دست می‌آورید که بیشتر مردم آن را کسب می‌کنند. اگر با هرگونه شرایطی کنار می‌آیید و فردی قانع هستید، از یک زاویه شما فردی قانع هستید ولی از طرف دیگر این مساله باعث می‌شود برای کسب محصولات بهتر تلاش نکنید. اگر قناعت جلوی موفقیت شما را می‌گیرد پس باید فکری به حالش بکنید و شاید معنی و مفهوم قناعت را به درستی متوجه نشده‌اید.

15 صفت انسان های موفق

ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری افراد موفق

در ادامه برخی ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری افراد موفق جهان را مرور می‌کنیم. بی‌شک آنچه در این مطلب به آن اشاره شده است تمامی ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری افراد موفق نیست و به همین جا خلاصه نمی‌شود. اما برای شروع می‌تواند مفید باشد:

1- سخت کوش

افراد موفق جهان از هر لحظه زندگی بهره می‌برند. سخت کوش هستند و تلاش می‌کنند از زمان و انرژی خود به بهترین شکل استفاده کنند. سخت کوشی و متوقف نشدن از ویژگی‌های بارز افراد موفق است. آنها رویاهای بزرگی را دنبال می‌کنند و برای رسیدن به آن سخت تلاش می‌کنند.

2- مسئولیت پذیر

افراد موفق عموما اهداف بزرگی دارند و برای رسیدن به آن مسئولیت‌هایی را پذیرفته و پاسخگو هستند. آنها مسئولیت‌های خود را می‌شناسند و می‌دانند در این لحظه مهم‌ترین مسئولیت و وظیفه آنها چیست. چنین افرادی عموما تصمیم‌های مهمی می‌گیرند و با سخت کوشی پای تصمیمات خود می‌مانند.

3- با اراده

افراد موفق اراده فولادین و محکمی دارند. به جای آنکه منتظر و مردد بمانند، در عوض با قدرت و با اراده پیش می‌روند. به یاد داشته باشید که تعلل در کارها انرژی را به هدر می‌دهد. به جای آن آنکه چنین افرادی مردد و معطل بمانند انرژی خود را جمع کرده و با قدرت پیش می‌روند.

بزرگترین دستاوردهای دنیا نصیب افرادی می‌شود که روی اهداف خود تمرکز کرده و با تلاش و کوشش به مسیر ادامه می‌دهند.

4- صبور

افراد موفق با قدرت به پیش می‌روند و متوقف نمی‌شوند اما در عین حال صبر و حوصله به خرج می‌دهند. اگر دانه‌ای را کاشتند صبر می‌کنند تا رشد کنند. با اولین شکست از میدان خارج نمی‌شوند و سخت‌تر از قبل تلاش می‌کنند. گاهی ممکن است حتی با ضرر و زیان‌هایی مواجه شوند ولی این بدان معنا نیست که میدان را خالی کنند. بلکه با قدرت به پیش می‌روند.

صفت های انسان موفق

5- صداقت

یکی از ویژگی‌های اخلاقی که می‌تواند به ما کمک کند در زندگی فردی موفق باشیم، صداقت و درستکاری است. این یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که هر فردی باید در وجود خود آن را پرورش دهد. صداقت، برترین سیاست در هر کاری است. درستکاری، باعث افزایش عزت نفس می‌شود و شخصیت قدرتمندی را به نمایش می‌گذارد.

6- اشتیاق

اگر می‌خواهید موفق باشید، زندگی خوبی را تجربه کنید، شور و اشتیاق می‌تواند به عنوان نیروی محرک باعث حرکت به سمت رویاها شود و شما را به سر منزل مقصود می‌رساند. زندگی ما در اصل 10 درصد اتفاقاتی است که تجربه می‌کنیم و 90 درصد مابقی آن پاسخ‌هایی هستند که به این اتفاقات می‌دهیم.

7- ارتباط موثر

یکی از مهارت‌های کلیدی در افراد موفق، مهارت برقراری ارتباط موثر است. وقتی فردی می‌تواند ارتباط خوبی با جهان اطراف خود برقرار کند در واقع فرصت‌های بهتری را برای خود در این جهان رقم می‌زند. ارتباط موثر باعث می‌شود که به بهترین و مهمترین بخش هر چیزی که می‌خواهید، سریعتر دست پیدا کنید.

8- خوشبین

در این جهان داشتن نگاه خوشبین و زدن عینک خوشبینی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم فرصت‌های طلایی را بهتر ببینیم و با استفاده از آنها به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم. در این جهان خوبی‌های بسیاری وجود دارد که برخی آنها را نادیده می‌گیرند. اما افراد موفق در دل هر اتفاقی هرچند با ظاهر منفی نیز قسمت‌های مثبت و حرکت دهنده آن را مشاهده می‌کنند.

خوشبینی یکی از استراتژی‌های موفق برای ساختن آینده‌ای بهتر است. با خوشبینی شما باور دارید که آینده می‌تواند بهتر از این‌‌ها باشد، پس قدم بر می‌دارید و مسئولیت می‌پذیرید تا آینده را آنچنان خوب که می‌تواند باشد، بسازید.

9- اعتماد به نفس

افراد موفق به توانمندی‌ها و استعدادهای خود اعتماد دارند. اگر نقاط ضعفی هم دارند اعتماد دارند که می‌توانند آن نقاط ضعف را برطرف کنند. به همین سادگی با اعتماد کردن به خودشان می‌توانند جهانی بهتر را برای خود بسازند و تجربه‌های بهتری داشته باشند. اگر ما خودمان به خودمان اعتماد نداشته باشیم چگونه می‌توانیم از دیگران انتظار داشته باشیم که به ما اعتماد کنند. هنگامی که این اعتماد و ایمان غیر قابل خدشه به خودتان را دارید، یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر هستید.

صفت های انسان موفق چیست؟

10- درک متقابل

کار می کنید تا درک کنید و به کسانی که با شما ارتباط دارند توجه می‌کنید. مهمترین قسمتش این است که توانایی دارید حرف‌های ناگفته را بشنوید. جایی که درک وجود دارد، اعتماد و احترام هم به دنبالش می‌آید.

هیچ کس برای انسان معمولی بودن برنامه نمی‌ریزد. معمولی بودن هنگامی پیش می‌آید که شما برنامه‌ای ندارید. اگر می‌خواهید موفق باشید، رفتارهایی که شما را به موفقیت می‌رسانند در پیش بگیرید، و به گونه‌ای برنامه بریزید که این رفتارها جزئی از زندگی روزانه‌تان بشوند.

11- تفکر مکتوب

یکی از ویژگی‌های افراد موفق آن است که از تفکر مکتوب استفاده می‌‌کنند و همه چیز را روی کاغذ یا در قالب فایل مکتوب می‌کنند. چنین رویکردی به ذهن آنها نظم می‌دهد. اگر می‌خواهید به فردی موفق تبدیل شوید برنامه‌ها و اهداف خود را مکتوب کنید و تفکر کردن به صورت مکتوب را یاد بگیرید.

12- عدم اتلاف زمان

افراد موفق زمان و انرژی خود را به بهای بیهوده هدر نمی‌دهند. یکی از مهم‌‌ترین سرمایه‌های ما در این جهان زمان ما است. اگر امروز بگذرد دیگر باز نمی‌گردد. پس زمان آنقدر با ارزش است که دیگر بازگشت پذیر نیست. افراد موفق این را می‌دانند و قدر زمان و لحظه لحظه‌ها را می‌دانند.

13- شجاع و نترس بودن

افراد موفق ترسو نیستند. با شجاعت پیش می‌روند و از موانع و سختی‌ها نمی‌ترسند. افراد موفق می‌دانند هر مسیری سنگلاخ‌های خودش را دارد و برای رویارویی با مشکلات آماده هستند. مسایل را یکی یکی حل می‌کنند و در پشت موانع متوقف نمی‌‌شوند.

14- تطبیق پذیر

افراد موفق خود را با شرایط مختلف همراه می‌کنند و انعطاف پذیر هستند. یکی از ویژگی‌های افراد باهوش این است که می‌توانند خود را با شرایط مختلف تطبیق بدهند و با تغییر شرایط دچار سردرگمی نمی‌شوند. انعطاف پذیری در موقعیت‌های مختلف یکی از ویژگی‌های افراد موفق است.

15- پشتکار

افراد موفق پشت هر کاری را می‌گیرند و رها نمی‌کنند تا به نتیجه برسند. آنها اغلب پشتکار خوبی دارند. افراد موفق به واسطه هوش خود موفق نمی‌شوند بلکه یکی از ویژگی‌های بارز آنها پشتکار داشتن است. پشتکار می‌تواند یک فرد معمولی را به فردی قدرتمند تبدیل کند.

سوالات متداول کاربران

انسان های موفق چه صفاتی دارند؟

پیش روی، خود اتکایی، قدرت اراده، صبر، درستکاری، اشتیاق و… از جمله صفات خوب انسان‌های موفق است.

کدام صفت انسان‌های موفق اکتسابی و کدام انتسابی است؟

تقریبا اغلب صفاتی که به موفقیت افراد در کارهای مختلف منجر میشود اکتسابی است. یعنی فرد باید تلاش کند این صفت را در وجودش ایجاد یا تقویت کند تا بارز شود.

آیا هر فردی می‌تواند صفت های خوب را جایگزین صفات بد کند؟

اگر بخواهیم آرمانگرایانه به ماجرا نگاه کنیم هر کسی میتواند موفق شود پس بدون نگرانی از اینکه نتیجه کار چه خواهد شد به صفاتی که فکر میکنید نیازشان دارید فکر کنید و آنها را در وجودتان بزرگ و پرورش دهید.

این مطلب توسط «میترا تهرانی» نوشته شده و در تاریخ 13 تیر 1401 توسط «تینا پورشاهید» بروزرسانی شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • محمود غفاری
    محمود غفاری | ۱۹ تیر ۱۴۰۱

    آفرین به خودم فقط پنجمیو دارم
    یک از پونزده😐

  • محمد خان
    محمد خان | ۱۴ تیر ۱۴۰۱

    عالی بود ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی