ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان در حال کار بر روی نانوربات هایی برای درمان موثرتر سرطان هستند

با پیشرفت علم، توانسته ایم از تکنولوژی ها و داروهای جدید برای درمان بسیاری از دردها و امراض استفاده کنیم. اما درمان سرطان از مهمترین بیماری هایی است که هنوز از درمانش عاجزیم. با این حال نشانه هایی ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۶ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

با پیشرفت علم، توانسته ایم از تکنولوژی ها و داروهای جدید برای درمان بسیاری از دردها و امراض استفاده کنیم. اما درمان سرطان از مهمترین بیماری هایی است که هنوز از درمانش عاجزیم. با این حال نشانه هایی از امید برای درمان این بیماری نیز به چشم می آید.

اما در صورتی که پیش از این مقاله 'شغل های تکنولوژیک آینده چه هستند' را در دیجیاتو خوانده باشید به یاد دارید که یکی از آنها به نانوتکنولوژی در طب مربوط میشد. ظاهرا آینده چندان هم دور نیست.

به گزارش PhysOrg و نتیجه تحقیقی که اخیرا در Davis Cancer Center در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده نشان می دهد که احتمال درمان سرطان از طریق نانوتکنولوژی و نانوربات ها در آینده نزدیک وجود دارد.

محققان در آزمایشی موفق شده اند با اتصال یک ماژول تشخیص دهنده تومور به نانوربات ها، به آنها امکان شناسایی تومورها را بدهند. بدین ترتیب پزشکان می توانند جزئیات دقیق تر و بیشتری از محل تومور(ها) و نوع آن به دست آورده و روند درمان را با هدف گذاری دقیق تری و تنها بر روی ناحیه تجمع سلول های سرطانی اعمال کنند. این قدمی بسیار بزرگ در بهبود روش های درمان سرطان خواهد بود.

این روش می تواند در بهبود روش های شیمی درمانی نیز مفید باشد و با حمله مستقیم نانوربات ها به سلول های سرطانی روند درمان را با سرعت و تاثیرگذاری بیشتری ادامه پیدا می کند.

کسی چه می داند؟ شاید در آینده نزدیک بیماران سرطانی از عوارضی همچون ریزش مو و پوکی استخوان که به واسطه شیمی درمانی به وجود می آید در امان باشند و بازه درمانی آنها نیز بسیار سریع تر طی شود.

جزئیات بیشتر در رابطه با این تحقیق را در سایت PhysOrg مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • nahal
    nahal | ۸ شهریور ۱۳۹۳

    بنده از همینجا به همه ی محققان و دانشمندان عزیز کشور که برای رشد و توسعه ی کشور تلاش میکنند عرض تبریک و خسته نبشید دارم به امید موفقیت های روز افزون...

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۷ شهریور ۱۳۹۳

    خدایا به حق بزرگیت همه بندهاتو از مریضی ها حفظ کن و نزار هیچ تخت بیمارستانی مریضی یه خودش ببینه
    آمین

  • مانی قاسمی
    مانی قاسمی | ۶ شهریور ۱۳۹۳

    سلام، از اینکه با دیجیاتو همراه هستید از شما ممنونیم. تا به حال هیچگونه IP مسدود نگشته و گزارشی نیز در رابطه با قطع و وصل شدن سایت از سمت کاربران دریافت نشده. لطف کنید ارتباط اینترنت خود را چک کنید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی