ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مدل های جدید کنسول دستی Nintendo 3DS معرفی شدند

شرکت ژاپنی نینتندو، مدل های جدید 3DS را برای بازار ژاپن رونمایی کرد و یک قدم به نسل بعدی کنسول های دستی نزدیک شد. این دو کنسول New 3DS و New 3DS XL نام دارند؛ منطقی است ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

شرکت ژاپنی نینتندو، مدل های جدید 3DS را برای بازار ژاپن رونمایی کرد و یک قدم به نسل بعدی کنسول های دستی نزدیک شد. این دو کنسول New 3DS و New 3DS XL نام دارند؛ منطقی است که نینتندو بالاخره قصد اخراج کسانی که کنسول هایش را نامگذاری می کنند، داشته باشد.

این کنسول به نمایش تصاویر سه بعدی، آن هم بدون عینک شهرت دارد اما مدل های قبلی مشکلی در رابطه با زاویه دید و میزان نور محیط دارند که طبق ادعای نینتندو این مشکل در نسخه های جدید برطرف شده.

یک واحد پردازشی سریع تر نیز برای کنسول در نظر گرفته شده تا علاوه بر افزایش سرعت لود و کارایی، بازی های قوی تر هم برای آن ساخته شود. برای مثال، بازی Xenoblade Chronicles که یکی از بازی های برجسته سال 2011 بود قرار است به صورت انحصاری برای مدل های "جدید" 3DS منتشر شود. مرورگر دستگاه حالا از HTML5 هم پشتیبانی خواهد کرد و بنابراین eShop و MiiVerse (فروشگاه و شبکه آنلاین نینتندو) با سرعت بیشتری باز خواهند شد.

با معرفی این دو مدل جدید، خانواده 3DS، پنج نفره شد. مدل عادی و ورژن جدیدش، مدل XL و ورژن جدیدش به انضمام 2DS.

عمده تفاوت مدل عادی و XL در اندازه صفحه نمایش و صفحه لمسی است، اما در دو مدل "جدید"، با حفظ همان اختلاف، دکمه های ABXY رنگی و دو دکمه جدید با نام های ZR و LR به پشت دستگاه اضافه شده اند. جایگاه قلم، ورودی کارت های بازی و دکمه پاور به قسمت پایینی دستگاه نقل مکان کرده اند تا جا برای C-Button، دکمه ای جدید، باز شود. این قسمت جدید، حالت آنالوگ مسطح برای کنسول خواهد داشت و دیگر لازم نیست برای بازی های پیشرفته تر که نیاز به کنترل دقیق تر دارند، Circle Pad Pro را به صورت جداگانه خرید.

آنالوگ کنسول های بازی به طور عمده به دو بخش تقسیم می شوند که حالت مسطح آن ها بیشتر برای کنسول های دستی مثل 3DS و PS Vita (حتی PSP) کاربرد دارند و مدل های برجسته روی کنترلرهای بازی معمولی استفاده می شوند.

اندازه صفحه نمایش مدل جدید 3.88 اینچ در نظر گرفته شده که در مقایسه با مدل قبلی، 1.2 برابر بزرگ تر است. مدل XL دست نخورده باقی مانده.

درگاه میکرو USB و NFC از دیگر موارد ارتقا یافته هستند. به محض عرضه تکنولوژی عروسک های Amiibo، صفحه پایینی کنسول های جدید 3DS قادر خواهد بود با استفاده از NFC، کاراکترهای عروسکی را وارد بازی کند (شکل زیر، ردیف دوم، عکس اول از سمت راست).

Capture

شرکت نینتندو هنوز هم از قفل منطقه ای استفاده می کند، یعنی اگر کنسول های مربوط به این منطقه را تهیه کنید، حتما باید بازی های همان ناحیه را هم داخل دستگاه بگذارید. فرض مثال، کنسول های آمریکایی قادر به اجرای بازی های ژاپنی نیستند. اگر عجله دارید می توانید سریعا کنسول های ژاپنی را تهیه کنید اما در رابطه با تهیه محتوا به مشکل خواهید خورد.

این دو مدل در دو حالت عادی و XL، قرار است 11 اکتبر پا به بازار ژاپن بگذارند که به ترتیب 16 هزار و 18 هزار و هشتصد ین (93 و 109 پوند) قیمت دارند.

نینتندو در مکاتبه ای با یوروگیمر تائید کرد که این دو مدل جدید کنسول دستی 3DS، سال آینده در اروپا و آمریکای شمالی عرضه خواهند شد. انتظار می رود عرضه این دو مدل تا قبل از ماه مارس 2015 (پیش از شروع فصل بهار) در باقی مناطق دنیا آغاز شود.

اما این همه ماجرا نیست. بسته های پرفروش کنسول Wii U بالاخره راه شان را به بازار آمریکا هم پیدا کرده اند. بسته ای ویژه از این کنسول که بازی Super Mario 3D World و Nintendo Land در آن قرار دارد اواسط سپتامبر در بازار آمریکا منتشر خواهد شد. والمارت هم بسته ویژه Mario Kart 8 را در همان تاریخ به قفسه های خود اضافه خواهد کرد؛ هر دو باندل 300 دلار قیمت خواهند داشت. با عرضه این دو مدل در بازارهای آمریکای شمالی، می توان انتظار قیمت های منطقی و موجودی بالا در بازار داخل داشت.

3 بسته جدید هم برای کنسول 2DS معرفی شده که هر کدام 130 دلار قیمت دارند و با کد دانلود ماریو کارت 7 عرضه می شوند. ماریو کارت 7 برای کنسول های دستی و ماریو کارت 8 برای کنسول خانگی نینتندو ساخته شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • روباه آبی
    روباه آبی | ۸ شهریور ۱۳۹۳

    من خودم کنسولای مایکروسافت و سونی رو قبول دارم از نیتندو هم game cube داشتم حیلی داغووون بود هنوز واسم سوال دیسک ۲ اسپلینتر سل رو چه جور باید نصب میکردم!!

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۸ شهریور ۱۳۹۳

    ممنون استاد وفانژاد

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۷ شهریور ۱۳۹۳

    مقایسه فروش کنسول های دستی نینتندو با سونی احمقانه و خنده داره . تو بخش کنسول های دستی واقعا سونی حرفی برای گفتن نداره اینو فروشش ثابت می کنه ...وقت بخیر
    (تا بخوای به همه بفهمونی 2d art چیه بازی های فانتزی چیه پیر میشی)

    • محمدرضا پورمیرزایی M.R.P
      محمدرضا پورمیرزایی M.R.P | ۷ شهریور ۱۳۹۳

      ینی بصورت بسیار عجیبی درکت میکنم با اینکه فن سونی هستم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی