ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا فبلت ها جایگزین تبلت ها خواهند شد؟

هیچ کس انتظارش را نداشت که بازار تبلت ها در یکسال اخیر اینقدر افت داشته باشد، در این بین وقتی آمار IDC را می‌بینیم، تعجب ما بیشتر هم می‌ شود. پیش‌ بینی قبلی این شرکت رشد دوازده ...

آرمان حسینی
نوشته شده توسط آرمان حسینی | ۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

هیچ کس انتظارش را نداشت که بازار تبلت ها در یکسال اخیر اینقدر افت داشته باشد، در این بین وقتی آمار IDC را می‌بینیم، تعجب ما بیشتر هم می‌ شود. پیش‌ بینی قبلی این شرکت رشد دوازده درصدی بازار تبلت ها بود، کما اینکه این عدد فاصله زیادی با میزان فروش این محصولات در بازار داغ سال گذشته داشت.

حالا در آماری تازه، پیش بینی این شرکت برای سال 2014 به عدد نه چندان خوشایند 6.5% رسیده که اصلا قابل توجه نیست و 50% کمتر از آنچه انتظار میرفته بوده است و نکته ی تاسف بار اینکه هیچ رشدی برای بازار امریکای شمالی و اروپا در سال جاری شاهد نخواهیم بود.

آنطور که اعداد و ارقام نشان می دهند، تبلت ها خیلی سریع دچار افول شده اند، هر چند هنوز بسیار زود است که بخواهیم بگوییم این نسل از گجت ها در حال حرکت به سمت انقراض هستند. در سال 2010 اپل اولین نسخه آیپد را عرضه کرد و حالا با گذشت 4 سال از به بازار آمدن این محصولات مدرن به نظر می آید رشد فروش آنها دچار ایستایی شده است.

یکی از عمده ی دلایل افت بازار تبلت ها را می توان پیدایش دسته ی جدیدی از گجت ها با عنوان فبلت دانست. این رده از محصولات در محدوده ای بین تلفن های هوشمند و تبلت ها قرار داشته، دارای سایز صفحه نمایش 5.5 الی 7 اینچ بوده و می توانند کارایی هر دو محصول یاد شده را به کاربران ارائه نمایند.

با توجه به تحلیل های صورت گرفته و آنچه از شواهد امر بر می آید سقوط آزاد رشد بازار تبلت ها از 51% در سال 2013 به 6.5% در سال جاری دلیلی جز تمایل کاربران در حرکت به سمت فبلت ها نمی تواند داشته باشد، یا حداقل این قانع کننده ترین منطقی است که به ذهن ما می رسد.

با این تفاسیر آیفون جدید با ابعاد فبلت مانند خود می تواند چالشی برای فروش تبلت کمپانی تولید کننده اش یعنی آیپد شود و حتی محصولی با سابقه تر مانند گلکسی نوت 4 بر خلاف آنچه انتظار می رود به جای اثر گذاری بر بازار تلفن هوشمند بزرگترین رقیبش یعنی اپل، تبلت این کمپانی را مورد هدف قرار داده باشد.

نظر شما چیست؟ آیا تبلت ها بازنده ی نبرد با رقیب سرسخت خود یعنی قبلت ها هستند یا چنین نبردی هرگز رخ نخواهد داد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • رامین
    رامین | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    آقا من یه نکته رو نگرفتم چی شد؟
    "یکی از عمده ی دلایل افت بازار تبلت ها را می توان پیدایش دسته ی جدیدی از آنها با عنوان هیبریدی دانست که در اصطلاح رایج فبلت نیز خوانده می شوند"
    تا جایی که من به یاد دارم دستگاه های هیبریدی چند کاره هستند مثل سری پدفون ایسوس که هم گوشی میشه و هم تبلت و اصولا به فبلت ها ربط پیدا نمی کنن. فبلت ها دستگاه هایی هستند بین گوشی ها و تبلت ها که اندازه اون ها بین 5 تا 7 اینچ میشه.
    در آخر ممنون از مطلب بسیار خوبتون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی