ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هفت نکته برای ثبت عکس هایی بهتر با دوربین تلفن های هوشمند

این روزها با وجود تلفن های هوشمند، عکاسی با کیفیت بالا، برای هرکسی آسان، در دسترس و مفرح شده است. اما نکات زیادی وجود دارد که برای گرفتن عکس های ماندگار، باید آنها را رعایت ...

مجتبی بوالحسنی
نوشته شده توسط مجتبی بوالحسنی | ۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

این روزها با وجود تلفن های هوشمند، عکاسی با کیفیت بالا، برای هرکسی آسان، در دسترس و مفرح شده است. اما نکات زیادی وجود دارد که برای گرفتن عکس های ماندگار، باید آنها را رعایت نماییم. در ادامه با روش های آسانی برای گرفتن عکس های روزانه ی با کیفیت آشنا خواهید شد.

از عکاسی در حالت HDR هوشمندانه استفاده کنید

HDR به قابلیتی عمومی در دوربین اکثر تلفن های هوشمند تبدیل شده. در حالت HDR  عکس هایی پشت سرهم و با شدت روشنایی های مختلف از سوژه ثبت می شود و سپس همه ی عکس ها توسط گوشی یا دوربین ترکیب شده و تصویر نهایی ایجاد می شود. استفاده از این تکنیک در برخی موارد بسیار خوب عمل کرده و در برخی موارد نیز حتی باعث خراب شدن عکس می شود.

2

اگر قصد عکاسی از صحنه ای با روشنایی مناسب در نوری کم را دارید می توانید HDR را روشن کنید. در این شرایط معمولا HDR خوب کار می کند و باعث می شود جزئیات در مکان هایی که نور زیادی ندارند، کاملا مشخص باشد. یادتان باشد همیشه حالت HDR را روشن نگذارید، برای مثال، اگر  بخواهید از یک سوژه متحرک عکس بگیرید، نتیجه نهایی کار شما عکس های دوتایی خراب و گاها عجیب و غریب خواهد بود.

در ادامه ی مطلب می توانید شش نکته ی باقی ماند در رابطه با گرفتن عکس هایی بهتر با دروبین تلفن های هوشمند را مطالعه فرمایید.

ثابت بمانید و عکس های صاف و شفاف بگیرید

برای جلوگیری از تار شدن تصاویر باید در زمان و مکان مناسبی عکاسی کنید،  که نور کافی باشد. همچنین لازم است تلفن هوشمندتان را هم بدون لرزش در دست گرفته باشید. راه های بسیاری برای گرفتن عکس های صاف و شفاف وجود دارد. دیوار، کنج، یا سازه ای را پیدا کنید که بتوانید به آن تکیه دهید.

در تمام مدت عکاسی گوشی خود را با دو دست محکم گرفته و آرنج خود را در پهلوی بدن خود قرار دهید و برای اینکه حس بهتری داشته باشید قبل از فشردن دکمه شاتر، یک نفس عمیق بکشید، نفس را در سینه حبس نموده و پس از گرفتن عکس نفس خود را آزاد سازید. اینکار در جلوگیری از تار شدن تصاویر، واقعا به شما کمک می کند. هیچ گاه نا امید نشوید، بخصوص اگر در نور کم عکاسی می کنید، زیرا در این حالت ثبت عکس های مطلوب  بسیار مشکل است.

استفاده از کلید شاتر لمسی به جای کلید فیزیکی شاتر

3

در خیلی از تلفن های هوشمند امروزی، یک دکمه ی فیزیکی در یکی از لبه های کناری گوشی برای ثبت عکس تعبیه شده است. اما در اغلب اوقات بهتر است از این کلید استفاده نکنید. زیرا به هنگام فشردن دکمه برای عکسبرداری احتمال جلوگیری از لرزش دست و مات شدن عکس بسیار کم است. پیشنهاد ما این است که از دکمه ی شاتر لمسی که در همه ی دوربین های تلفن های هوشمند تعبیه شده، استفاده نمایید.

باید به صورت سوژه هایتان نور کافی برسد

4

در هنگام ثبت عکس از ایجاد مستقیم نور بر روی سوژه هایتان طفره نروید. سوژه های شما نباید نور پس زمینه داشته باشند، بنابراین اطرافتان را بخوبی نگاه کنید تا بهترین مکان را برای داشتن نور کافی روی سوژه هایتان پیدا کنید. اگر در فضاهای داخلی عکاسی می کنید، به سمت پنجره ها بروید و پشت به پنجره عکاسی کنید. با این کار از نور بیرون برای ثبت عکس های درخشان و شفاف استفاده کرده اید.

عکس های نویز داری که در تاریکی ثبت کرده اید را سیاه و سفید کنید

5

عکاسی در شرایط نوری خیلی کم، باعث می شود تصاویری که گرفته اید دارای نویز زیادی باشند و رنگ ها به صورت صحیح در تصویر ثبت نشوند. برای به حداقل رساندن نویز تصویر، آنها را به صورت سیاه و سفید به اشتراک بگذارید.

محل قرار گیری خود را کنترل کنید

6

هیچ چیز به اندازه ی ثبت لکه های روشن بر روی تصاویری که با تلفن های هوشمند ثبت می شوند، ما را عصبانی نمی کند. از طریق صفحه نمایش گوشی به صحنه ای که قصد عکاسی از آن را دارید بنگرید و مکان خود را تغییر دهید تا جایی که از ایجاد نورهای شدیدی که بر روی سوژه ها می تابند، دور شوید. البته اینکار همیشه قابل انجام نیست، ولی روش خوبی برای ثبت تصاویری با کیفیت بالا است.

اگر عکس شما بیش از حد روشن ثبت شده است، سعی کنید با جابجایی، بهترین شرایط نوری ممکن را برای عکاسی بیابید. در تصویر بالا دوربین در اصل فضای داخلی یک قطار را نشان می دهد ولی عکاس با قرار گرفتن در جایی که نور از پنجره قطار به داخل می تابد توانسته جزئیات بیشتری را در عکسی که ثبت کرده، به نمایش بگذارد.

از اپلیکیشن های پردازش تصویر استفاده کنید

7

به کسانی که حرف های نا امید کننده می زنند گوش ندهید. برای مثال می گویند فلان فیلتر در این عکس خیلی چرند است و… مطمئنا استفاده از ترفند ها و سلایق شخصی در اعمال تغییر رنگ، استفاده از فیلترها، و تنظیمات فراوان دیگری که می توانید بر روی تصاویری که با گوشی هوشمندتان گرفته اید، اعمال کنید، بهتر است. از اپلیکیشن هایی که در این زمینه می توانید استفاده کنید می توان به VSCO Cam یا Afterlight اشاره نمود. اما اگر وقت و حوصله کافی برای استفاده از قابلیت های اینگونه اپلیکیشن ها ندارید، می توانید از برنامه ی محبوب و نام آشنای Instagram استفاده کنید، اما نسبت به برنامه هایی که عملکرد اصلی آن ها پردازش تصاویر است، محدود تر خواهید بود. هرچند که استفاده از اینستاگرام به مراتب آسان تر است و این یکی از دلایل محبوب بودن این اپلیکیشن است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • TechLover
    TechLover | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    با سپاس از شما

  • محمد
    محمد | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    خيلي خوبه

  • Sajed
    Sajed | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    http://1drv.ms/1loeDuQ
    http://1drv.ms/1B5m7qn
    http://1drv.ms/1B5mcKB
    داداش اینارو ببین با لومیا 1320 (دوربین 5)

  • Ali
    Ali | ۸ شهریور ۱۳۹۳

    مرسی از مطلب, نکات خوبی بود

  • Ali
    Ali | ۸ شهریور ۱۳۹۳

    هممون میدونیم که برا عکس برداری جی 2 و3 یه چیز دیگه است اما خب برقیه هم خوبن اما خب با اختلاف نسبت به الجی.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی