ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در IFA 2014 از سونی چه انتظار می رود

مراسم IFA جزو پر سر و صدا ترین و جذاب ترین رویدادهایی است که هر سال برگزار می شود. امسال در تاریخ ۱۳ شهریور، شهر برلین آلمان میزبان 2014 IFA است و شرکت های زیادی محصولات خود ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

مراسم IFA جزو پر سر و صدا ترین و جذاب ترین رویدادهایی است که هر سال برگزار می شود. امسال در تاریخ ۱۳ شهریور، شهر برلین آلمان میزبان 2014 IFA است و شرکت های زیادی محصولات خود را معرفی خواهند کرد. یکی از این کمپانی ها سونی است که به نظر می رسد قصد دارد با دست پر ظاهر شود. اما امسال ما چه گجت هایی را از سونی خواهیم دید؟ در این مطلب قصد داریم به انتظاراتمان از این شرکت ژاپنی نگاهی گذرا داشته باشیم و ببینیم چه محصولاتی در رویداد IFA 2014 برلین معرفی خواهند شد. با دیجیاتو همراه باشید.

Xperia Z3

همانطور که پیش از این شایعات مطرح کرده بودند، سونی قصد دارد نسل سوم تلفن های هوشمند سری زد خود را معرفی کند. ظاهر اکسپریا زد ۳ بسیار مشابه اجداد خود است و از نظر سخت افزاری باید گفت، این دستگاه یک پرچمدار تمام عیار خواهد بود. پردازنده چهار هسته ای ۲.۵ گیگاهرتزی اسنپدرگن ۸۰۱ به همراه ۳ گیگابایت رم یک تلفن هوشمند بسیار قدرتمند را خواهند ساخت. صفحه نمایش ۵.۲ اینچی هم دارای تکنولوژی Triluminos با یک ساختار جدید است که باعث می شود روشنایی و کنتراست بهتری را شاهد باشیم. اما یکی دیگر از ویژگی های بسیار خوب اکسپریا زد ۳ این است که به نظر می رسد سونی در مصرف انرژی هم تغییراتی داده و دستگاه تا ۲ روز به خوبی شما را همراهی می کند. همانطور که از سری زد انتظار داریم، گواهینامه IP68 نوید بخش ضد آب بودن این تلفن هوشمند را می دهد. متاسفانه فعلا خبرها حاکی از آن است که زد ۳ در وهله اول برای اپراتور T-Mobile معرفی می شود و ممکن است در آینده نسخه بین المللی آن هم به بازار ها عرضه شود.

Xperia Z3 Compact

سونی قصد دارد نسخه کوچک تر اکسپریا زد ۳ را با پسوند کامپکت معرفی کند. این دیوایس تمام مشخصات فنی (رم و پردازنده) برادر بزرگتر خود را دارد و تنها تفاوت در سایز صفحه نمایش است. نمایشگر اکسپریا زد ۳ کامپکت ۴.۷ اینچ و رزولوشن آن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل خواهد بود. همچنین این دستگاه هم مثل اکسپریا زد۳، از ویژگی های مصرف بهینه انرژی و گواهینامه IP68 بهره می برد.

در تصویر منتشر شده توسط سونی، سایه ای از سه محصول در سه اندازه دیده می شود.
در تصویر منتشر شده توسط سونی، سایه ای از سه محصول در سه اندازه دیده می شود.

Xperia Z3 Tablet Compact

اما سونی به فکر بازار تبلت ها هم بوده و قصد دارد نازک ترین تبلت ضد آب دنیا را با ضخامت تنها ۶.۳ میلیمتر عرضه کند. امکانات سخت افزاری تبلت اکسپریا زد۳ کامپکت درست همانند تلفن هوشمند همین سری خواهد بود. تفاوت مجددا در سایز صفحه نمایش است و سونی برای این تبلت ۸ اینچ صفحه نمایش با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل در نظر گرفته است.

Xperia E3

اگر به دنبال یک تلفن هوشمند میان رده با صرف هزینه مقرون به صرفه می گردید باید این نوید را بدهیم سونی قصد دارد اکسپریا ئی ۳ را برای شما عرضه کند. این تلفن هوشمند میان رده فاقد هرگونه گواهینامه مقاومت در برابر آب است اما گفته می شود از یک پردازنده چهار هسته ای با قدرت پردازش ۱.۲ گیگاهرتز (اسنپدرگن ۴۰۰) و ۱.۵ تا ۲ گیگابایت رم بهره می برد. قیمتی که سونی قصد دارد برای اکسپریا ئی ۳ تعیین کند احتمالا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار خواهد بود.

SmartWatch 3 و SmartBand Talk

ساعاتی پیش از شایعاتی سخن گفتیم که گویا سونی قصد دارد یکی ساعت هوشمند جدید به همراه یک گجت سلامتی تازه نفس هم در IFA 2014 معرفی کند. این ساعت هوشمند اسمارت واچ ۳ و گجت سلامتی اسمارت بند تاک نام خواهند داشت. هنوز مشخصات فنی آنچنانی از این دو محصول به بیرون درز نکرده اما به نظر می رسد سونی قصد دارد از اندروید پوشیدنی فاصله گرفته و به سیستم عامل شخصی سازی شده خود، ملبس به ظاهر کاربری اکسپریا، روی آورده. اسمارت بند تاک هم از صفحه نمایش با جوهر الکترونیکی بهره خواهد برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • Erfanm
    Erfanm | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    یه عشق سونی اون بالاست در جوابشون مینویسم چون در خقیقت فقط بخش پلاستیک پلاستیک صحبتاشون رو خوندم
    من هیچ نظری در مورد گوشی بعدی سونی ندارم و هنوز از چیزی که نیومده هیچ اطمینانی ندارم
    اما یه چیزو میدونم
    من که پول میدم به جنس اعلا و گرون قیمت و بهترین یک برند دوست دارم بهترین بودن رو حداقل برای یک سال تجربه کنم
    ارزش پول من رو سونی داره با زرت و زرت گوشی معرفی کردنش از بین میبره
    در درجه بعدی طبق شایعات گویا پردازنده Z3 همون S801AC هست
    قابل توجهتون باشه که S801 AC فقط کمی در حد 0.2GHz فرکانس بیشتر قویتر از S801AB هست و در عملکرد از جمله فیملبرداری 4K و چیزایی که گوشی رو به چالش میکشن هیچ تفاوت محسوسی متوجه کاربر نخواهد بود
    من اگه Z2 داشتم این حرکت سونی رو یه توهین میدونستم
    توقع چی داره؟
    این که با هر تغییر فرکانس پردازنده ها توسط کوالکام یه گوشی بزنه و ما هم عین نفهم ها بریم بخریم؟؟؟
    Z1 S800
    Z2 S801 AB
    Z3 S801 AC
    این چه جور شرکتیه؟
    چه جور احترام به مشتری و بازاریابیه؟
    سونی مسخره کرده بازارو
    هر 6 ماه دعوتنامه و مراسم و معرفی و آخر چی؟؟
    گوشی ای که با دو نسل قبل خودش به زور تفاوت آشکاری میتونه داشته باشه
    من حتی S801 رو یه پردازنده نا کارامد و بدون پیشرفت میدونم چه برسه به این که معشوقه شما شرکت سونی بیاد با هر تغییر فرکانس یه ((پرچمدار)) معرفی کنه!!!
    اینقدر هم پلاستیک پلاستیک فرمودین عرض کنم خدمتتون اون پلاستیک ها تا حالا
    1-خم نشدن بر اثر حرارت بالا
    2-سوختگی ماژول دوربین نداشتن بر اثر تحمل نکردن فیلمبرداری 4K
    3-شیشه های گوشی های پلاستیکی سامسونگ وقتی از جیب درمیارن ترک برنداشته تا حالا
    و مهمتر از همه
    حداقل داخلشون یه نمایشگر در حد واژه ((پرچمدار)) قرار داده شده
    خنده داره طرفداری تا این حد از شرکتی که به زور حتی میتونه پنل های نمایشگر خودشو اونم از نوع TFT تامین کنه
    سونی توی تلفن های همراه حرفی بین پرچمدار ها برای گفتن نداره دوست عزیز
    اگه داشت 6 ماه 6 ماه گوشی های قبلی خودشو از رده خارج نمیکرد
    یه گوشی کامل نیازی به جانشین در کوتاه مدت نداره
    این شیوه رو فقط سونی و چند شرکت درجه 3 چینی پیش گرفتن

  • Ali SONY
    Ali SONY | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    بنظر من سونی تعدادی snap 801 روی دستش بود که توی تبلت 8 اینچینش استفاده میکنه و 805 رو هم برای z3

  • Behnam
    Behnam | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    هرگاه نام برند معتبرى همچون سونى را ميبينم، لواى محصولات مختلف از اين نام، گوشى هاى سونى در خور توجه بوده اند، و گرچه همواره اخبار مرتبط با سونى را پيگير بوده، حتى در مجلات تخصصى تر در زمينه موبايل هم هميشه پرسه اى احوال سونى زده ولى چگونه است كه هيچگاه با تعمقى بيشتر نظاره گرش نشده ام!؟ حتى محصولاتش را هم ( موبايل) در دست گرفته و حسابى زيرورو كرده، اما اغواگر بنده حقير نبودند! براستى چرا؟ ايا سونى بايد دست به كار هوشمندانه اى بزند،.. جواب، بله است (زبان طراحى را متحول كند).

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی