ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صفحه نمایش آیفون ۶ تا حد زیادی دقیق و واضح خواهد بود

چند سالی است که اپل رزولوشن صفحات نمایش آیفون ها را به روز کرده است. زمانی که سایز نمایشگر آیفون از ۳.۵ به ۴ اینچ افزایش یافت، رزولوشن هم از ۹۶۰ در ۶۴۰ پیکسل به ۱۱۳۶ ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

چند سالی است که اپل رزولوشن صفحات نمایش آیفون ها را به روز کرده است. زمانی که سایز نمایشگر آیفون از ۳.۵ به ۴ اینچ افزایش یافت، رزولوشن هم از ۹۶۰ در ۶۴۰ پیکسل به ۱۱۳۶ در ۶۴۰ و ۳۲۶ پیکسل در اینچ تغییر پیدا کرد. حالا در نسخه بتای iOS 8 کدی دیده می شود که خبر از یک بروزرسانی این چنینی دیگر می دهد.

یک توسعه دهنده به نام جیمز تامسون، در حساب توییتر خود اعلام کرد که iOS 8 به صورت خودکار تصاویر با سه برابر رزولوشن رتینا را لود می کند. اما این یعنی چی؟

توانایی لود تصاویر با رزولوشن چند برابر رتینای فعلی، خبر از صفحه نمایش بسیار دقیق تر و واضح تر آیفون ۶ می دهد.

در حالت عادی، iOS توانایی نمایش تصاویر بزرگنمایی شده تا ۲ برابر رزولوشن رتینا را دارد. این یعنی رابط کاربری می تواند بنا به سایز تلفن هوشمند شما می تواند تصاویر را بزرگ کند. آیفون ۵، ۵ اس و ۵ سی یک رزولوشن پایه در حد ۵۶۸ در ۳۲۰ پیکسل دارد و سیستم عامل، تصاویر و اپلیکیشن ها را تا دو برابر بزرگنمایی می کند تا به رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل برسد.

به طور کلی این عمل به این دلیل انجام می شود که تصاویر در سایز صفحه نمایش دستگاه قرار بگیرند. در حال حاضر رزولوشن پایه، دو برابر شده تا در سایز نمایشگر آیفون به خوبی نشان داده شود. اما در iOS 8 این عمل تا سه برابر هم ادامه می یابد.

iostestimages

البته این موضوع احتمال دارد یک باگ در iOS 8 باشد، اما تامسون خلاف این نظر را دارد. چرا که بزرگنمایی در حالت چهار برابری انجام نمی شود.

این حد از بزرگنمایی اشاره ای به رزولوشن آیفون ۶ نمی کند اما این نوید را می دهد که اپل قصد دارد پیکسل های بیشتری را در صفحات نمایش بعدی جای دهد. بنابراین به احتمال خیلی زیاد ما شاهد یک نمایشگر بسیار شفاف و واضح خواهیم بود. اگر آیفون بعدی از نسخه قبلی بزرگتر باشد، این افزایش رزولوشن منطقی است. چرا که پیشتر همین کار را در سال ۲۰۱۲ با آیفون ۵ انجام داد.

طبق دعوت نامه منتشر شده، اپل در تاریخ ۱۸ شهریور مراسم معرفی محصولات جدید اش از جمله آیفون ۶ را برگزار خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • Behnam.t
    Behnam.t | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    همانگونه كه انتظار مى رود اپل به ساخت و توليد نمايشگر رتينا در محصولاتش علاقه نشان داده است، ولى پيشتر در بالا گفته شد كه مانند سال ٢٠١٢، دست به استفاده از صفحه نمايش با رزلوشن بالاتر(ppi) خواهد زد. حالا تكنولوژى توليدش چگونه است، بايد منتظر ماند و رونمايى اپل را هيجدهم شهريور شاهد بود.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی