ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تماشا کنید: مقاومت دوربین GoPro در زیر آتش موشک

شرکت GoPro به خاطر دوربین‌های استثنایی خود معروف است. دوربین‌های این شرکت که معمولاً توسط ورزشکاران استفاده می‌شوند، برای ماجراجویی در دریا و کوهستان‌ و آسمان باید بتوانند در برابر آب، گرد و خاک و ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۸

شرکت GoPro به خاطر دوربین‌های استثنایی خود معروف است. دوربین‌های این شرکت که معمولاً توسط ورزشکاران استفاده می‌شوند، برای ماجراجویی در دریا و کوهستان‌ و آسمان باید بتوانند در برابر آب، گرد و خاک و ضربه مقاومت کنند. و به راستی که GoPro به خوبی از پس این کار برآمده است.

مؤسسه فضایی کوپنهاگ برای سنجش مقاومت دوربین‌های GoPro آزمایش جالبی را طراحی کرده است. در این آزمایش دوربین مدل Hero، در برابر شعله‌های آتش زیر موشکی که در حال پرتاب است قرار می‌گیرد و به طرز شگفت انگیزی نجات پیدا می‌کند؛ مثل کسی که از جهنم برگشته باشد و برای اثبات حرفش فیلم ارائه کند. جالب است بدانید دمای شعله زیر موشک به هنگام پرتاب تا حدود 3300 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. برای تصور این دما کافیست بدانید دمای سطح خورشید حدود 5500 درجه سانتی‌گراد است.

فاصله دوربین تا جریان آتش زیر موشک بسیار کم است. دوربین به مقاومت ادامه می‌دهد تا این که در دقیقه 2:30 ویدئویی که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید، اوضاع وحشتناک می‌شود. این همان موقعی است که پایه نگه‌دارنده خراب شده و ناگهان دوربین به میان شعله‌های آتش سقوط می‌کند. در کمال تعجب دوربین GoPro بدون این که آسیبی جدی ببینید با قدرت ادامه می‌دهد. می‌توانید این عملکرد این دوربین سرسخت را در ویدئوی زیر ببینید:

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/gopro-fire.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • فرید
    فرید | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

    اولین باره که اسم این شرکتو میبینم

  • آریا
    آریا | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

    بله دیگه.
    دوربین ساخت امریکا باید هم اینجوری باشه.
    بالاخره باید یه فرقی بین ساخت چین و امریکا باشه

  • علی
    علی | ۹ شهریور ۱۳۹۳

    اگه قرار بود پست های معمولی با بیان و نگارش معمولی بخونیم که این همه سایت دیگه هستند !چیزی که نارنجی و دیجیاتو را خاص میکنه بیان خوب و انتخاب موضوعه.
    من بازهم از شما میخوام به نگارش پست ها و موضوعاتتون بیشترن دقت کنید.یه مقطع زمانی خیلی عالی شده بودند پست ها ولی الان به شدت افت کردند.
    تشکر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی