ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار امواج وای فای در یک آپارتمان چگونه است و چگونه می توان نقاط کور را در خانه پیدا کرد؟

امواج رادیویی می توانند در هر محیط منتشر شوند و امواج WiFi در واقع نوعی از امواج رادیویی هستند؛ اما آیا تا به حال پیش آمده که در برخی اتاق ها یا نقاط منزل آنتن وای ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

امواج رادیویی می توانند در هر محیط منتشر شوند و امواج WiFi در واقع نوعی از امواج رادیویی هستند؛ اما آیا تا به حال پیش آمده که در برخی اتاق ها یا نقاط منزل آنتن وای فای گوشی یا تبلت تان ضعیف یا قطع شود؟ دلیل این امر مشخصا دیوارها و سایر موانع فیزیکی در خانه است. این موانع باعث می شوند امواج وای فای در برخی نقاط ضعیف تر از حد معمول ظاهر شوند و یا نقاط کور ایجاد کنند.

اما Jason Cole با ردگیری این امواج سعی کرد وضعیتی از انتشار آنها در فضای آپارتمانش را در نقشه ای تصویری به نمایش در آورد. او دانشجوی دکترا در رشته فیزیک است. همانطور که در این تصویر متحرک مشخص است او در این نقشه میزان انعکاس امواج الکترومغناطیس را در اطراف خانه نشان داده است.

در مطلبی که آقای کُل در همین رابطه در بلاگش نوشته جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر شده و اهمیت محل قرار گیری روتر یا مودم وای فای مورد توجه قرار گرفته است. او سعی کرده مناسب ترین نقطه را برای قرار گیری روتر انتخاب کند تا در تمامی نقاط به شبکه بی سیم دسترسی داشته باشد.

او با این نقشه نشان می دهد که حتی در دورترین نقاط خانه هم می توانید با جابجا شدن و قرار گرفتن در برخی نقاط اتاق ها، باز هم به اینترنت بی سیم دسترسی داشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • alex
    alex | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    خانه مبله با اینترنت وای فای
    https://www.naroon.com/?content=sr&i=407025&p=1
    بهترین روتر Mi هستش مسئله قد شکن هم را توی خودش داره

  • محمود
    محمود | ۲۴ آذر ۱۳۹۳

    سلام
    مودم من tp-link- -td-w8901g است
    هرکاری کردم به تبلتم نتوستم از طریق وای فای وصل بشم
    حتی از فاصله 5 سانتی
    می تونید راهنماییم کنید ؟

  • m0hammad_01
    m0hammad_01 | ۱۱ شهریور ۱۳۹۳

    راستش من یه مودم با اسم تجاری talent دارم. نه تنها توی کل خونه آنتن میده، بلکه تا شعاع حدود 50 متری خونمون هم خیلی راحت فول آنتن هست و در برخی دستگاه ها 4 تا آنتن میده. تا شعاع 100 متری هم توی لیست وای فای ها با 1 یا دو خونه ی روشن آنتن قابل دسترس هستش. واسه شما چطوریه؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی