ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی سیناپتیکس از آینده سنسورهای تشخیص اثر انگشت در تلفن های هوشمند می گوید

کمپانی های مانند سیناپتیکس که در تجارت تولید حسگرهای اثر انگشت فعالیت دارند هنوز در ابتدای راه هستند. سال گذشته اپل با معرفی آیفون 5S توجه عده ی کثیری را به مزایای استفاده از یک سنسور ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

کمپانی های مانند سیناپتیکس که در تجارت تولید حسگرهای اثر انگشت فعالیت دارند هنوز در ابتدای راه هستند. سال گذشته اپل با معرفی آیفون 5S توجه عده ی کثیری را به مزایای استفاده از یک سنسور تشخیص اثر انگشت به عنوان ابزاری برای خارج کردن این گجت ها از وضعیت قفل جلب نمود و در ماه فوریه سامسونگ نیز همین رویه را با ارائه ی گلکسی S5 دنبال کرد. اما از آن زمان تا به کنون دیگر در مورد این قابلیت حرف زیادی به میان نیامده است.

از طرف دیگر ریک برگمن مدیرعامل کمپانی سیناپتیکس (Synaptics) معتقد است به زودی شرایط تغییر می کند. وی می گوید در سال آینده شاهد عرضه ی تلفن های هوشمند متعددی خواهیم بود که به سنسور تشخیص اثر انگشت مجهز گشته اند.

اکنون سامسونگ بزرگترین مشتری ما در این زمینه محسوب می شود ولی شرکت های تولید کننده ی بسیار دیگری وجود دارند که به سادگی می توانند تکنولوژی مذکور را در محصولات خود به کار گیرند. وی می افزاید با کاهش قیمت حسگرهای یاد شده به زودی تلفن های پرچمدار و میان رده ی متعددی از آنها بهره مند می شوند.

در ادامه ی مطلب با دیجیاتو همراه شوید تا اطلاعات بیشتری را در مورد برنامه های آینده ی کمپانی سرشناس سیناپتیکس کسب نمایید.

2

سیناپتکس تامین کننده ی اصلی حسگرهای به کار رفته در تلفن های هوشمند گلکسی S5 از سامسونگ و One Max از HTC است، اما اپل جز مشتریان این کمپانی نبوده و سنسورهایش را خودش تولید می نماید هر چند شرکت مذکور نیز برای دستیابی به تکنولوژی مورد اشاره قبلاً اقدام به خرید استارت آپی فعال در این زمینه با عنوان Authentec نموده بود.

حسگرهای حوزه ی سلامت نیز یکی از فرصت های جدی برای رشد برندی همچون سیناپتیکس محسوب می شوند، و کمپانی مذکور بر طبق اطلاعاتی که در گزارش مالی سه ماهه ی چهارم سال گذشته اش منتشر نموده است، به لطف فعالیت در همین زمینه شاهد رشدی ۴۳ درصدی در درآمدش بوده.

برگمن می گوید کسب و کار مرتبط به تولید حسگرهای اثر انگشت به یکباره اوج گرفته است و این امر از سه دلیل اصلی ناشی می شود که عبارتند از توجه عموم به قابلیت خارج کردن تلفن های هوشمند از وضعیت قفل، افزایش احساس امنیت با استفاده از این تکنولوژی و برتری و ایمنی این روش در نقل و انتقالات مالی.

البته به عقیده ی مدیر عامل سیناپتیکس برخی از کاربران از محصولات و تکنولوژی فعلی دارای نارضایتی هایی هستند و هنوز جای بهبودی و پیشرفت زیادی در این عرصه باقی مانده است. تحقیقات نشان می دهند در حالی که خارج کردن یک تلفن هوشمند از وضعیت قفل توسط حسگرهای یاد شده بسیار سریعتر از شیوه ی تایپ کردن کلمه ی عبور است اما اگر این حسگرها دچار خطا بشوند کاربران را دچار مشکلاتی جدی می نمایند.

3

سیناپتیکس تلاش می نماید با کاهش زمان تاخیری که بین فشرده شدن سنسور توسط کاربر و پاسخگویی تلفن وجود دارد محصولاتش را ارتقا دهد و آنها بر این باور هستند سنسورهای فاقد تاخیر و دارای قابلیت پاسخگویی آنی احتمالاً تا سال ۲۰۱۵ در بازار حاضر خواهند شد.

همچنین این کمپانی هدف اصلیش را قرار دادن سنسورهای خود بر زیر صفحه ی نمایش تلفن های هوشمند و حذف کامل دکمه ی مرتبط به آنها می داند.

همچنین این کمپانی هدف اصلیش را قرار دادن سنسورهای خود بر زیر صفحه ی نمایش تلفن های هوشمند و حذف کامل دکمه ی مرتبط به آنها می داند، در این شرایط کاربر تنها با لمس نمایشگر قادر خواهد بود تلفنش را از وضعیت قفل خارج کند. البته در پیش روی این هدف چالش هایی جدی وجود دارند، زیرا شیشه ی نمایشگر سبب می شود سنسور، اثر انگشت را با جزئیات کافی دریافت نکند و برای رفع مشکلاتی از این دست شاید هنوز به چند سالی زمان نیاز باشد.

یکی از فرصت های دیگر رشد برای سیناپتیکس نیز اینترنت اشیا محسوب می گردد، کانسپتی که بر مبنای آن همه ی ابزارها می توانند به صورت مجازی آنلاین بوده و با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند در این شرایط یک یحچال و یا حتی یک ترموستات هوشمند ممکن است نیاز به رابط کاربری و سنسورهایی جدید داشته باشند جایی که کمپانی مورد اشاره می تواند وارد عرصه شده و با رفع این نیاز درآمد قابل توجهی را کسب نماید.

علاوه بر همه ی آنچه گفته شد برند سیناپتیکس سابقه ی حضوری بسیار طولانی در تولید سنسورهای تشخیص اثرانگشت و تاچ پد لپ تاپ ها را نیز داراست و برگمن می گوید در این زمینه نیز هنوز فرصت های زیادی برای فعالیت وجود دارد. این کمپانی در راستای توسعه ی ژست های حرکتی بر روی تاچ پدها فعالیتهای زیادی داشته و برنامه های گسترده یی را در این رابطه دنبال می نماید.

سیناپتیکس حتی پا را از تاچ پدها نیز فراتر گذاشته و در زمینه ی تکنولوژی کنترل بر مبنای دنبال کردن چشم کاربر هم فعالیت هایی موثر دارد و سامسونگ تقریباً اولین کمپانی است که از نتایج فعالیت های مذکور در تلفن های هوشمند گلکسی S خود بهره برده است، هر چند برگمن می افزاید نسل آتی این تکنولوژی بسیار پیشرفته تر و جذاب تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • pedram
    pedram | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

    من خودم از قفل اثر انگشت استفاده میکنم ولی وقتی که میخوابم مجبورم قفل صفحه رو به پین تغییر بدم اخه وقتی خوابم داداش خولم میاد انگشتمو میکشه رو سنسور تلفنو باز میکنه

  • فرید
    فرید | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

    به نظرم تکنولوژی حسگر چشمی خیلی بهتر از حسگر اثرانگشت میشه .فقط بزار بیاد

  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

    رو ویندوز فون چه شود ............................................

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی