ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چگونه یک شبه انیمیشن ساز شویم؛ معرفی چند ابزار آنلاین برای ساخت انیمیشن های نیمه حرفه ای

دنیای امروز دنیای تبلیغات است. تبلیغات برای سرویس های آنلاین و آفلاینی که می توانید ارائه کنید٬ برای پروژه ها و استارت آپ هایی که نیاز به جذب سرمایه و مشتری دارند و حتی برای ...

سامه گل زاده
نوشته شده توسط سامه گل زاده | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

دنیای امروز دنیای تبلیغات است. تبلیغات برای سرویس های آنلاین و آفلاینی که می توانید ارائه کنید٬ برای پروژه ها و استارت آپ هایی که نیاز به جذب سرمایه و مشتری دارند و حتی برای معرفی بازی ها و سرگرمی هایی که آماده کرده اید. تبلیغات بصری یکی از بهترین راه حل های جذب مخاطب است و علاوه بر عکس و فیلم٬ انیمیشن نیز می تواند برای این مقصود کارگر باشد.

حتما برای شما هم پیش آمده که از این قبیل انیمیشن های تبلیغاتی و سرگرمی را دیده و دوست داشته باشید ایده هایی که در سر دارید را به مرحله اجرا در بیاورید. برای شروع به فکر نرم افزار هایی که برای این کار طراحی شده اند می افتید. نمونه هایی مانند 3dmax ،Soft image ،Maya و غیره که احتمالا نام آنها به گوشتان خورده است. اغلب آنها نیازمند یادگیری ابزار ها و تمرین تکنیک های مختلف هستند. و این به معنی صرف کردن زمان و حتی هزینه زیادی است. همچین ممکن است در صورت اجبار نیاز باشد به کسانی مراجعه کنید که متخصص این فن هستند. در این صورت هم باز هزینه قابل توجهی صرف خواهید کرد. اما اگر راه ها و ابزارهایی باشند که شما بدون داشتن پیش زمینه های خیلی خاص و با صرف زمان و گاهی هزینه اندک به هدفتان برسانند چطور؟

ابتدا این سوال که پویانمایی یا انیمیشن چیست را پاسخ دهیم تا درک بهتری از نحوه کار کردن با چنین ابزارهایی را پیدا کنیم. پویانمایی نمایش سریع و متوالی تصاویری از یک اثر دوبعدی یا سه بعدی، برای ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویر متحرک در انیمیشن‌ها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیدهٔ ماندگاری تصاویر پدید می‌آید.

امروزه در کنار نرم افزارهای تحت پلتفرم هایی مانند ویندوز و مک٬ ابزارهایی دیگری نیز برای ساخت انیمیشن وجود دارند که در ادامه به معرفی و توضیحی مختصر درباره برخی از آنها می پردازیم.

ابزارهای ساخت انیمیشن تقریبا همگی مشابه هم عمل می کنند. آنها یک تایم لاین و یک مجموعه از المان های گرافیکی مانند زمینه کاری٬ کالا ها و کاراکترها را در اختیار شما قرار می دهند. شما می توانید این کاراکترها و اشیا را همان طور که دوست دارید و با استفاده از امکاناتی که ابزار در اختیار شما قرار میدهد پویانمایی کنید. نکته مثبت و جذاب این پلتفرم ها این است که شما نیازی به داشتن پیش زمینه و دانش قبلی برای کار کردن با آنها ندارید و بسیار قابل فهم هستند. در برخی دیگر از انواع این ابزارها شما همچنین می توانید از اشیا و یا کاراکتر هایی که خودتان در نظر دارید استفاده کنید.

2d-animation-banner-2

نمونه هایی از این ابزار ها در زیر به شما معرفی شده اند. دسته نخست نمونه ابزارهای انیمیشن ویدئویی هستند. شما پس از ساخت انیمیشن آنها در قالب فایل دریافت کرده، در یک فضای جداگانه آپلود می کنید و سپس می توانید آنها را در سایت خود قرار دهید. ابزارهای Wideo ،GoAnimate و Powtoon در این دسته قرار می گیرند.

دسته بعدی این ابزارها آنهایی هستند که از تکنولوژی HTML5 استفاده می کنند. Visme و Mixeek از این جمله اند.

و در نهایت دسته آخر که به شما امکان استفاده از کاراکترها و ابزارهایی که خودتان دارید را هم می دهند. WeVideo ،Prezi و Animoto نیز در زمره این سری ابزارها هستند.

اکنون می خواهیم بدانیم انیمیشن هایی که درست کرده ایم را چطور در وبسایت یا وبلاگمان نمایش دهیم. به دو روش می توانیم این کار را انجام دهیم: ویدئو یا HTML5.

با ابزار ویدئو شما میتوانید یک ویدئو کلاسیک را با انیمیشن خود ارسال کنید. این ویدئو را می توان در پلت فرم هایی نظیر YouTube بارگذاری کرده و در وبسایت خود قرار دهید.

اما HTML5 از قابلیت مرورگر های جدید استفاده کرده و با کمک مرورگر انیمیشن را به طور مستقیم در وبسایت شما نمایش می دهد. این ابزار کد CSS و HTML5 را در اختیار شما قرار میدهد و شما می توانید به راحتی آن را در وبسایت خود قرار دهید و مرورگرهای جدید قادر به نمایش آنها خواهند بود. مزایا و معایب استفاده از HTML5 این است که شما دسترسی مستقیم به جدید ترین تکنولوژی ها دارید و نیازی به دانلود هیچ فایلی وجود ندارد؛ همچنین این ویدئوها برای کاربر نیز سریع تر لود می شوند. اما کاربرانی که از مرورگرهای به روز شده و جدید استفاده نمی کنند نمی توانند انیمیشن های شما را ببینند. هرچند که این روزها تقریبا بیشتر کاربرها از مرورگرهای جدید استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

    به دیدن انیمیشن علاقه دارم اما به ساختنش نه و بیشتر عاشق اینم که فتوشاپ رو در سطح عالی بلد باشم

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱۲ شهریور ۱۳۹۳

    من که همون 3ds Max + FumeFX+ RayFire + PF + RealFlow رو ترجیح میدم. چون اینا واقعا کار را بندازن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی