ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمع بندی: هر آنچه که سامسونگ در 2014 IFA معرفی کرد

پس از انتظارات بسیار، سرانجام کنفرانس UnPack سامسونگ در برلین و در حاشیه نمایشگاه IFA 2014 برگزار شد. سامسونگ در این مراسم از آخرین دستاورد های خود رونمایی کرد و توانست کاربران بسیاری را به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۰:۳۲

پس از انتظارات بسیار، سرانجام کنفرانس UnPack سامسونگ در برلین و در حاشیه نمایشگاه IFA 2014 برگزار شد. سامسونگ در این مراسم از آخرین دستاورد های خود رونمایی کرد و توانست کاربران بسیاری را به وجد بیاورد.

بر خلاف سایر رقبا، کره ای ها توانستند محصولات خود را تا قبل از مراسم در سکوت خبری کامل نگه دارند و از لو رفتن تصاویر مربوط به آن ها جلوگیری نمایند. همین مورد دلیلی شد تا UnPack در برلین لحظات ماندگاری را برای طرفداران سامسونگ رقم زند.

در دیجیاتو در کنار وبلاگ نویسی زنده این مراسم، به پوشش کامل اخبار آن نیز پرداختیم، اما اگر می خواهید هرآنچه که در کنفرانس سامسونگ گذشت را در یکجا مطالعه نمایید، توصیه می کنیم که این مطلب را از دست ندهید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

Galaxy Note 4

گلکسی نوت ۴

فبلت دوست داشتنی سامسونگ اکنون با چهارمین نسل خود وارد رقابت با دیگر محصولات می شود. گلکسی نوت ۴ آمده است تا آخرین تکنولوژی های سامسونگ را به نمایش بگذارد و با قابلیت هاش کاربران را مجذوب نماید.

نوت ۴ نمایشگری ۵.۷ اینچی دارد که از تکنولوژی Super AMOLED استفاده می کند و کیفیت QHD را در برابر چشمان کاربر قرار می دهد. قدرت این دستگاه توسط پردازنده Snapdragon 805 تامین می شود. این چیپ ست شامل چهار هسته می شود که هر یک از آن ها بر روی فرکانس ۲.۷ گیگاهرتز تنظیم گشته اند. پردازش گرافیکی دستگاه بر عهده Adreno 420 است و یک رم ۳ گیگابایت نیز وظیفه اجرای روان تر اندروید را بر دوش می کشد.

گلکسی نوت ۴

سامسونگ طبق رسم سال های گذشته، نسخه ای از فبلت جدیدش را با پردازنده اختصاصی خود نیز عرضه نموده است. کاربران در برخی کشور ها می توانند نوت ۴ را مجهز به Exynos 5433 خریداری نمایند. این پردازنده ۸ هسته ای در واقع شامل چهار هسته با سرعت ۱.۹ گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت ۱.۳ گیگاهرتز است.

بدنه پشتی گلکسی نوت ۴ همچون مدل قبلی، از پلاستیک ساخته شده است؛ پلاستیکی که البته طرحی چرم مانند دارد. جلوی دستگاه اما از زبان طراحی جدید سامسونگ بهره می برد. زبانی که پیش از این برای اولین بار در گلکسی آلفا مورد استفاده قرار گرفته بود.

باتری نوت ۴ تنها ۲۰ میلی آمپر در ساعت نسبت به نوت قبلی بهبود یافته و اکنون قدرتی 3220mAh را در اختیار کاربر قرار می دهد.

samsung-unpacked-galaxy-note-4-6_2040_verge_super_wide-w600

 

دوربین پشتی دستگاه رزولوشنی ۱۶ مگاپیکسلی دارد و از قابلیت لرزشگیر اپتیکال نیز برخوردار است. این دروبین در کنار خود از یک فلش LED بهره می برد و می تواند ویدیوهایی با کیفیت 4K را شکار نماید.

در نهایت باید به قلم Stylus گلکسی نوت ۴ اشاره کنیم که آن نیز همچون سایر بخش های این دستگاه، در مقایسه با نسل های قبلی، پیشرفت کرده است. این قلم هم اکنون حساسیت بیشتری نسبت به فشار دارد و به لطف کاهش ضخامتش، در دست راحت تر جای می گیرد.

گلکسی نوت ۴ در رنگ های سفید، مشکلی، طلایی و صورتی به زودی در بازار عرضه خواهد شد.

 

Note Edge

گلکسی نوت اج galaxy note edge سامسونگ samsung

در حالی که همگان فکر می کردند گلکسی نوت ۴ ستاره UnPack در برلین باشد، سامسونگ با معرفی Note Edge شگفتی آفرید.

از لحاظ ظاهری موبایل جدید سامسونگ بسیار شبیه به نوت ۴ است، اما در مقایسه با آن تفاوتی بسیار مهم دارد. Note Edge از نمایشگری خمیده در سمت راست خود بهره می برد و برای اولین بار در دنیای موبایل، سبکی جدید از نمایشگر ها را در اختیار کاربران قرار می دهد.

قابلیت های سخت افزاری این محصول کاملا مشابه با نوت ۴ است، با این تفاوت که به علت ابعاد بزرگتر نمایشگر، سامسونگ مجبور شده حجم باتری را کاهش داده و قدرت آن را به 3000mAh تقلیل دهد.

samsung-unpacked-galaxy-note-edge-14_2040_verge_super_wide-w600

اما بخش منحنی نمایشگر نوت اج چه فایده ای می تواند داشته باشد؟

هنگامی که دستگاه در خواب باشد، شما می توانید از این بخش برای نمایش اطلاعاتی همچون آب و هوا و یا نرخ سهام استفاده نمایید. کاربران همچنین قادر خواهند بود تا آیکون برنامه های پر استفاده خود را در این بخش قرار دهند و از آن به عنوان میان بری برای باز کردن اپلیکیشن ها بهره جویند.

samsung-unpacked-galaxy-note-edge-9_2040_verge_super_wide-w600

سامسونگ اعلام کرده که به زودی SDK لازم برای این بخش را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، تا آن ها برنامه های خود را برای این نمایشگر بهینه سازی نمایند و امکانات جدیدی را برای آن به وجود آورند.

 

Galaxy VR

samsung-unpacked-gear-vr-2_2040_verge_super_wide-w600

Gear VR یک عینک واقعیت مجازی است که در واقع می توان آن را یک وسیله جانبی اختصاصی برای نوت ۴ دانست.

نوت ۴ به بخش جلویی این دستگاه متصل شده و نقش نمایشگر Gear VR را ایفا می کند. گلکسی نوت ۴ دارای یک پخش کننده واقعیت مجازی است که Gear VR در حال حاضر تنها با آن همخوانی دارد.

samsung-unpacked-gear-vr-15_2040_verge_super_wide-w600

پخش کننده مذکور قادر است ویدیوهایی سه بعدی و ۳۶۰ درجه را پخش نماید و بدین طریق شما را در دنیایی مجازی غرق نماید. کاربران همچنین می توانند از بازی هایی مخصوص بهره برند و هیجان را به نوعی تازه تجربه کنند.

هنوز محتوای بسیاری مخصوص Gear VR تولید نگشته، اما سامسونگ امیدوار است به زودی و با زیاد کردن محتواهای این بخش، عینک مجازی خود را تبدیل به یک وسیله جانبی جذاب برای گلکسی نوت ۴ نماید.

 

Gear S

samsung-unpacked-gear-s-watch-2_2040_verge_super_wide-w600

سامسونگ چند روز پیش ساعت هوشمند Gear S را معرفی نمود، اما در کنفرانس UnPack بار دیگر به آن پرداخت و تلاش نمود تا امکانت این ساعت را بیشتر برای حاضرین تشریح نماید.

Gear S نمایشگری ۲ اینچی دارد که از تکنولوژی Super AMOLED استفاده می کند و تصاویر را با رزولوشنی ۴۸۰ × ۳۶۰ پیکسل نمایش می دهد. این محصول پردازنده ای دو هسته ای با قدرت ۱ گیگاهرتز دارد و در مجموعه سخت افزاری خود از یک رم ۵۱۲ مگابایت نیز بهره می برد.

samsung-unpacked-gear-s-watch-6_2040_verge_super_wide-w600

صفحه نمایش Gear S منحنی است و سامسونگ با استفاده از همین موضوع تلاش نموده تا محصول خود را با ظاهری لوکس به بازار ارائه نماید. Gear S در پشت خود سنسوری برای تشخیص ضربان قلب دارد و همچنین با استفاده از استاندارد IP67 می تواند در برابر آب از خود مقاومت نشان دهد.

نکته مهمی که در رابطه با Gear S وجود دارد، عملکرد مستقل آن است. کاربران می توانند سیم کارت خود را در این محصول قرار داده و بدون نیاز به تلفن هوشمند، به کار کردن با آن بپردازند. Gear S می تواند به تنهایی تماس تلفنی برقرار کند و از اینترنت سیم کارت، برخوردار گردد.

 

شما در رابطه با کنفرانس سامسونگ در برلین چه نظری دارید؟ به نظرتان آیا گلکسی نوت ۴ همچنان می تواند به سلطه سامسونگ در بازار فبلت ها ادامه دهد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (78 مورد)
  • مهرداد
    مهرداد | ۲۳ مهر ۱۳۹۳

    فقط یک نکته به طرفداران سونی بگم کافیه...
    من خودم زی وان داشتم و بجز یک دوربین معمولی و لگ های زیادی ک یعد از دو آپدیت سنگین انجام دادم چیزی داخلش ندیدم .
    اما به نظرم کیفیت سخت افزاری سامسونگ بجز جنس بدنه راضی کنندس و در جواب اونایی ک میگن سامسونگ کیفیت نداره چرا در زی 3 از رم سامسونگ استفاده شده

  • Mahdi2014
    Mahdi2014 | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    وقتی از Gear VR استفاده میشه باید گوشی روی حالت هواپیما بره,اگه اینطور نباشه خطرناکه چون مثلا یه ساعت گوشی با این امواج مضرش به سر چسبیده

  • Afsanshifteh
    Afsanshifteh | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳

    دست همه درد نكنه كزارشها فوق العاده بود خسته نباشيد

  • Parham Rahimi
    Parham Rahimi | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳

    سونی یه مقدار در جا زد نسبت به خودش، طراحی ضعیف اسمارت واچ سه، و در جا زدن توی زد 3. من نمیگم اس 805 بهتر میکردش یا نه ولی اگه کمپانی این نظر رو داره که با اس 805 چیزی بهتر نمیشه، مجبور نبود که پرچم دار ارائه کنه.

    سامسونگ هم مثل همیشه ی خودش عمل کرد. "هیچ ایده ای منتظر نمی ماند" شعارش رو عملی کرد. فرقش با اپل هم دقیقا تو همین جمله اس. سامسونگ تا به یه تکنولوزی دست پیدا میکنه ازش استفاده میکنه، بعدا به فکر کاربرداش میافته. و روی یکدست کردن اون ایده با پرچمدارش، ریسک نمیکنه. مثلا اس 5 رو با نمایشگر خمیده نمیزنه، نوت 4 رو هم همینطور، یه دستگاه دیگه میزنه که اگه مورد پسند واقع نشد به سود اصلیش صدمه ای نرسه. ولی در کل با توجه به این طرز تفکر کمپانی خوب ظاهر شد. گیر اس به نسبت ساعت ها قبلی بهتر شده بود چه ظاهر و چه کارایی. نوت 4 هم تقریبا مثل زد3 سونی نسبت به نسل قبلشون با تفاوت کمی وارد بازار میشه.
    در باره نوت اج هم فعلا هیچ کارایی معلوم نیست و فغلا در حد ظاهر زیبا تره، تا ببینیم توسعه دهنده ها چه میکنند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی