ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مادربوردهای جدید ایستگاه‌های پردازشی ایسوس معرفی شدند

ایسوس در مراسمی که چهارشنبه در تهران برگزار شد از مادربوردهای پیشرفته سری X99 رونمایی کرد. این مادربوردهای جدید برای کاربردهای حرفه‌ای قابل استفاده هستند و به سوکت LGA2011 مجهز شده‌اند ضمن اینکه این مدل‌ها ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۰

ایسوس در مراسمی که چهارشنبه در تهران برگزار شد از مادربوردهای پیشرفته سری X99 رونمایی کرد. این مادربوردهای جدید برای کاربردهای حرفه‌ای قابل استفاده هستند و به سوکت LGA2011 مجهز شده‌اند ضمن اینکه این مدل‌ها اولین گروه از مادربوردهای پردازشی هستند که از رم‌های DDR4 پشتیبانی می‌کنند.

در ابتدای این مراسم حسام ریاضی، مدیر بخش قطعات دفتر ایسوس به توضیح برخی افتخارات ایسوس پرداخت که از میان آنها می‌توان به دریافت بیش از 4200 جایزه و کسب عنوان بالاترین سطح رضایتمندی در میان برندهای مختلف اشاره کرد. ریاضی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن معرفی مادربوردهای جدید، به توضیح سوکت اختصاصی ایسوس برای پردازنده‌ها پرداخت که با 2084 پین طراحی شده است و 73 پین بیشتر از سوکت LGA2011-V3 دارد.

در ادامه ی مطلب می توانید گزارش کامل دیجیاتو از این مراسم را مطالعه فرمایید.

پردازنده‌های جدید اینتل و رم‌های DDR4

33

پس از مراسم معارفه نوبت به مجید کشاورز مدیر روابط عمومی ایسوس در ایران و نوید کنعانی مقدم مدیر نمایندگی‌های تهران این برند رسید که به ارائه توضیحات فنی پرداختند. طبق توضیحاتی که در این بخش ارائه شد، مادربوردهای مجهز به تراشه X99 از پردازنده‌های 140 واتی با 6 و 8 هسته پردازشی پشتیبانی می‌کنند و توان حرارتی آنها به 140 وات رسیده است. این پردازنده ها دارای کنترلر DDR4 هستند و برای هر ماژول رم می‌توانند از 16 گیگابایت حافظه DDR4 پشتیبانی کنند ضمن اینکه کنترل‌کننده بخش‌های توسعه مانند رابط‌های PCIe نیز در آنها پیشرفت‌های زیادی داشته است.

رم‌های DDR4 که برای اولین بار در سیستم‌های مجهز به تراشه X99 به صورت عمومی مورد استفاده قرار گرفته‌اند اکنون می‌‌توانند بطور پیش‌فرض و بدون اورکلاک، در فرکانس عملیاتی 2133 مگاهرتز اجرا شوند این در حالی است که ولتاژ آنها که در نسل قبلی 1.3 ولت بود، کاهش پیدا کرده و به 1.2 ولت رسیده است. از تفاوت‌های ظاهری این رم‌ها می‌توان به عرض بیشتر اشاره کرد.

OC Socket برای اورکلاک

IMAG0054

سوکت‌هایی که در مادربوردهای جدید ایسوس با تراشه X99‌ استفاده می‌شوند OC Socket نام دارند. این سوکت‌ها نسبت به مدل‌های رایج که از سوکت پیشنهادی اینتل استفاده می‌کنند دارای 73 پین بیشتر هستند و بطور ویژه برای افزایش پایداری اورکلاک و کارایی رم‌ها و بخش‌های  دیگر پردازنده طراحی شده‌اند. پین‌های بیشتر در این سوکت برای بهبود تغذیه پردازنده استفاده می‌شود و از مشکلاتی مثل افت ولتاژ در بار سنگین پردازشی و اختلال در عملکرد سیستم جلوگیری می‌‌کنند. به عنوان مثال با این سوکت می‌توان فرکانس پردازنده‌ را با یک خنک‌کننده عادی تا 5 گیگاهرتز افزایش داد و از رم‌هایی با فرکانس بالای 3 گیگاهرتز و ولتاژ 1.35 ولت بهره ‌برد.

کمک‌های پردازشی و کاهش حرارت

یکی دیگر از مواردی که در این همایش توضیح داده شد پردازشگرهای اختصاصی ایسوس در مادربوردهای X99 استاین پردازشگرها شامل EPU برای پردازش مصرف انرژی، TPU برای مدیریت حرارت، DIGI+ برای کنترل مدار تغذیه، Fan Xpert برای تنظیم فن‌ها و Turbo App برای اجرای تنظیمات اختصاصی اورکلاکینگ در هر برنامه هستند.

با توجه به کاربرد این مادربوردها در سیستم‌های پردازشی و حرفه‌ای، لزوم توجه به سیستم خنک‌کننده باعث شده تا ایسوس از یک کارت جانبی برای توسعه فن‌ها استفاده کند و توسط این کارت که روی PCIe نصب می‌شود می‌توان سه فن دیگر را به همراه سنسورهای حرارتی به سیستم اضافه کرد.

رایانش ابری

ایسوس تمرکز زیادی روی کاربردهای رایانش ابری دارد و مادربوردهای جدید می‌توانند به اجرای این سرویس کمک کنند به عنوان مثال امکان دسترسی به محتوای رایانه از طریق برنامه‌های موبایل فراهم شده است و می‌توان فایل‌های صوتی و تصویری را از این طریق منتشر کرد. با توجه به پهنای باند مورد نیاز برای انتشار مالتی‌مدیا در بستر شبکه، ایسوس از یک بخش وایرلس درونی روی مادربوردهای X99 پشتیبانی می‌کند. این شبکه وایرلس بر اساس استاندارد 802.11ac طراحی شده و پهنای باند آن به 1300 مگابیت بر ثانیه می‌رسد ضمن اینکه برای بهبود انتشار وایرلس و افزایش کیفیت سیگنال‌ها، این بخش مجهز به سه آنتن فرستنده است.

توسعه واحدهای گرافیکی

IMAG0003

یکی از مواردی که توسط پردازنده‌ٍهای اینتل کنترل می‌شود تعداد مسیرهایی است که برای بخش گرافیک در نظر گرفته شده است. این مسیرها مشخص می‌کنند چه تعداد کارت گرافیک را می‌توان روی سیستم نصب کرد به عنوان مثال پردازنده‌های حرفه‌ای 5960 دارای 40 مسیر انتقال هستند و در نتیجه می‌توان کارت‌ها را با پیکربندی 16-16-8 روی مادربورد نصب کرد و در مجموع امکان استفاده همزمان از پنج کارت گرافیک روی این مادربوردها فراهم شده استو پردازنده‌های دیگر اینتل از 26 مسیر پشتیبانی می‌کنند و همین عامل باعث دشواری در پیکربندی کارت‌ها با تکنیک‌های انویدیا SLI‌ و CrossfireX شرکت AMD می‌شود. ایسوس برای حل این مشکل با نصب چراغ‌های LED‌ در بالای درگاه PCIe به کاربران کمک می‌کند تا کارت‌ها را با توجه به تعداد و نوع آنها در جای درست قرار دهند ضمن اینکه از طریق بایوس نیز می‌توان مشخصات و چیدمان آنها را مشاهده کرد.

صدای کریستالی

مادربوردهای جدید X99‌ ایسوس تمرکز زیادی روی بخش صدا دارند و از تکنیک‌های Crystal Sound برای بهبود صدا استفاده می‌کنند. این بخش دارای یک بورد مجزا شامل بخش‌ آمپلی‌فایر است که در آن خازن‌های متالیک ساخت ژاپن بکار رفته است که به صورت خاص برای صدا طراحی شده‌اند. این بخش دارای سیستم خنک‌کننده مجزا است و در مقابل نویزهای الکترونیکی و القا محافظت می‌شود.

مدل‌ها و زمان انتشار

333

مادربوردهای تراشه X99 تا پیش از این توسط قوانین اینتل دارای محدودیت انتشار بودند و توزیع آنها به تازگی آغاز شده است. اولین مدل X99-Pro است که از هفته گذشته وارد بازارهای جهانی شده و مدل X99 Delux نیز با فاصله زمانی 10 روز پس از X99-Pro معرفی می‌شود. سایر مدل‌ها مانند X99-A، مدل‌های سری Rampage و سپس مدل‌های سری TUF نیز به تدریج وارد بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • ازتسمشس
    ازتسمشس | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳

    همونطور که میدونید هیچکس برای کار حرفه ا و اورکلاک سمت گیگا نمیره بیشتر ایسوس رو انتخاب میکنن البته شما رو نمیدنم من که اینطوریم

  • Amir1100 امیر پویا حلاج
    Amir1100 امیر پویا حلاج | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳

    به به جناب نقاش!!! بنده از طرف دارهای بسیار پر و پا قرص شما هستم و از خیلی سال پیش تو برنامه صفر و یک(اون موقع که آقای اسلام زاده مجریش بودن) باهاتون آشنا شدم!
    لطفا پست های در مورد تخصص خودتون رو بالا تر ببرید چون این سایت از این نظر یه مقداری ضعیفه و قسمت انیمیشن و گرافیکش جا کار داره!!

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳

    ممنون آقای نقاش ، عالی بود اطلاعاتتون و ممنون از دیجیاتو بابت گزارش

  • سعید
    سعید | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳

    خدا خیرتون بده . حال میکنم با اطلاع رسانیو زحماتتون . کسایی که اینهمه زحمت میکشن رو باید دستشون رو بوسید

  • Amir
    Amir | ۱۳ شهریور ۱۳۹۳

    اووووف عجب تیتر و خبری.
    http://wmpoweruser.com/as-apple-runs-out-of-innovation-worth-copying-samsung-turns-to-windows-phone/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی