ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی نزدیک به Moto360؛ ساعت هوشمند زیبای موتورولا [عکس و ویدئو]

موتورولا سرانجام ساعتش را به صورت رسمی عرضه کرد. این ساعت به همراه به روز رسانی در Moto G و Moto X، از امروز نیز برای خرید در دسترس است. اما این ساعت چه خصوصیات ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۵:۰۰

موتورولا سرانجام ساعتش را به صورت رسمی عرضه کرد. این ساعت به همراه به روز رسانی در Moto G و Moto X، از امروز نیز برای خرید در دسترس است.

اما این ساعت چه خصوصیات منحصر به فردی دارد؟ در این ماه ها و هفته ها که بسیاری از شرکت ها ساعت های هوشمند خود را معرفی کرده یا در حال عرضه آنها هستند، موتورولا چه برگ برنده ای با Moto360 در دست دارد؟ در ادامه این مطلب نگاهی نزدیک به این ساعت هوشمند جذاب می اندازیم تا با خصوصیات کلی آن بیشتر آشنا شویم.

پیش از همه قیمت آن مد نظر است. موتورولا این مدل را با قیمت پایه ۲۵۰ دلاری عرضه خواهد کرد که در دو رنگ مشکی و طوسی و با بندهایی چرمی در همین رنگ ها به فروش می رسد. نسخه ای از آن نیز با قیمت ۳۰۰ دلار با بند فلزی در آینده نزدیک عرضه خواهد شد. البته تمامی این نسخه ها در ابتدا در فروشگاه آنلاین Best Buy و Google Play عرضه می شوند.

motorola-moto-360-sg-7-600x344

همچنین امکان سفارش جداگانه بندها نیز وجود دارد. بندهای چرمی هر یک ۳۰ دلار و بندهای فلزی هم که در رنگ های مشکی و طوسی عرضه خواهند شد، هر کدام ۸۰ دلار قیمت گذاری شده اند.

بند چرمی در این ساعت یک بند معمولی نیست. موتورولا از بهترین نمونه در این بندهای چرمی استفاده کرده است. این بندها با همکاری چرم Horween به صورت سفارشی برای موتو۳۶۰ تولید شده اند. رنگ ها و طرح های جدیدی از این بندهای ۲۲ میلیمتری نیز در ماه های آینده به بازار عرضه می شوند.

طراحی خود ساعت اما حیرت انگیز است. در مقایسه با سایر نمونه های ساعت هوشمند که معرفی یا عرضه شده اند، موتو۳۶۰ بسیار ساده و در عین حال جذاب است. یک ساعت تمام گرد که در نهایت سادگی طراحی شده و تنها یک کلید در گوشه آن مشاهده می شود. صفحه نمایش لمسی آن نیز در حالت خاموش جلوه تیره جذابی دارد.

motorola-moto-360-sg-15-600x305

نمایشگر موتو۳۶۰ بر خلاف سایر نمونه های گرد ساعت های هوشمند، کاملا گرد نیست. بخشی از قسمت پایین نمایشگر با سنسور تنظیم نور اشغال شده که البته با طراحی اختصاصی رابط گرافیکی سازگاری خاصی به نمای کلی ساعت داده است. سنسورهای دیگری نیز در آن تعبیه شده که سنسور دریافت ضربان قلب و قدم شمار از جمله آنهاست. همچنین ساعت طوری طراحی شده که صفحه نمایش آن با یک تکان دست روشن می شود و الزامی به فشردن کلید یا تپ کردن صفحه برای روشن شدن صفحه نمایش آن وجود ندارد.

با وجود اینکه اندازه موتو۳۶۰ نسبت به ساعت های معمولی اندکی بزرگ است اما با کمک بندهای عالی که برای آن طراحی شده، بسیار راحت بر روی مچ قرار می گیرند.

motorola-moto-360-sg-18-600x316

ضخامت موتو۳۶۰ نیز مانند اندازه آن کمی زیاد است. این مدل ۴۶ میلیمتر ضخامت دارد که اصلا ظاهری سبک و ظریف به آن نمیدهد، اما طراحی جذاب در موتو۳۶۰ تا حد زیادی این مساله را پوشش میدهد. همچنین سنسور ضربان قلب نیز در این مدل بسیار جذاب و ساده طراحی شده است.

نمایشگر ساعت تا لبه های ساعت را پوشش میدهد. این نمایشگر از نوع OLED است و نور و کیفیت فوق العاده ای دارد که مشاهده اطلاعات صفحه نمایش را در اغلب محیط ها بدون مشکل امکان پذیر می کند.

موتو ۳۶۰ همچنین از تکنولوژی شارژ بی سیم بهره می برد و نیازی به شارژ آن با کمک کابل نیست. باتری در این ساعت یک روز کامل را دوام می آورد و پس از آن می توانید ساعت را با کمک شارژر بیسیمش به راحتی شارژ کنید.

motorola-moto-360-sg-4-600x332

موتو۳۶۰ به خوبی با تلفن ها و تبلت های اندرویدی سازگار است. همچنین با کمک میکروفون آن می توان دستورات زیادی را با استفاده از گوگل در تلفن ذخیره کرد. سیستم اخطارها در این ساعت هوشمند است و ایمیل ها، متون، مسیریابی و سایر جزئیات را ساده کرده و در دسترس قرار داده است.

اپلیکیشن مخصوصی برای درگیری فعالیت های فیزیکی همچون پیاده روی و دویدن در ان قرار داده شده است. این اپلیکیشن اطلاعاتی همچون ضربان قلب، شمارش قدم ها و ... را زیر نظر دارد، در خود ذخیره می کند و نمایش می دهد.

در مجموع به نظر می رسد ساعت هوشمند موتورولا پیش از این هم چه در سایتش و چه در کنفرانس گوگل به قدر کافی از کاربران دلربایی کرده. اما اکنون که سایر شرکت ها نیز در حال عرضه ساعت های هوشمند خصوصا با ظاهر کلاسیک روی آورده اند، باید دید موتو۳۶۰ تا چه حد می تواند با این امکانات و کیفیت در برابر انها موفق باشد.

در ادامه ویدئو و تصاویر بیشتری از این ساعت را مشاهده کنید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Moto-360-hands-on.mp4"]

motorola-moto-360-sg-19-600x307 motorola-moto-360-sg-13-600x308 motorola-moto-360-sg-6-600x330 motorola-moto-360-sg-2-820x420

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۹ بهمن ۱۳۹۴

    دوستان من شارژرشو گم کردم. الان میخوام بدونم اگر از شارژ وایرلس نیلکین استفاده کنم براش ضرر نداره؟

  • tahaeb
    tahaeb | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    خبر فوری :
    ایرن خودرو :امسال منتظر ساعت هوشمند ما باشید :d:d:d:d:d

  • masoud
    masoud | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳

    وای خیلی خوشگله! :cry:

  • kaboos31
    kaboos31 | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳

    يكي اينو بگيره پس نيفته
    خب برو بخر
    ما كه حرفي نزديم

  • Pedram_mrn
    Pedram_mrn | ۱۴ شهریور ۱۳۹۳

    ضخامت ۴۶ میلیمتر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی