ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تقابل دو ساعت هوشمند: موتو 360 یا Gear S؟

اغلب اسمارت فون ها و تبلت ها شبیه هم هستند. البته، اندازه صفحه نمایش و ماده ای که در ساخت بدنه به کار برده شده متفاوت است ولی اغلب بخش ها مشابه اند. اما ساعت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۵

اغلب اسمارت فون ها و تبلت ها شبیه هم هستند. البته، اندازه صفحه نمایش و ماده ای که در ساخت بدنه به کار برده شده متفاوت است ولی اغلب بخش ها مشابه اند.

اما ساعت های هوشمند وسایلی نوظهور هستند که هنوز با معرفی محصولات جدیدتر، به تنوع آن ها افزوده می شود. دو ساعت کارآمد جالبی که بیشتر توجه بازار را به سوی خودشان جلب کرده اند موتو 360 از موتورولا و Gear S از سامسونگ هستند.

در ادامه مطالب با دیجیاتو همراه باشید تا مروری کلی داشته باشیم بر قابلیت ها، تفاوت ها و شباهت های میان این دو.

اندازه

1

Gear S با طراحی بزرگ و آینده نگرانه ای که دارد، در زمینه ظرافت و زیبایی طراحی هیچ جایزه ای دریافت نمی کند. در حالی که ظاهر ساده و شبه کلاسیک ساعت های موتورولا جذاب تر به نظر می رسند.

بدنه

2

شیشه خمیده در جلو و پلاستیک در عقب، یادآور همان ترکیب محبوب سامسونگ هستند که در این ساعت هم رعایت شده اما موتورولا ترجیح داده برای موتو 360 از آهن ضد زنگ استفاده کند.

رنگ

3

هر ساعت در دو فرم عرضه می شود. موتو 360 با رنگ های خاکستری و مشکی، Gear S با رنگ های سفید و مشکی.

نرم افزار

4

سیستم عامل تایزن سامسونگ در اینجا تبدیل به رقیب Android Wear شده. Wear از کنترل صدای بهتری بهره می برد و با اپلیکیشن های اندرویدی رابطه راحت تری برقرار می کند اما تایزنی که روی Gear S قرار گرفته هم ویژگی های برجسته ای دارد که جلوتر می خوانید.

شکل صفحه نمایش

5

موتو 360 شدیدا یادآور ساعت های کلاسیک است. صفحه نمایش، گرد و مسطح طراحی شده در حالی که سامسونگ تصمیم گرفته از آن صفحه نمایش های خمیده برای Gear S استفاده کند.

اندازه صفحه نمایش

6

این یکی شاید چندان اهمیت بالایی نداشته باشد اما به هر حال باید دقیقا سخن گفت. موتو 360 در قسمت پایینی یک تکه کوچک غیر قابل استفاده دارد. در حقیقت با چند عمل ساده ریاضی به این نتیجه می رسیم که این ساعت به اندازه 96.5 درصد Gear S به شما فضا می دهد.

رزولوشن

7

Gear S با صفحه ای خمیده و بزرگ تر، رزولوشن بهتری هم دارد. بنابراین تصویری که روی این صفحه دریافت می کنید شفافیت بیشتری دارد. از آنجایی که این ساعت برای انجام تماس های تلفنی و کارهای پیشرفته تر هم بهینه سازی شده، رزولوشن بالاتر هم قطعا مطلوب خواهد بود.

مدل صفحه نمایش

8

سوپر AMOLED در مقایسه با IPS تنها یک معنی می دهد: قدرت رنگ و کنتراست بالاتر.

همیشه روشن

9

ساعت های هوشمندی که سیستم عامل Android Wear دارند، صفحه نمایشی همیشه روشن دارند در حالی که سامسونگ می گوید، Gear S اولین ساعت تایزنی با چنین مشخصه ای است.

وایرلس جداگانه

10

قابلیت 3G که برای Gear S معرفی شده جالب اما عجیب است. سامسونگ هنوز تمایلی به سخن گفتن در این رابطه ندارد ولی به نظر می رسد محدودیت هایی سر راه این ساعت و ویژگی 3G خواهد بود.

تلفن های قابل استفاده

11

اگر یک موتو 360 داشته باشید، هر تلفن اندرویدی با ورژن 4.3 به بالا می تواند به آن متصل شود اما این ساعت تایزنی، فقط و فقط با تلفن های سری گلکسی جفت و جور خواهد شد.

کنترل از طریق صدا

12

Google Now یا S Voice؟ ندیده و نشناخته هم می توان گفت که Google Now برتری های زیادی به رقیبش دارد. البته فرامین صوتی روی Gear S نسبت به گذشته پیشرفت های قابل توجهی داشته اند که نباید نادیده گرفتشان.

بند قابل تعویض

13

هر دو ساعت بندهای قابل تعویض دارند و به محض عرضه محصولات به بازار، لوازم جانبی مربوط به آن ها هم عرضه می شود.

ضد آب

14

یک متر عمق و 30 دقیقه زمان زیر آب برای ساعت های هوشمند چطور است؟ IP67 تبدیل به یکی از استانداردهای ساعت های هوشمند شده و این دو هم از آن تبعیت می کنند.

اندازه گیری ضربان قلب

15

در پشت هر دو ساعت، سنسورهای اندازه گیرنده ضربان قرار گرفته اند.

باتری

16

320 در برابر 300 میلی آمپر ساعت اما به هر حال کفه ترازو در سمت سامسونگ سنگین تر است.

شیوه شارژ

17

موتو 360 همراه با یک پد عرضه می شود که آن را به صورت بی سیم شارژ می کند اما Gear S درون دستگاه دیگری قرار می گیرد و مستقیما باسیم شارژ می شود.

دکمه فیزیکی

18

هر دو، 1 دکمه فیزیکی دارند. برای موتو 360 این دکمه در سمت راست دایره و برای Gear S این دکمه دقیقا زیر صفحه نمایش قرار گرفته.

دوربین

19

دو تا از طرح های اولیه اسمارت واچ سامسونگ دوربین داشتند اما در Gear S خبری از آن نیست و موتورولا هم ترجیح داده که بار موتو 360 را سبک تر کند.

جی پی اس درونی

20

مضاف بر قابلیت 3G، ساعت سامسونگ GPS داخلی هم دارد که با اپلیکیشن Here نوکیا منتشر می شود. متاسفانه چنین قابلیت مهمی در موتو 360 غایب است.

کیبورد

21

در همین فضای اندک، سامسونگ روی ساعتش کیبورد قرار داده و تنها بعد از کار کردن با آن متوجه می شوید که چقدر عالی می تواند باشد. البته اگر از کیبورد خود سامسونگ خوش تان نیامد می توانید کیبوردهای دیگری که در آینده توسعه خواهد یافت را امتحان کنید.

تماس تلفنی

22

Android Wear هنوز برای انجام مکالمات آماده نیست در حالی که یکی از بزرگ ترین برتری های تایزن دقیقا همین موضوع تماس تلفنی است.

اسپیکر

23

در حقیقت، اگر همین امروز هم Android Wear قابلیت تماس تلفنی را اضافه کند، ساعت های هوشمند بسیاری مثل همین موتو 360، به علت نداشتن اسپیکر نمی توانند از آن پشتیبانی کنند.

حافظه

24

به نظر نمی رسد حافظه داخلی در رابطه با ساعت چندان اهمیتی داشته باشد اما به هر حال هر دو از 4 گیگابایت فضای داخلی بهره می برند.

تاریخ عرضه

25

موتو 360 در تاریخ 23 شهریور و Gear S در تاریخ 22 مهر به بازار جهانی عرضه خواهند شد.

قیمت

26

هنوز قیمتی برای Gear S مشخص نشده است. طبق اطلاعات لو رفته، به نظر نمی رسد که این ساعت هوشمند زیر 300 دلار قیمت داشته باشد. موتو 360 را هم می توانید با 250 دلار تهیه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (58 مورد)
  • پريسا
    پريسا | ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

    اگه از نظر زيبايي بخوايد در نظر بگيريد ساعت موتورولا ازهمه ساعتهاي هوشمند بازار زيباتره . صفحه مستطيل و مربع اوج بدسليقگيه . يعني تن استيو جابز داره تو گور ميلرزه به خاطر اين ساعتاي زشت اپل

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی