ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایستگاه شارژ آبی برای موبایل و تبلت در سئول

شاید به زودی خیلی از کشورهای دنیا نیز از روشی که سئول برای شارژ تلفن های همراه عابران فراهم کرده، استفاده کنند. این کشور اعلام کرده که 5 ایستگاه شارژ آبی را در امتدا آبراه Cheonggyecheon ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

شاید به زودی خیلی از کشورهای دنیا نیز از روشی که سئول برای شارژ تلفن های همراه عابران فراهم کرده، استفاده کنند. این کشور اعلام کرده که 5 ایستگاه شارژ آبی را در امتدا آبراه Cheonggyecheon تعبیه کرده است که توسط جریان آب قدرت می گیرند.

ژنراتورهایی با 3 توربین کوچک آبی که توسط استارت آپ محلی "انوماد" ساخته شده اند.  آن ها هرکدام 15 تا 20 وات برق تولید می کنند که برای شارژ وسایل کوچکتر مثل گوشی و تبلت ها کافی است. بعد از ساخت اولین ایستگاه به صورت آزمایشی، مقامات شهر تصمیم گرفتند این خدمات را در نقاط دیگری در طول این آبراه 10.8 کیلومتری گسترش دهند.

توسعه دهندگان این طرح عنوان می کنند که شارژ کامل یک آیفون به این شکل حدود 2 ساعت و یک تبلت 3.5 ساعت زمان می برد. پس احتمالا کاربران مجبور نیستند کل یک بعدازظهر را برای شارژ گوشی شان منتظر بمانند.

کره جنوبی یکی از با نفوذترین کشورهای دنیا در صنعت گوشی هوشمند است و بر طبق اطلاعات دولتی تا انتهای جون 7 تا از هر 10 تلفن هوشمند، محصول این کشور بوده است. قبلا هم در نیویورک شاهد ایستگاه های شارژ خورشیدی بودیم.

13930320000077_PhotoL_resize
ایستگاه های شارژ خورشیدی در قسمت های مختلف شهر نیویورک که توسط شرکت AT&T اجرا شده است.
seoul_water_charging_1-645x411_resize
سئولی ها در حال گپ زدن و منتظر شارژ گوشی های همراه خود

به دلیل آب و هوای متنوع کشور ما استفاده از هر این دو نوع انرژی پاک ممکن است. از این دسته جریان های آبی در کشور ما کم نیست، شاید بتوان در طول رودخانه تهران نیز از این نوع ژنراتورها برای استفاده عموم طراحی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Arash
    Arash | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    فرهنگ استفاده از تجهیزات و وسایل عمومی در کشور ما اصلا وجود ندارد،کمتر از 24 ساعت از نصب اینگونه تجهیزات، فقط عکس یادگاری از ان باقی می ماند.

  • F-14
    F-14 | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳

    توی سئول کسی دلواپس نیست ...؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی