ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال وجود حالت افقی در رابط کاربری آیفون شش با نمایشگر ۵.۵ اینچی

به نظر می رسد آیفون ۶ با صفحه نمایش ۵.۵ اینچ دارای حالت نمایش افقی (Landscape) با رابط کاربری دو ردیفه خواهد بود. این اتفاق در آیپد زمانی رخ می دهد که دستگاه را به صورت ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

به نظر می رسد آیفون ۶ با صفحه نمایش ۵.۵ اینچ دارای حالت نمایش افقی (Landscape) با رابط کاربری دو ردیفه خواهد بود. این اتفاق در آیپد زمانی رخ می دهد که دستگاه را به صورت افقی در دست بگیرید و -در صورت لاک نبودن چرخش صفحه- خواهید دید که رابط کاربری هم همزمان می چرخد. اما این موضوع چگونه کشف شده؟

یک توسعه دهنده در شبیه ساز iOS خود، رزولوشن صفحه نمایش آیفون را به ۲۲۰۸ در ۱۲۴۲ تغییر داد. در نهایت تعجب به محض انجام این کار، صفحه نمایش همانند آیپد چرخید و به صورت ۲ ردیفه درآمد.

این اتفاق قبلا رخ نداده بود و ما برای نخستین بار شاهد چرخش صفحه آیفون هستیم. در حالت عمودی هیچ تغییری نسبت به قبل وجود ندارد اما به محض تغییر رزولوشن، رابط کاربری ۲ ردیفه شده و ظاهری مشابه با نسخه آیپد پیدا می کند.

ios-simulator-screen-2

سوالی که فعلا مطرح می شود این است که آیا این اتفاق، برای تمامی آیفون ها رخ خواهد داد یا صرفا مربوط به نسخه ۵.۵ اینچی است. هرچند در WWDC گذشته هم نمونه ای از رابط کاربری افقی در آیفون ۴ اینچی نمایش داده شد. البته اپل چندی است که در رابطه با رابط کاربری تطبیق پذیر در iOS 8 و دور از تصور نیست که ما این موضوع را در تمام آی دیوایس ها داشته باشیم. رابط کاربری تطبیق پذیر به توسعه دهندگان، امکانات بیشتری برای طراحی محصولات شان می دهد و آنها می توانند اپلیکیشن ها را برای هر صفحه نمایش با هر سایز و رزولوشنی طراحی کنند. همچنین با ارائه رابط کاربری افقی در آیفون، اپل می تواند به ساخت اپلیکیشن های یکسان برای آیپد و آیفون کمک شایانی کند.

برای اطمینان از این موضوع تنها یک روز زمان برای صبر لازم است و احتمالا متوجه این موضوع شده باشید که ما در دیجیاتو، با پخش زنده ویدیویی و وبلاگ نویسی زنده، شما را به طور کامل در جریان مراسم روز آینده اپل خواهیم گذاشت.

در ادامه مطلب، تصاویر بیشتر از رابط کاربری افقی آیفون را خواهید دید.

game-center-screenshot

 

calendar-screenshot

 

ios-simulator-screen-shot

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    چی فکر میکردیم چی شد

  • tahaeb
    tahaeb | ۱۸ شهریور ۱۳۹۳

    عاشقتم اپلکم

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳

    فيلم باحالي هستش بي كلام خودم گرفتم

  • محمدرضا
    محمدرضا | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳

    سلام دوستان تازه اومدم اپلي هستم از اسمم هم معلومه و مي خوام فردا با شما دوستان از خوشحال ذوق مرگ بشيم البت اگر قبلش از انتظار نمرده باشيم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی