ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۴ دلیل اشتباه برای شروع یک کسب و کار جدید

دلایل بی شماری برای شروع یک کسب و کار جدید و کارآفرینی وجود دارند و اگر در اینترنت به جستجو بپردازید می توانید مقالات بسیاری را در همین رابطه مشاهده نمایید، در اصل سایت های ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰

دلایل بی شماری برای شروع یک کسب و کار جدید و کارآفرینی وجود دارند و اگر در اینترنت به جستجو بپردازید می توانید مقالات بسیاری را در همین رابطه مشاهده نمایید، در اصل سایت های مرتبط به راه اندازی استارت آپ و تجارت های جدید همیشه به شما نشانه هایی را که لازم است کسب و کار خود را شروع کنید یادآوری و گوش زد می نمایند ولی از گفتن سمت دیگر این ماجرا سر باز می زنند.

به واقع آنچه که ناگفته باقی مانده است دلایل و اهدافی هستند که بر مبنای آنها شما نباید وارد یک عرصه ی جدید شده و سعی به کارآفرینی نمایید، این اهداف مواردی هستند که می توانند بلیطی یک طرفه به سمت جزیره ی شکست محسوب گردند و به یقین لازم است در صورت دنبال کردن آنها در تصمیم خود برای شروع تجارت شخصیتان تجدید نظر نمایید.

در ادامه ی مطلب قصد داریم به چهار عدد از مهم ترین دلایل و اهداف یاد شده بپردازیم پس با دیجیاتو همراه شوید.

۱- تمایل به کسب شهرت

2

نمی توان از این واقعیت اجتناب کرد که کارآفرینان در اصل نسل جدیدی از ستارگان و افراد مشهور محسوب می شوند، خصوصاً اگر حوزه ی فعالیت آنها مرتبط به دنیای تکنولوژی باشد. اما نباید فراموش کنید این افراد را موفقیتشان مشهور کرده است و شهرتشان عامل رسیدن به پیروزی نبوده است.

اگر به دنبال کسب شهرت هستید راه های دیگری وجود دارند و می توانید برای حرکت در مسیرهای مرتبط به آنها برنامه ریزی نموده و در این راستا گام بردارید. کارآفرینی نیازمند داشتن ذهنی پویا و خلاق، برنامه ریزی و هدف گذاری جدی و موثر و از همه اینها از خود گذشتگی و سخت کوشی است. داشتن چنین شاخصه هایی می تواند شما را به قله های موفقیت و سپس شهرت برساند.

اما اگر تفکری غیر از این دارید بهتر است در شروع استارت آپ خود تجدید نظر نمایید.

۲- می خواهم دنیا را نجات بدهم

savingworld

تقریباً هر یک از کمپانی هایی که به تازگی به موفقیت دست پیدا کرده اند و آوازه ی آنها در همه جا پیچیده است (خصوصاً شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی) هدف اولیه شان در تیزرهای تبلیغاتی و شعارهای خود را بدل کردن دنیا به جایی بهتر جلوه می دهند، همگی آنها سعی می کنند بگویند در حال ساده تر کردن زندگی انسان ها هستند.

هر چند آنچه قصد داریم بیان نماییم ممکن است تلخ به نظر برسد ولی نباید فراموش کنید چیزی که شرکت های یاد شده به صورت شعار و با سر و صدای زیاد به عنوان اهدف خود بیان می نمایند در اصل وظیفه ی بنیادها و نهادهای خیریه بوده و معمولاً آنها اینکار را با کمترین جنجال تبلیغاتی و حتی به صورت ناشناس انجام می دهند.

نجات دادن دنیا و بدل کردن آن به زیستگاهی بهتر برای نسل بشریت یک ایده آل دست نیافتنی است نه یک پلن تجاری مستحکم، در اصل دنبال کردن چنین هدفی با روح دنیای تجارت در تضاد است.

یک کسب و کار نوپا نیازمند هدف گذاری معین، استراتژی های پایدار و سرمایه ی اولیه ی معقول است تا بتواند رو به جلو حرکت کرده و به سود دهی برسد، پس از طی کردن این مراحل می توانید بخشی از انرژی خود را صرف امور خیریه نمایید ولی از ابتدا دنبال کردن چنین دیدگاهی به یقین منجر به شکست تان خواهد شد.

۳- می خواهم ثروتمند شوم

3

همواره به خاطر داشته باشید هدف یک تجارت کسب درآمد و سرمایه ی بیشتر است ولی همه ی کارآفرینان جزیره و جت شخصی نخواهند داشت. ورود به دنیای کارآفرینی را نباید به معنی کسب ثروت یک شبه دانست بسیاری از افرادی که صاحب یک کسب و کار هستند زندگی و درآمدی بسیار معمولی را تجربه می نمایند.

وارد شدن به یک فعالیت جدید با هدف کسب ثروت می تواند بسیار سریع سبب سرخوردگی شما شده و خیلی زود متقاعد شوید هرگز موفق نخواهید گشت. هدف گذاری های کوتاه مدت و گام به گام جلو رفتن و داشتن دیدگاهی منطقی از میزان کسب درآمد عامل پیروزی شما در مسیر پر پیچ و خم کارآفرینی خواهند بود.

۴- ایجاد شغل برای دیگران نباید هدف اول شما باشد

hiring

اینکه بتوانید دیگران را استخدام کرده و به آنها حقوق دهید یک اتفاق بسیار خوشایند است، اما اینکار هدف و دلیل مناسبی برای شروع یک کار جدید نیست. در طول یک تجارت موفق شما به یقین با استخدام ها و اخراج های بسیاری سر و کار خواهید داشت ولی نباید فراموش کنید استخدام افراد هزینه هایی جدی را در پی دارد و منابع پرداختی مرتبط به این هزینه ها لازم است توسط عملکرد کارمند مربوطه تامین گردد در غیر اینصورت شکست شما حتمی خواهد بود.

شروع یک استارت آپ با هدف ایجاد شغل برای دیگران و استخدام آنها بدون تامین منابع لازم و مستحکم بدون شک به موفقیت ختم نخواهد شد، در هر کسب و کاری اگر نیازی تعریف شد یا بوجود آمد بر مبنای آن نیاز می توان دست به جذب کارمندان جدید زد.

در یک دنیای بی نقص کسب و کارها شاید بتوانند دنیا را عوض نمایند، برای هزاران نفر شغل ایجاد کنند و... اما اینها اهداف عالی هستند و دست یافتن به همگی شان به صورت یکجا شاید برای بسیاری از ما امکان پذیر نباشد، در یک تجارت باید اهداف پشت هم و کوتاه مدت را دنبال کرد و پله پله پیشرفت نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۷ بهمن ۱۳۹۴

    مطلب قبل تاملی بود من استفاده كردم امیدوارم به كار بقیه كسانی كه میخوننم بیاد با تشكر

  • امیر انصاری
    امیر انصاری | ۱۴ آذر ۱۳۹۴

    سلام من یه شرکت خدمات نظافتی تازه راه انداختم بدون سرمایه بودنش خوبه ولی مشکلات خودشو داره نبودن نیروی خوب و البته صبرم میخاد میشه کنارش بازار یابی یا شغله دومم داشت

  • منجی
    منجی | ۲ آذر ۱۳۹۴

    دنیا درحال پیشرفته همینطور افکارها.شاید چندسال پیش از این‌ نوع مقاله هایی بود که ذهنم را روشن میکرد منهم شکست تلخ نمیخوردم البته باید بگم بعضی ها باید طی مسیر کنند و خودشان این مطالب رو بفهمن.به اضافه مزه تلخش. از مقاله بینهایت عالیتون ممنونم.

    • منجی
      منجی | ۲ آذر ۱۳۹۴

      برای گرفتن شاخه گلی که قبلا کسی روی خارهاش پوششی سخت کشیده دیگه از گزیده شدن نباید ترس داشت واسرار بدست گرفتن باوجود خارهای شناخته شده توسط بینایی از خودتان بیناتر.باید قبول کنیم این مطالب سالها تجربه را برده.وخوب چون خودم بااین موانع برخورد داشتم خوب میدونم نکات دور از ذهنم اما خیلی صحیح.بازم ممنون

  • دادا (خسته)
    دادا (خسته) | ۱۷ شهریور ۱۳۹۳

    مقاله بسیار مفیدی بود تشکر فراوان

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی