ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اگر دکمه پاور موبایلمان خراب شد چه کنیم

گجت‌ها دیر یا زود خراب می‌شوند. موبایل‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و کافی است یک یا دوبار روی سطح سختی بیفتند تا کارایی خود را از دست بدهند. اما گاهی این همراهان همیشگی ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

گجت‌ها دیر یا زود خراب می‌شوند. موبایل‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و کافی است یک یا دوبار روی سطح سختی بیفتند تا کارایی خود را از دست بدهند. اما گاهی این همراهان همیشگی منتظر سقوط کردن نمی‌مانند و بعضی قسمت‌هایشان پیش از اینگونه اتفاقات دچار نقص می‌شود؛ مثل وقتی که دکمه پاور دستگاه از کار می‌افتد. هر چند خود موبایل سالم است اما خرابی این دکمه برای خروج از وضعیت آماده‌باش یا همان استندبای مشکل ساز می‌شود.

واضح است که دستگاه‌های دارای دکمه فیزیکی Home، مانند اکثر موبایل‌های اندرویدی سامسونگ، با چنین مشکلی روبرو نخواهند شد. چرا که همین دکمه برای خروج از استندبای کارساز است. تلفن‌های هوشمندی هم که با لمس صفحه‌نمایش فعال می‌شوند با این قضیه مشکلی ندارند اما موبایل‌هایی که دارای دکمه‌های لمسی یا دکمه‌های نرم‌افزاری هستند صاحبانشان را عذاب می‌دهند.

اگر شما هم از چنین وضعیتی رنج می‌برید با دیجیاتو همراه باشید تا در ادامه مطلب با راهکار‌هایی برای رفع این مشکل آشنا شوید.

قدم اول: تلفن را از حالت استندبای خارج کنید

روش‌های مختلفی برای خروج از استندبای بدون دکمه‌ پاور وجود دارد. یکی از راه‌های ممکن این است که با شما تماس گرفته شود. اکثر اوقات این کار باعث روشن شدن صفحه‌نمایش و در نتیجه دسترسی به قسمت‌های مختلف دستگاه می‌شود. روش دیگر این است که تلفن خود را به شارژر متصل کنید تا نمایشگر آن روشن شود. همچنین اگر موبایل شما دکمه فیزیکی دوربین دارد می‌‌توانید با نگه‌ داشتن آن وارد اپلیکیشن مرتبط شوید و سپس به قسمت‌های دیگر دسترسی داشته باشید. اگر از وضعیت آماده‌باش با موفقیت خارج شدید وقت آن است که قدم دوم را اجرا کنید.

نکته: اگر دکمه پاور دستگاه به دلیل استفاده مداوم سفت شده یا گیر کرده است، تلفن را با دقت تکان دهید تا دکمه کمی نرم شود. از کوبیدن دستگاه به هر جسم سختی جداً خودداری کنید. بهتر است نگذارید موبایلتان به طور کامل خاموش شود زیرا در این صورت قادر نخواهید بود با دکمه پاور خراب دوباره آن را روشن کنید، هر چند که روشن نگه داشتن مداوم سخت است و البته روی مصرف باتری دستگاه نیز تاثیر می گذارد.

قدم دوم: استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه

1

 اپلیکیشن Power Button to Volume Button، همانطور که از نامش پیداست، دکمه تنظیم صدا را به دکمه پاور تبدیل می‌کند. این اپلیکیشن نیازی به روت کردن ندارد و با اکثر دستگاه‌های اندرویدی هم سازگار هست.

برای استفاده از این اپلیکیشن، ابتدا باید فعالش کنید و به آن اجازه دسترسی کامل در سطح administrator بدهید. تغییرات پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه اعمال می‌شوند. پس بگذارید تا موبایل ریبوت شود. پس از بالا آمدن سیستم‌ عامل، اپلیکیشن هم شروع به کار می‌کند و از این پس با فشردن دکمه‌های تنظیم صدا نمایشگر روشن می‌شود. پس از روشن شدن صفحه و خروج از استندبای، دکمه‌های صدا وظیفه اصلی خود، یعنی کم و زیاد کردن صدا را انجام خواهند داد. برای خاموش کردن صفحه‌نمایش نیز باید وارد پنل نوتیفیکیشن شوید و گزینه Turn off screen را انتخاب کنید.

اپلیکیشن Power Button to Volume Button رایگان است و می‌توانید اکنون آن را از پلی استور دریافت کنید. لازم به ذکر است که این اپلیکیشن ممکن است در بعضی موبایل‌ها باعث افزایش شدید مصرف باتری شود. به گفته سازنده، فعلاً راه حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد.

Power Button to Volume Button

Power Button to Volume Button

سازنده: TeliApp قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.3 مگابایت زبان:

2-1

Gravity Unlock، یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی است که می‌‌تواند به هنگام خرابی دکمه پاور کارساز باشد. این اپلیکیشن از سنسورهای موبایل برای تعیین موقعیت آن استفاده می‌کند و وقتی تشخیص دهد که تلفن را دست گرفته‌اید صفحه‌نمایش را به طور خودکار روشن می‌کند. وقتی هم که دستگاه روی سطح تخت یا داخل جیب قرار داشته باشد، نمایشگر خاموش می‌شود. به نظر جادویی می آید.

2-2

Gravity Unlock اکثر اوقات به درستی کار می‌کند. با این حال به دلیل متفاوت بودن دقت حسگر‌های دستگاه‌های مختلف، ممکن است در بعضی موبایل‌ها که دقت سنسور‌ها پایین است، برای دریافت نتیجه مطلوب نیاز به اعمال تنظیمات دستی باشد. در تنظیمات اپلیکیشن، میزان حساسیت سنسور‌ها و زاویه‌هایی که نمایشگر‌ در آن‌ها خاموش یا روشن شود قابل تغییر هستند.

به گفته سازنده، این اپلیکیشن موقع فعال بودن روی باتری تأثیر می‌گذارد اما مشکل جدی برای آن به وجود نمی‌آورد. اپلیکیشن Gravity Unlock هم‌اینک از گوگل پلی قابل دریافت است:

Gravity Screen - On/Off

Gravity Screen - On/Off

سازنده: Plexnor قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.8 مگابایت زبان:

3

Proximity Actions نام اپلیکیشن دیگری است که از حسگرهای نزدیکی دستگاه برای اجرای یک سری دستورات استفاده می‌کند. سنسور نزدیکی، در بالای تلفن، کنار بلندگوی مخصوص تماس تلفنی قرار گرفته است و وظیفه‌ اصلی آن خاموش کردن نمایشگر به هنگام نزدیک شدن صورت به صفحه نمایش در هنگام برقراری تماس است.

برای استفاده از قابلیت‌های این اپلیکیشن، آن را اجرا کرده، Hold Actions و سپس When screen is off را انتخاب کنید. با طی این مسیر، لیستی از دستورات قابل اجرا از جمله خروج از وضعیت استندبای نمایش داده می‌شود. این دستور را از منوی Hold 1 انتخاب کنید. از این به بعد، با نگه داشتن انگشت خود روی حسگر نزدیکی، تلفنتان شروع به ویبره می‌کند تا به شما بگوید که دستتان را بردارید. پس از برداشتن انگشت خود از روی سنسور نزدیکی، نمایشگر به صورت خودکار روشن می‌شود. اگر خواستید به همین شیوه صفحه‌نمایش خاموش شود، تنظیمات آن را در بخش When screen is on انجام دهید.

فراموش نکنید که اکثر تلفن‌های رده پایین حسگر نزدیکی ندارند، بنابراین دقت کنید که این اپلیکیشن با موبایل شما سازگار باشد. همچنین به هنگام اجرای اپلیکیشن، گاهی تبلیغاتی نیز نمایش داده می‌شود که البته امروزه کم و بیش در اکثر اپلیکیشن‌های رایگان وجود دارد. می‌توانید اپلیکیشن Proximity Actions را از گوگل پلی دانلود کنید:

Proximity Actions

Proximity Actions

سازنده: Novum Inceptum Development قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.7 مگابایت زبان:

4

اگر هیچ یک از راه‌ها ذکر شده پاسخگو نبودند، اپلیکیشن Shake Screen On Off را امتحان کنید که با تکان دادن موبایل، صفحه نمایش را خاموش و روشن می‌کند. این اپلیکیشن رایگان است و مصرف باتری زیادی هم ندارد. البته یادتان باشد که با هر بار خاموش و روشن شدن دستگاه، باید اپلیکیشن را خودتان به صورت دستی اجرا کنید.

Shake Screen On Off FREE

Shake Screen On Off FREE

سازنده: FREEBOOKS قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.4 مگابایت زبان:

قدم سوم: راه حل دائمی

تمامی روش‌هایی که توضیح دادیم، به صورت موقتی قابل استفاده هستند و استفاده دائم از آن‌ها برای هر کسی قابل تحمل نیست. بهترین کار این است که تلفن هوشمند خود را به نمایندگی مجاز برده و آن را تعمیر کنید. همچنین می‌توانید موبایل تان را به مراکز آزاد تعمیر موبایل تحویل دهید و اگر توانایی‌اش را دارید، خودتان دست به کار شوید. دکمه پاور ارزان است و نصب کردنش کار سختی نیست. البته فراموش نکنید که اگر موبایلتان توسط خودتان یا مراکزی به جز نمایندگی‌های شرکت اصلی دستکاری شود، موجب الطال گارانتی می گردد.

امیدواریم راهکارهای ارائه شده برایتان مفید باشند. آیا شما روش‌های دیگری سراغ دارید؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • فاطمه
    فاطمه | ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

    سلام من موبایل سامسونگ A5دارم هر کاری میکنم روشن نمبشه لطفا رهنمای کنید

  • Rasool
    Rasool | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    سلام یک سوال داشتم من نزدیک دو هفته است که j7samsong خریدم اما بده از دو هفته دکمه پاورش رو وقتی فشار میدم بعد از 4 ثانیه روشن میشه اگر کسی میدو نه ایرادش چیه یک راهنمایی بکنه

  • پیام
    پیام | ۲۰ دی ۱۳۹۴

    سلام کسی نقشه سیم کشی دکمه ی پاور گوشی htc nexus one رو داره...هر کی داره خدا خیرش بده...بهم بگه ..خواهش میکنک

  • زهرا
    زهرا | ۷ دی ۱۳۹۴

    اه شارژم تموم شد خاموش شده دیگه نمیشه روشنش کرد عجب گیری کردیمااا خدانگهدار

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی