ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت اپل از چهار سنسور برای ردگیری وضع سلامت بهره می برد

یکی از خصوصیات منحصر به فرد Apple Watch چهار سنسوری است که در پشت بدنه آن دیده می شوند. اما این چهار سنسور چه وظیفه ای دارند و چگونه به ساعت اپل کمک می کنند ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۰:۵۲

یکی از خصوصیات منحصر به فرد Apple Watch چهار سنسوری است که در پشت بدنه آن دیده می شوند. اما این چهار سنسور چه وظیفه ای دارند و چگونه به ساعت اپل کمک می کنند که بتوانند پالس های قلبی و سایر اطلاعات سلامت کاربر را ردگیری کند؟

این چهار سنسور سنسورهای اینفرارد، سنسور نور مرئی LEDS به همراه دو سنسور تصویری هستند که با کمک هم می توانند ضربان قلب را تشخیص دهند. با کمک اطلاعات حاصل از این چهار سنسور، اپل می تواند مواردی قابل فهم از وضعیت ضربان قلب و حرکات فیزیکی ما در طول روز و شب را استخراج کند.

اما اپل این چهار سنسور را تنها برای شناسایی ضربان قلب در ساعتش تعبیه نکرده است. در ساعت یک شتاب سنج داخلی نیز وجود دارد که حرکات ما را ثبت می کند. و از آنجا که ساعت به آیفون متصل است با کمک WiFi و GPS می توانیم از جایی که میرویم نیز آگاه شویم. بدین ترتیب تنها با استفاده از این ساعت و یک آیفون یک پکیج کامل از ابزارهای ردگیری وضع سلامت را به همراه خواهیم داشت که در کنار ردگیری اطلاعات، حتی می توانند میزان کالری مصرفی ما را نیز تخمین بزنند.

البته این سنسورها تنها برای ردگیری وضع سلامت ما در نظر گرفته نمی شوند. اپل برای جذابیت بخشی بیشتر امکانات دیگری نیز به بخش مانیتورینگ ضربان قلب اضافه کرده است. با کمک ساعت اپل می توان اطلاعات ثبت شده ضربان قلب را برای دوستانی ارسال کرد و بدین ترتیب دوستان ما به هنگام دریافت ضربان قلب مان لرزشی خفیف را در ساعت حس می کنند. این مساله اگر چه قابلیتی کاربردی به حساب نمی آید اما شاید بتواند به نوعی لحظاتی رمانتیک را برای کاربران Apple Watch بسازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • Aaaa
    Aaaa | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    عجیبه از سنسورای به اصطلاح بی کاربرد سامسونگ تو ساعت و گوشیاش استفاده کرده؟!!

  • LG Forever
    LG Forever | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳

    تا الان فقط جی واچ ار و موتو 360 و دیگر هیچ

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی