ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

‘چرا قصد خرید یکی از ساعت های هوشمند اپل را ندارم؟’

اپل در مراسمی که به بهانه معرفی آیفون های جدید برگزار شده بود، ساعت هوشمند خود را هم معرفی کرد. ساعتی که بر خلاف انتظارات با نام Apple Watch معرفی شد. این ساعت اوایل سال ۲۰۱۵ ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۰

اپل در مراسمی که به بهانه معرفی آیفون های جدید برگزار شده بود، ساعت هوشمند خود را هم معرفی کرد. ساعتی که بر خلاف انتظارات با نام Apple Watch معرفی شد. این ساعت اوایل سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه خواهد شد، اما من از هم اینک از خریدش منصرف شده ام. ظاهر این ساعت جذاب است، خودش کاربردی به نظر می رسد و امکانات خوبی دارد و می توان با یک محاسبه ساده فهمید که چرا برخی افراد برای داشتنش از هم اینک لحظه شماری می کنند؛ اما این ساعت گزینه خوبی برای من نیست.

یک دلیل برای اینکه من قصد ندارم آن را بخرم این است که من به طول کلی به راحتی جذب چیزی نمی شوم. من پیرو فلسفه 'خوب کافی است' هستم. برای خرید اولین آیفون بیش از دو سال صبر کردم و تازه پس از خرید آن فهمیدم که می توانستم در اندروید هم تجربه مشابهی را با پول کمتر داشته باشم. همچنین از وقتی که مک بوک ایر خریدم، نیازی به خرید مک بوک پرو پیدا نکرده ام چرا که ایر تمامی نیازهای مرا برآورده می کند.

نکته جالب این است که اپل ساعتی جذاب و زیبا را به بازار داده که البته قیمتش از ۳۵۰ دلار شروع می شود. این ساعت به شدت دلرباست اما من به پنج دلیل عمده قصد خریدش را ندارم.

در ادامه این پنج دلیل را مطالعه کنید. این مطلب، نظر شخصی تاد واسرمن، نویسنده بلاگ مشیبل است.

۱- من هرگز یک AppleWatch نداشته ام، حالا چرا باید به آن نیاز داشته باشم؟
من تا به حال بدون ساعت هوشمند سر کرده ام و همه چیز خوب پیش رفته است. اما حالا تصور اینکه زندگی ام با نسخه کوچک شده یک تلفن هوشمند که روی مچم خواهم بست بهتر می شود، جذابیتی برایم ندارد. من نمی خواهم تمام روز را به تماشای گذر زمان بنگرم. ضمنا من متوجه شدم حمل یه تلفن هوشمند در تمام روز و نشستن پشت کامپیوتر برای حداقل ۸ ساعت در روز به اندازه کافی مرا در معرض تکنولوژی قرار می دهد. پس چرا باید این میزان را بیشتر کنم؟

۲- چنین گجتی می تواند زندگی من را خراب کند.
شاید نمایش میزان کالری مصرفی یا مقدار حرکات فیزیکی که در طول روز انجام می دهم یا سر وقت رسیدن به قرار ملاقات ها جذاب به نظر برسند، اما این مسائل بیشتر از آنکه جذاب به نظر برسند، استرس زا می نمایند. در سال ۲۰۱۴ بهتر است که تا حد ممکن از تکنولوژی دور باشیم، نه اینکه بیشتر و بیشتر در آن غرق شویم. در تحقیقی مشخص شده که برخی مدیران روزانه تا ۱۳٫۵ ساعت از وقتشان را پای پاسخگویی به ایمیل ها می گذرانند. چرا؟ واقعا چرا باید بیشتر از این برای ایمیل ها و چیزهای مشابه و بیخود دیگر وقت بگذاریم؟

Screen-Shot-2014-09-09-at-5.05.31-PM

۳- راه های ارزانتری هم برای ردگیری ورزش و کالری و سلامت هست.
شاید هدف شما از ورزش کردن، کم کردن مقداری وزن باشد. خب؛ خبر خوب اینکه سال هاست مردمان بسیاری بدون کمک ساعت هوشمند و اینترنت و غیره توانسته اند به این مهم دست یابند. یک ساعت ۱۵ دلاری هم می تواند مشخص کند شما چقدر سریع می دوید! اما شاید بخواهید فاکتورهای بیشتری را اندازه گیری کنید. در این صورت هم با یک ابزار ۱۷ دلاری مثل این می توانید این کار را انجام دهید. اگر هنوز هم متقاعد نشدید، از خودتان بپرسید: در یک روز برفی و سرد زمستانی آیا ساعت اپل می تواند کاری کند که شما چند کیلومتر را به دویدن بگذرانید یا چیزی مهمتری هم هست که بخواهید چند صد دلار پول خرجش کنید؟

۴- ساعت هوشمند می تواند تمرکز را بر هم بزند.
به شخصه متوجه شدم که در شرایطی که در حال انجام یک گفتگو هستم، سخت است که به تلفنم نگاهی نیاندازم. در واقع عدم انجام این کار نیازمند این است که تلفنم را در جیبم نگه دارم. اما وقتی شرایط را به هنگام داشتن یک ساعت هوشمند به مچم مقایسه می کنم، فکر می کنم که چه حسی می تواند در طرف مقابل ایجاد شود.

۵- در عمل، من احتمالا می خواهم به وابستگی به تمام این چیزهای بیخود شکستنی پایان دهم.
ساعت هوشمند اپل به بازار نیامده است و هنوز دقیقا نمی توان گفت که این ساعت چقدر اندازه دارد. بدون شک بدنه این مدل به اندازه کافی خوب طراحی شده، اما من تعداد زیادی آیفون در مدل های مختلف دیده ام که قابلشان به واسطه ضربه خراب شده است. این مساله برای خود من هم یک بار پیش آمد و حس بسیار بدی داشت. من اصلا دوست ندارم دوباره چند صد دلار را به واسطه شکستن یه شیشه یا قاب موبایل از دست بدهم. پیش بینی من این است که یک یا دو ماه بعد از عرضه Apple Watch به بازار ما از اطرافیان مان می شنویم که صفحه ساعتشان در هنگام شکستن یخ یا هر کار دیگری شکسته است.

حتی اگر چنین اتفاقی نیفتد شانس این وجود دارد که ساعت خوش قیمت مان خش بیفتند. هر ساعتی ممکن است به هر دلیلی خش بیفتد. همچنین شارژ کردن آن هم معضلی است. اپل حرفی از توان باتری نزده است. من اصلا دوست ندارم استرس تازه ای تحت عنوان 'تمام شدن باتری ساعت' به زندگی ام اضافه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (78 مورد)
  • آرش
    آرش | ۲۴ شهریور ۱۳۹۳

    شیشه سافایر که خط نمیوفته

  • LBL
    LBL | ۲۰ شهریور ۱۳۹۳

    يكي نيست به اين آقاهه بگه: تو وقتي به دنيا اومدي لباس نداشتي، حالا چرا بايد به لباس نياز پيدا كني...
    دليل اولشا كه خوندم ديگه ادامه ندادم. لطفا سعي كنيد الكي اين نظرات شخصي مزخرف رو نگذاريد. خوب تيم كوك يا جاني آيو هم صدتا دليل ميارن كه چرا بايد اپل واچ داشته باشي...
    والا به خدا...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی