ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همه ی چیز هایی که اپل در مراسمش نابود کرد

مراسم رونمایی روز سه شنبه ی Apple یک اتفاق بزرگ و شاید حماسی بود. اما این شرکت در کنار معرفی محصولات جدیدش یعنی آیفون 6، آیفون 6 پلاس، Apple Pay و در نهایت Apple Watch ...

فرشاد صفایی
نوشته شده توسط فرشاد صفایی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۰

مراسم رونمایی روز سه شنبه ی Apple یک اتفاق بزرگ و شاید حماسی بود. اما این شرکت در کنار معرفی محصولات جدیدش یعنی آیفون 6، آیفون 6 پلاس، Apple Pay و در نهایت Apple Watch ، مرگ تعدادی از محصولاتش – و محصولات دیگر شرکت ها- را به سوگ نشست. هم چنین این کمپانی بخش (مهمی) از سنت های خود را زیر پا گذاشت.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به همه ی چیزهایی که این شرکت بزرگ در حال نابودی ش است.

اول از همه محصولات داخلی و سنت ها

اسم های i دار. دو تا از محصولات جدید با عنوان هایی غیر از iPay و iWatch خوانده می شوند (می توانید حدس بزنید چه محصولاتی هستند؟)

1

در واقع هیچ وقت قاعده و قانون خاصی در این شرکت برای نام گذاری محصولات وجود نداشته است. اما حدس ما در این رابطه این است که این قضیه راهی است برای فاصله گرفتن از شیوه ها و سیاست های استیو جابز. Tim Cook در مراسم روز سه شنبه عنوان کرد که "فصلی جدید" برای Apple آغاز شده است. و شاید آسان ترین راه برای ورود به این فصل خط زدن حرف i از عنوان محصولات باشد. اتفاقی که با ورود دوباره ی استیو جابز به Apple رخ داد.

زیرنویس: آیفون های ۳٫۵ اینچی
آیفون های ۳٫۵ اینچی

آیفون های کوچک. از آغاز هفته ی آینده آیفون های 5، 5S و 5C قدری ارزان تر خواهند شد. اما از آغاز ماه بعد دارندگان این آیفون ها کم کم متوجه خواهند شد که کمپانی Apple به صورت نامحسوس ( و شاید هم محسوس) در حال هل دادن آنها به سمت خرید محصولات جدیدتر- و بزرگتر- است. چرا که خیلی از سرویس های جدید همچون Apple Pay ، بعضی از خصوصیات نرم افزاری و همچنین بخش مهمی از سیستم HealthKit تنها در آیفون های جدید یافت می شوند. در واقع اپل از لحاظ داخلی هیچ تغییری در آیفون های 5C و 5S به وجود نیاورده و این می تواند یک معنی داشته باشد: این آخرین باری است که اپل آیفون های 4 اینچی را عرضه می کند.

زیرنویس: آیفون های 3.5 اینچی
آیفون های 3.5 اینچی

آیپاد کلاسیک. سال ها این شایعه گوشمان را پر کرده بود، اما در نهایت همین سه شنبه به حقیقت پیوست. اگر به بخش آیپاد در سایت Apple نگاهی بیندازید، با پیشنهاداتی در مورد iPod shuffle، iPod nano و iPod touch مواجه خواهید شد، اما iPod Classic؟ متاسفیم، دیگر خبری از این محصول نیست. این پخش کننده ی محبوب موسیقی، که یادگاری از دوران دور دست بود، دیگر تولید نخواهد شد. این محصول در زمان خودش آنقدر طرفدار داشت که تا نسخه ی 160 GB تولید می شد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Apple-iPhone5-TVAd-Thumb.mp4"]

تبلیغات قدیمی آیفون ها. کمپانی پر آوازه ی Apple در روزگاری نه چندان دور در تبلیغات آیفون های 4 اینچی از آنها به عنوان سایز "ایده آل" برای دست و انگشت شست نام می برد. Apple معتقد بود که گوشی های موبایل باید مناسب با اندازه ی دست انسان باشند و انگشت شست باید توانایی دست رسی به همه ی بخش های نمایشگر را داشته باشد و این همان دلیلی بود که Apple گوشی آیفون 5 را "نمایشگری شگفت انگیز برای تجربه ای طبیعی" می خواند. کمپین تبلیغاتی Apple به صورت کاملا مشخص گوشی های بزرگ اندرویدی را هدف قرار داده بود، این شرکت در آن زمان آنها را نامناسب می خواند زیرا با یک دست به راحتی قابل استفاده نبودند. اما اینک با معرفی آیفون های جدید و کمپین "Much bigger" به احتمال خیلی زیاد شرکت اپل ویدیو های تبلیغاتی قبلی ش را Shift Delete خواهد کرد.

4

آیپد مینی؟ اگر کسی آیفون 6 پلاس را بخرد، آیا دیگر احساس نیازی به آیپد مینی خواهد کرد؟ خب به زودی متوجه خواهیم شد. اما این 2 محصول خیلی به هم شبیه هستند و احتمالا بازار آیپد مینی تحت الشعاع این نسخه از آیفون قرار خواهد گرفت.

 

دوم، محصولات خارجی و سرویس هایی که اپل در حال نابودی آنها است

5

کارت های اعتباری. در میان همه ی محصولات و چرخش های 180 درجه ی Apple یک محصول است که احتمالا بزرگ ترین و سریع ترین تاثیر را خواهد گذاشت: Apple Pay. تا قبل از روز سه شنبه اگر از پرداخت های موبایلی صحبت می شد، مردم چشمشان را گرد می کردند و یا این قضیه را به سخره می گرفتند. اما با ورود Apple Pay که وعده ی پرداخت امن تر و راحت تر را نسبت به کارت های اعتباری و پول نقد داده است. احتمالا تا چند وقت دیگر کیف پول خیلی ها در ساعت مچی شان خلاصه خواهد شد.

6

سامسونگ. در این چند وقت گذشته کمپانی بزرگ کره ای به لطف کم کاری رقیب تمام سایز های ممکن برای گوشی های هوشمند و حتی ساعت های هوشمند را مورد آزمایش قرار داد. از سایز 1.5 اینچ تا 12 اینچ را می توانید در محصولات سامسونگ بیابید. اما دیگر وقت بازی گوشی تمام شده. با ورود Apple به سایز های بزرگ تر و همچنین بازار ساعت های هوشمند، عرصه بر این شرکت کره ای تنگ خواهد شد.

سامسونگ ساعت های هوشمند متفاوتی را آزمایش کرده است، اما هیچ کدام تا کنون نتوانسته اند مصرف کنندگان را راضی کنند. این کمپانی سیری ناپذیر، در سال گذشته 6 مدل مختلف ساعت هوشمند را روانه بازار کرده است و حالا این بازار تا ورود ساعت هوشمند Apple به شهری متروکه می ماند.

ساعت هوشمند الجی
ساعت هوشمند الجی

ساعت های هوشمند دیگر. در حدود 2 سال قبل، وقتی که نیویورک تایمز افشا کرد که کمپانی Apple در حال کار بر روی محصولی همانند دست بند ها و ساعت مچی های جیمز باند است، تقریبا همه ی شرکت های عرصه ی تکنولوژی خبر از برنامه شان برای تولید ساعت هوشمند دادند. خیلی از کمپانی ها به سرعت برای تسخیر بازار شروع به تولید عنوان های مختلفی از این رسته کردند. اما ساعت هوشمند اپل آمده است تا تکنولوژی را به ساعت های لوکس بیاورد و کاربردی فراتر از نمایش اعلانیه ها داشته باشد. احتمالا شرکت های دیگر به سرعت محصولات خود را باز طراحی خواهند کرد تا از شرکت اپل در این زمینه عقب نمانند.

8

دوربین های عکاسی و فیلم برداری. در حال حاضر بیشتر مردم برای عکاسی از گوشی های هوشمندشان استفاده می کنند، زیرا این محصولات سبک تر از دوربین ها هستند و کارهای بیشتری را انجام می دهند. با تشکر از آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، Apple دوربین فوق العاده ی آیفون 5S را از قبل بهتر کرده و بر روی دو برادر درشت اندام آن قرار داده است. این دوربین در حاضر از تثبیت کننده ی اپتیکال و قابلیت فیلم برداری با نرخ 240 فریم بر ثانیه را در اختیار دارد، همچنین نور دهی دوربین بسیار بهتر از قبل شده است. لرزش های دست دیگر معنایی نخواهد داشت. با این تفاسیر، اگر آیفون جدید بخرید، دیگر به دوربین کامپکت احتیاجی خواهید داشت؟؟

{شما چه فکر می کنید؟ آیا اپل هم همرنگ جماعت شده است؟ رقابت اپل و سامسونگ به کجا خواهد کشید؟ چه بر سر محصولات ضعیف تر و تحت الشعاع خواهد آمد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.}

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (103 مورد)
  • Sam99
    Sam99 | ۲۸ شهریور ۱۳۹۳

    سلام خدمت همه دوستای گل
    من اولین باره که پست میزارم،
    تعصب خاصی هم به هیچ برندی ندارم
    ولی تا الان حدود 20-30 تا گوشی عوض کردم
    الان هم htc one دارم .
    فقط میتونم بعد از تست و کار کردن با اکثر برندای معروف از جمله اپل،سامسونگ،اچ تی سی،سونی،الجی،نوکیا....میتونم بگم هیچ کدومشون بهتر ، قدرتمندتر و با کیفیت تر از اپل نیستن،
    با دلیل هم میگم : من بعد از تجربه کار با همه این برندها فهمیدم که اپل هماهنگی فوق العاده ای بین سخت افزار و نرم افزارش برقرار کرده
    که باعث افزایش و بهینه شدن سرعت و کارایی گوشی
    مثلا من روی اپل 5s 16g , 14 gig نرم افزار نصب کردم ولی هنگام کار کردن با گوشی اصلا احساس کند شدن ، دیر عمل کردن و یا هنگ کردن نمیکردم ، ولی روی بقیه برندها با درصد کمتری از این مورد گوشی هنگ ، کند و حتی داغ میکرد .
    با تشکر

  • mahdi_soodi
    mahdi_soodi | ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

    i ye ooobohati dasht in cook ke kharab kard apple stivejabzo

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی