ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل شرکت سازنده قاشق های ضد لرزش را خریداری می کند

گمان می رود گوگل قصد دارد Lift Labs، را خریداری کند. شرکت Lift Labs قاشقی ضد لرزش را برای افراد مبتلا به لرزش شدید دست ساخته است. طبق گفته نشریه نیویورک تایمز، این شرکت قصد دارد این خبر ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

گمان می رود گوگل قصد دارد Lift Labs، را خریداری کند. شرکت Lift Labs قاشقی ضد لرزش را برای افراد مبتلا به لرزش شدید دست ساخته است.

طبق گفته نشریه نیویورک تایمز، این شرکت قصد دارد این خبر را چهارشنبه، به طور رسمی اعلام کند. نماینده گوگل در صحبت با این نشریه، جزئیاتی درباره این معامله اعلام نکرده است. 

این شرکت سان فرانسیسکویی، دسامبر سال گذشته، از قاشق ویژه خود با نام Liftware پرده برداشت که به افراد با مشکل رعشه در دست ها، کمک می کرد به راحتی از غذای خود لذت ببرند. در انتهای دسته این قاشق از دستگاهی مخصوص استفاده شده که جلوی لرزش را گرفته و حرکات سر قاشق را بسته به میزان لرزش دست فرد تنظیم می کند.

کمپانی مذکور ادعا می کند این قاشق ۷۰ درصد لرزش را کنترل می کند. 

حدود ۱۰ میلیون نفر از ساکنین ایالات متحده از Essential Tremor رنج می برند. این بیماری یک شرایط عصبی است که باعث لرزش دست، صدا و سر می شود. بیش از ۴۰ درصد این افراد، قادر به درمان بیماری خود با دارو نیستند. 

مدتی قبل، وبسایت Business Insider گفتگویی با مدیر کل این شرکت (Anupam Pathak) داشت. او در این باره گفت: پس از صحبت با گروه پشتیبانی یکی از بیماران، تصمیم گرفتیم با ساخت قاشق شروع کنیم، اما تصمیم داریم چاقو و چنگال ویژه این بیماران را نیز عرضه کنیم.

مدیر عامل این شرکت اضافه کرد: «این کار تاثیر واقعا زیادی روی زندگی ها دارد، دقیقا چیزی که من می خواهم. من روی تکنولوژی های زیادی که درخواست و استفاده زیادی نیز داشتند کار کرده ام، اما تصمیم گرفتم این کار را دنبال کنم چون تاثیر زیادی روی کیفیت زندگی افراد داشت. فکر می کنم دانستن اینکه چیزی که ساخته اید، واقعا به کسی کمک می کند واقعا مهم است.»

یک دستگاه Liftware، حدود ۲۹۵ دلار قیمت دارد و می توانید با ۲۰ دلار دیگر از امکانات دیگری نیز بهره مند شوید. با توجه به اینکه قیمت دستگاه مذکور نسبتا بالاست، مدیر عامل این شرکت تصمیم گرفت صفحه ای با نام Indiegogo برای کمک به کسانی که قادر به خرید آن نیستند راه اندازی کند، تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. 

۱۱۵ نفر از طریق این کمپین، Liftware خود را تنها با هزینه ای کم برای ارسال، دریافت کردند. شرکت مذکور همچنین با سازمان بین‌المللی Essential Tremor برای توزیع این دستگاه ها همکاری داشته است. این کمپین در ماه مارس پایان یافت، اما هنوز امکان کمک مردم برای توزیع این دستگاه ها بین افراد نیازمند وجود دارد. 

پاتاک عقیده دارد این قاشق می تواند زندگی افرادی که از این مشکل رنج می برند را تغییر دهد. «بین قادر به غذاخوردن نبودن و شرمنده شدن در جمع و نخوردن غذا با راحت غذا خوردن تفاوت وجود دارد.».

مدیر عامل و برخی کارمندان Lift Labs به دفتر مرکزی گوگل در Mountian View خواهند پیوست.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Lift-Labs-Launch-Video.mp4"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • همایون
    همایون | ۲۱ شهریور ۱۳۹۳

    واقعا اساتید اینجا دُر افشانی می‌کنن.

    این شرکت‌های مبتنی بر اینترنتی که عرض کردید، برای همین یه قلم اینترنتشون نیاز به قوی‌ترین الگوریتم‌ها دارن؛ چه برای مدیریت و هماهنگی سرورهای عظیمشون از لحاظ پردازش موازی و سیستم‌های کلاستر و چه از نظر پایش اطلاعات. ( آخرین باری که یه گزارش از موتورهای جست و جو خوندم، نشون می‌داد که موتور بینگ ماکروسافت ۵ برابر بیشتر اسپم نشون می‌ده. یعنی شرکت نر‌افزاری بزرگی مثل ماکروسافت هم توی این زمینه کم آورده (جسارتی به دوستان ماکروسافتی نشه، هدف فقط نشون دادن سختی کاره))

    کاملا روشن که چرا گوگل این شرکت‌ها رو می‌خره
    گوگل دنبال زمینه‌هایی از تکنولوژی هست که جدید و دست نخورده باشه
    مثلا همین شرکت با تکنولوژی قاشقش که درواقع سیستم دقیق حفظ تعادل هست، می‌تونه توی ساخت رباط‌ها خیلی خیلی کمک کننده باشه.
    و احتمالا اگر سوادمون قد بده، می‌دونیم که خیلی از زمینه‌های فعلی هوش مصنوعی به کمک بیگ دیتا توسعه داده می‌شه؛ مثل پردازش زبان طبیعی که یه نمونه کاربردش استفاده توی دستیارهای صوتیه؛ و همچین بیگ دیتایی در اختیار شرکت‌های بزرگ اینترنتی مثل گوگل و فیسبوکه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی