ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین اتومبیل تولید شده توسط تکنولوژی پرینت سه بعدی راهی خیابان ها می شود

شاید بسیاری از ما انتظار اتومبیل هایی که از طریق پرینت سه بعدی قابل تولید و مونتاژ باشند را به این زودی نمی کشیدیم، ولی بد نیست بدانیدتا ساعاتی دیگر اولین خودرو از این دست آماده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

شاید بسیاری از ما انتظار اتومبیل هایی که از طریق پرینت سه بعدی قابل تولید و مونتاژ باشند را به این زودی نمی کشیدیم، ولی بد نیست بدانیدتا ساعاتی دیگر اولین خودرو از این دست آماده ی استفاده خواهد شد. اتومبیل مذکور با استفاده از پلاستیک کربن تقویت شده پرینت و از مرکز کنفرانس McCormick در شیکاگو راهی خیابان های این شهر خواهد شد.

تنها ۴۴ ساعت زمان برای تولید اولین خودرو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی زمان نیاز است و تکنیسن های متخصص در این امر قطعاتی غیر پرینت شده مانند، موتور الکتریکی، باتری، بال پشتی، شیشه ها را به آن اضافه خواهند کرد و این اتومبیل که نامش را Strati  گذاشته اند تا آخرین ساعات امروز یعنی شنبه ۲۲ شهریور ماه روانه ی خیابان ها خواهد گردید.

به غیر از پرینت کردن بسیاری از قطعات کوچک و پیچ کردن و چسباندن این قطعات به یکدیگر بدنه ی اصلی خودروی مفهومی مورد بحث به صورت یک ماژول یک تکه و بزرگ توسط ابزاری با عنوان ماشین BAAM پرینت خواهد شد و ماشین مذکور می تواند ۱۸.۱ کیلوگرم مواد اولیه را در هر ساعت استفاده و پرینت نماید.

در ادامه ی مطلب می توانید از جزئیات بیشتری در مورد این اتومبیل آگاه شده و تصاویر و ویدئوی مرتبط به روند تولید آن را مشاهده نمایید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/3D-printed Car-by-Local Motors-The Strati.mp4"]

همه ی اتفاقات یاد شده قرار است در یک نمایشگاه تجاری با عنوان IMTS که مخفف نمایشگاه بین المللی تکنولوژی های تولید است و این هفته در شیکاگو با حدود ۱۰۰ هزار بازدید کننده جریان دارد رخ دهد. این نمایشگاه توسط سارمانی با عنوان AMT که به توسعه ی تکنولوژی های تولید در ایالات متحده می پردازد برگزار گشته و علاوه بر بکارگیری ماشین BAAM‌ و نمایش عملکرد آن در تولید خودروی Strati چندین تکنولوژی جذاب دیگر نیز که در پیاده سازی این محصول دخیل بوده اند به عموم معرفی خواهند گشت.

اجزای اتومبیل یاد شده که به شیوه هایی غیر از پرینت سه بعدی (روش های سنتی مرسوم) تولید شده اند توسط شرکت دیگری با عنوان Local Motors که پیشینه ی فعالیتش در ساخت اتومبیل ها و موتورسیکلت های ویژه است تهیه و بر روی این خودرو سوار می گردند.

بدنه ی پرینت شده ی سه بعدی Strati، شامل قطعات غیر متحرک و بدون نیاز به الکتریسیته می گردد و در اصل سایر اجزا مثل موتور، باتری، سیم کشی ها، صندلی ها، شیشه ها، محور چرخها، لاسیتک ها و لامپ های جلویی همگی محصول Local Motors‌ خواهند بود و البته شرکت فرانسوی رنو نیز تامین کننده و طراح برخی از قابلیت ها و اجزای دیگر خودرو است.

آیا این شیوه می تواند آینده ی تولید اتومبیل ها محسوب گردد؟

Strati-6

مجموعه کارخانجات فورد در دیر بورن کالیفرنیا دارای وسعت بسیاری بوده و می تواند صدها هزار خودرو را در طول یکسال تولید نماید. از سوی دیگر یک میکرو پرینتر جای بسیار ناچیزی را در کارخانه ای به این وسعت اشغال خواهد نمود و هر دو روز قادر است یک اتومبیل را تولید نماید. Strati دارای دو صندلی بوده و از سایر خودروهای مشابه خودش کوچکتر است و به نظر می رسد پیاده سازی مدل های متفاوتی از آن مجهز به صندلی عقب و فضای نشستن راحت تر چندان دشوار نباشد.

اما شرایط اقتصادی فعلی خودروسازان آمریکایی به گونه ای است که ترجیح می دهند تمرکز خود را بر روی محصولات بگذارند که فروش آنها تضمین شده باشد، تولید خودروهایی مانند Strati نیازمند سرمایه گذاری اولیه ی کلان، تبلیغات گسترده و ارائه فاکتورهای تشویقی است تا بتواند نظر مصرف کنندگان را جلب نماید.

خودروسازان ژاپنی دشواری اصلی خود را در هزینه های مرتبط به حمل و نقل و عرضه ی محصول به بازارهایی غیر از آسیا می دانند و لذا ترجیح می دهند فعلاً به این سمت نروند و فعالان این صنعت در آلمان با توجه به گرایششان در ارائه ی خودروهای مدرن و متفاوت شاید زودتر از بقیه وارد عرصه ی تولید این دسته از اتومبیل ها شوند.

ولی اگر روزی تولید خودرو های سه بعدی بر حسب سفارش و نیاز مشتری عمومیت یابد صنعت مذکور تا ابد دچار تحولی باور نکردنی خواهد شد و شاید دسترسی به خودرویی با طرح و رنگ مورد علاقه ی فرد تنها در کمتر از چند روز امکان پذیر باشد و افراد با داشتن دانش کافی دست به طراحی اتومبیل های منحصر به فرد خود بزنند در حالیکه بتوانند چند روز بعد محصول خلاقیتشان را سوار شده و در خیابان های شهر به رانندگی با آن بپردازند.

Strati-8

Strati-7

Strati-5

Strati-3

Strati-2

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • MILAD
    MILAD | ۲۲ شهریور ۱۳۹۳

    سامي جون از فردا است كه يكدونه از اينها بخره براي كپي خودرو با مواد اوليه مورد علاقه سامي جون كه پلاستيك بازيافتي است
    بعد هر ٣ سال بياد چند سانتي متر خودرو را بزرگ كنه بگه نوآوريم
    بعد يك خودرو بسازه اندازه ون و ٦ چرخه
    بعد بگه موقع راننگي ميتونيد از صفحه نمايش خودروي ما با قلم لذت ببريد!!
    قابليتهاي پنهانش
    موقع ترمز گرفتن هنگ كنه گاز بخوره
    در تمام بدنه قابل تعويض
    ٣ رديف صنلي با ٣ صنلي در هر رديف !!! مجموع ٩ صندلي
    قابليت افزايش قدرت در بازه چند ثانيه براي تست شتاب !!
    قابليت بيرون زده بودن چراغها
    قابليت خوردن سيمكارت داخل داشبورد
    قابليت خراب شدن و پوسيدن وسيله به صورت خود به خود تا ٣ سال !
    نصف شدن قدرت ماشين در ٢ سال
    و...

  • MILAD
    MILAD | ۲۲ شهریور ۱۳۹۳

    من اگه بتونم با همين سرعتي كه اين وسيله خودرو ميسازه يك فيلم با كيفيت 720p با كيفيت واقعي بگيرم بال در ميارم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی