ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت به شکاف اپلیکیشنی بین ویندوز فون و دیگر پلتفرم ها اعتقاد ندارد

مایکروسافت قصد دارد تصور ناشی از وجود شکاف اپلیکیشنی بین سیستم عامل موبایل این شرکت، یعنی ویندور فون و بین دیگر پلتفرم ها را از بین ببرد. جندی پیش جوزف لندز، مدیر کل توسعه دهندگان ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

مایکروسافت قصد دارد تصور ناشی از وجود شکاف اپلیکیشنی بین سیستم عامل موبایل این شرکت، یعنی ویندور فون و بین دیگر پلتفرم ها را از بین ببرد. جندی پیش جوزف لندز، مدیر کل توسعه دهندگان و پلتفرم این شرکت در هند طی مصاحبه ای با The Hindu وجود شکاف اپلیکیشنی را رد کرد و چنین گفت:

ما عقب نمانده ایم. البته منکر این موضوع نمی شویم که بعضی اپلیکیشن ها مثل Candy Crush هنوز در فروشگاه ویندوز فون عرضه نشده اما باید بگوییم اکثر اپلیکیشن های معروف توسط توسعه دهندگان هند و دیگر نقاط دنیا ساخته شده است. بنابراین هیچ شکافی در این بین وجود ندارد.

او در این مصاحبه گریزی به بحث امنیت هم زد و گفت شاید اینکه تعداد اپلیکیشن ها و بازی های موجود در فروشگاه ویندوز فون از نظر رقمی بسیار کمتر از اندروید و iOS است حرف درستی باشد، اما اگر از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنید متوجه خواهید شد که این پلتفرم هیچ گونه بد افزاری ندارد. لندز در ادامه نسبت به تصور غلطی که در رابطه با تعداد اپلیکیشن ها در این پلتفرم وجود دارد گفت:

در حال حاضر بیش از ۳۰۰هزار اپلیکیشن در فروشگاه ویندوز فون وجود دارد و طبیعتا از نظر اعداد و ارقام از iOS و اندروید بسیار کمتر است. اما سوالی که مطرح می شود این است که شما به چند اپلیکیشن نیاز مبرم دارید؟ شما از چند اپلیکیشن ماشین حساب استفاده می کنید؟

در ادامه لندز به سرمایه گذاری های هنگفت مایکروسافت در هند اشاره کرد و از همکاری این شرکت با Reliance Industries GenNext Ventures خبر داد و نوید به روزرسانی ها و اپلیکیشن های بسیار قدرتمند از این کشور را داد.

کاربران دیگر پلتفرم ها همیشه این موضوع را نقطه ضعف ویندوز فون عنوان کرده اند و مایکروسافت هم نشان داد قصد دارد این خلاء و تصور را از میان ببرد. شما در رابطه با این شکاف اپلیکیشنی چه فکری می کنید؟ اما به راستی شما به چند اپلیکیشن نیاز حیاتی دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (53 مورد)
  • MJS
    MJS | ۱۵ تیر ۱۳۹۴

    من خودم گوشیم ویندوز فون هست.
    به غیر از دوتا بازی، از نظر نرم افزاری هیچ کمبودی ندارم که هیچ بلکه خیلی سریعتر و راحت تر از اندروید تونستم نرم افزاری رو که میخوام پیدا کنم. من یادمه که چقدر خودمو به این در و اون در زدم آخرم نتونستم یه GPS آفلاین خوب برای اندروید پیدا کنم (نمیگم نیست. میگم من نتونستم پیدا کنم.) اما الان هم برنامه ی نقشه ی خود ویندوزفون نقشه ی آفلاین ایران رو داره و هم برای رهیابی آفلاین از نرم افزار MapFactor Navigator استفاده میکنم. سخنگوی فارسیم داره.
    بازم میگم بقیر از بازی های ((کلش آف کلنز)) و ((بلونز تیدی مانکی سیتی)) هیچ کمبود نرم افزاریی ندارم. تا خودتون امتحان نکنین نمیفهمین.

  • رضا
    رضا | ۲۳ شهریور ۱۳۹۳

    دوستانس که وینفون دارند میشه بگید وضع اپلیکشنهای فارسی چطوره مثلن لغت نامه یا تقویم ؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی