ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فراز و نشیب های ساعت های هوشمند سامسونگ در طول یک سال

شما قادر به بیان اسم همه ساعت های هوشمند سامسونگ هستید؟ تقریبا یک سال پیش، سامسونگ در نمایشگاه IFA برلین، اولین بار از ساعت هوشمندش پرده برداشت. گرچه، 6 ماه بعد، چشم بادامی ها تصمیم گرفتند ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

شما قادر به بیان اسم همه ساعت های هوشمند سامسونگ هستید؟ تقریبا یک سال پیش، سامسونگ در نمایشگاه IFA برلین، اولین بار از ساعت هوشمندش پرده برداشت. گرچه، 6 ماه بعد، چشم بادامی ها تصمیم گرفتند که نرم افزار را عوض کنند و 3 مدل جدید ارائه دهند. Gear 2، نئو (احتمالا فراموش شده ترین بین همه ساعت ها) و Gear Fit که مخصوص ورزش و تناسب اندام بود.

و حالا اپل، ساعتش را به نمایش گذاشته تا سامسونگ در این فضا هم بدون رقیب قدرتمند نباشد. اما در کل، طی این یک سال در بازار ساعت های هوشمند چه گذشت و کره ای ها چه کردند؟

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا با تصاویر، مروری داشته باشیم بر اتفاقات مرتبط با ساعت های هوشمند سامسونگ.

1
گلکسی گیر اولین اسمارت واچ سامسونگ بود که همراه با 3 تلفن از سری گلکسی عرضه شد و به شدت کارآمد بود که علتی جز همخوانی کامل با تلفن ها نداشت. خوشبختانه سامسونگ با عرضه اسمارتفون های بعدی، پشتیبانی از این ساعت را هم ادامه داد. گلکسی گیر یک صفحه نمایش لمسی 1.6 اینچی AMOLED دارد، قادر به برقراری تماس هم هست و از همه جالب تر، روی بندش دوربین دارد.
2
چندی بعد انگجت ساعت را بررسی کرد و آن را به طرز خارق العاده ای راحت دانست که مهم ترین موضوع در رابطه با یک ساعت هوشمند است. در ادامه بیان شده بود که برای موفقیت چنین محصولی، سامسونگ نیاز به حمایت تولیدکنندگان خارجی هم دارد. البته مردم پس از تست ساعت معتقد بودند که عمر باتری فراتر از افتضاح است.
3
چند ماه بعد در فوریه، سامسونگ سه ساعت به عنوان جایگزین Gear معرفی کرد. این محصولات گیر 2، گیر نئو و گیر فیت نام داشتند. گیر 2 باتری بهتری داشت ولی تغییر بزرگ، تعویض سیستم عامل و کوچ به تایزن بود. اندکی بعد، آپدیتی برای گیر منتشر شد که سیستم عامل آن را هم به گیر تبدیل می کرد.
4
و گیر نئو. محصولی ارزان تر و ضعیف تر نسبت به گیر 2. بدون دوربین و با بدنه ای تمام پلاستیکی. تمام تمرکز سامسونگ روی گیر 2 بود اما بالاخره Neo هم به عنوان یک گزینه خوب مطرح شد.
5
پر کردن خلا بین ساعت های هوشمند و دستبندهای سلامتی علت عرضه گیر فیت بود. با صفحه نمایش عمودی AMOLED و عجیبش طبیعتا ساعت خیلی خوبی نبود اما به مراتب بهتر از دیگر دستبندهای ورزشی و تناسب اندام عمل کرد.
6
این نور سبز رنگی که می بینید از زیر گلکسی گیر فیت می درخشد، ضربان قلب را اندازه می گیرد. این تکنولوژی درون گیر 2 هم قرار گرفته بود اما به طور کلی نتیجه تست ها می گویند که نباید به آن ها اطمینان کامل داشت. اگرچه سامسونگ نسبت به رقبایی مانند آدیداس بسیار موفق تر عمل کرده بود.
7
سامسونگ دوباره به آغوش گوگل و سیستم عامل Android Wear بازگشت. Gear Live ورژن ضعیفی از گیر 2 بود که این بار با سیستم عامل گوگل کار می کرد. نه دوربینی داشت و نه دکمه ای. باتری ضعیف ویژگی اصلی این دستگاه بود اما به هر حال به عنوان یکی از بهترین گزینه ها مطرح بود.
8
سامسونگ تنها نبود. موتورولا با موتو 360 و ال جی با جی واچ به این کارزار آمدند. به جای اینکه بین این دو مدل تفاوت پیدا کنیم، شباهت های آن ها را شمردیم که واقعا تعدادشان زیاد بود؛ در حالی که سامسونگ در سمت دیگر تنوع بیشتری در محصولات ایجاد کرده بود.
9
دست آخر Gear S، نتیجه همه تحقیقات قبلی فرارسید. دو ماه از معرفی ساعت های ال جی و موتورولا گذشت و سامسونگ دوباره در IFA حضور پیدا کرده تا علاوه بر معرفی تکنولوژی های دیگرش، به این بخش از بازار هم بپردازد. Gear S خودش به تنهایی سیم کارت می خورد و صفحه نمایش خمیده AMOLED دارد. جالب ترین قسمت ماجرا، ارسال پیام با کیبورد کوچکش است. این محصول اکتبر امسال وارد بازار می شود و به سامسونگ فرصتی تقریبا 6 ماهه می دهد تا محصول دیگری برای رقابت با Apple Watch آماده کند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • Erfanm
    Erfanm | ۲۳ شهریور ۱۳۹۳

    توی رونمایی هم گفتم اینجا هم میگم
    Gear S همه چیزش فوقالعادست فقط در مورد مصرف باتری اطلاع زیادی ندارم
    اما کاش سامسونگ یه نسخه ارزونتر از این رو بدون ویژگی های سیمکارت و جی پی اس و یه سری چیزای دیگه به بازار عرضه کنه
    این واقعا گرونه...در کنار همچین چیزی قیمت ساعت هوشمند اپل مث یه جک میمونه!

  • MILAD
    MILAD | ۲۳ شهریور ۱۳۹۳

    اميدوارم ساعت اپل بتونه مدت باتري خوبي حداقل به اندازه گوشي خودش داشته باشه
    چون از ساعت كمتر از گوشي استفاده ميشه پس بيشتر رو دست ميمونه
    اگر اپل نتونه كاري كنه تا ساعتش حداقل يك هفته رو دست باقي بمونه ساعت هوشمند يك پروژه عظيم شكست خورده است براي همه كمپانيها تا وقتي كه باتري بهتر نشه يا حداقل شارژ توسط نور خورشيد و يا شارژ توسط حركت طبيعي دست انجام بشه وضع همينه كه هست.

    • Smart Apps
      Smart Apps | ۲۳ شهریور ۱۳۹۳

      جناب میلاد فعلا که ساعت اپل یه روز رو بزور دوام میاره طبق گفته ی خود مدیران اپلی. ساعت های هوشمند سام و ال جی بیشتر باتریشون دوام داره. فعلا یه هفته دوام حالا حالاها خبری نیستش.

  • MILAD
    MILAD | ۲۳ شهریور ۱۳۹۳

    اميدوارم ساعت اپل بتونه مرف باتري خوبي حداقل به اندازه گوشي خودش داشته باشه
    چون از ساعت كمتر از گوش استفاده مشه پ بشتر رو دت ميمونه
    اگر اپ نتونه كاري كنه تا اعتش حداقل يك هفته رو دت بافي بمونه ساعت هوشمند يك پروژه عظيم شكست خورده است براي همه كمپانيها تا وقتي كه باتري بهتر نشه يا حداقل شارژ توسط نور خورشيد و يا شارژ توسط حركت طبيعي دست انجام بشه وضع همينه كه هست.

  • kasra
    kasra | ۲۳ شهریور ۱۳۹۳

    به نظرم فعلا خیــــــــــــلی زوده واس خرید ساعت هوشمند

    الآن طراحی ساعت آخری سامی خوبه و بهتر از اپله ولی بازم هیچکدوم به درد نمیخورن

    حداقل 3 سال بعد شاید بشه رفت سمتش چون هم به بلوغ رسیدن هم مثلا باتریش یه ماه دووم میاره و امکانات و ...


    فک کن الآن بیای 1 تومن بدی به ساعت ببندی دستت هر شب بزنیشارژ اونم چی کاربردش به جز نشون دادن ساعت هیچ کدوم زیاد به درد نمیخوره

    چند سال دیگه باید ببینیم چه پیشرفتایی میکنه اللخصوص که اپلم اومده تو بازی و رقابت بیشتر شده

    مایکروسافتم بیاد عالیتر میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی