ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل آماده ی عرضه اولین تلفنهای هوشمند ارزان قیمت تحت پلتفرم Android One می شود

گوگل آماده می شود تا محصولات خط تولید جدیدش را که تحت پلتفرم اندروید وان هستند را به کاربران ارائه نماید، هدف اصلی از طراحی و تولید این تلفن های هوشمند عرضه ی محصولی با قیمت مناسب ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۹

گوگل آماده می شود تا محصولات خط تولید جدیدش را که تحت پلتفرم اندروید وان هستند را به کاربران ارائه نماید، هدف اصلی از طراحی و تولید این تلفن های هوشمند عرضه ی محصولی با قیمت مناسب و کاربردی برای توسعه دهندگان است.

سرآغاز ارائه ی اولین تلفن های تحت پلتفرم مذکور در هندوستان خواهد بود جایی که سه کمپانی میکرو مکس، Spice و Karbonn قرار است این اسمارت فون را به تولید کرده و به فروش برسانند. در مورد مشخصات فنی محصولات مورد بحث گفته شده است که آنها دارای صفحه نمایش ۴.۵ اینچی به همراه یک گیگ رم و پردازنده ی ۱.۳ گیگاهرتزی خواهند بود و دو درگاه سیم کارت، درگاه کارت حافظه ی میکرو SD و گیرنده رادیو FM از سایر مشخصات آنها به حساب می آید.

همچنین تلفن های تحت اندروید وان با پشتیبانی از زبان های بیشتری از جمله هندی عرضه شده و اولین محصولات در این راستا دارای قیمتی معادل ۱۰۵ دلار خواهند بود.

موبایل های ارزان قیمت یاد شده تلاشی از جانب گوگل محسوب می شوند تا تجربه یی متفاوت از سیستم عامل اندروید را برای کاربران این رده از محصولات فراهم بیاورند. این تلفن ها اندروید خالص را بدون سفارشی سازی به مصرف کنندگان ارائه کرده و گوگل را قادر می نمایند تا مستقیماً به روز رسانی های سیستم عاملش را بر روی آنها عرضه نماید.

1

در طول سال های گذشته شاهد معرفی شدن مدل های ارزان قیمت متعددی از تلفن های هوشمند تحت نسخه های قدیمی تر اندروید بودیم  که هرگز نیز به روز رسانی خاصی برای آنها ارائه نمیشد و حالا به نظر می رسد گوگل در تلاش است تا وضعیت را در این رده از محصولات به صورت کامل تغییر دهد مسئله یی که چنانچه چند سال پیش رخ می داد می توانست اندروید را در بازار بسیار محبوب تر از امروز نماید.

هندوستان دارای دومین بازار بزرگ تلفن های موبایل در جهان است، ولی تلفن های هوشمند هنوز نتوانسته اند سهم بزرگی از این بازار را به دست بیاورند. از همین رو بازار یاد شده برای برندهایی همچون مایکروسافت و گوگل محلی بکر برای کسب درآمد محسوب می شود و هر دو تلاش می نماید با تولید  محصولات ارزان قیمت موفقیت بیشتری را به دست بیاورند. امری که مایکروسافت پیش از این با عرضه ی چند تلفن رده پایین لومیا محقق نمود و گوگل نیز آن را دور از دسترس نمی بیند.

مقصد بعدی تلفن های تحت پلتفرم اندروید وان پس از هندوستان بازارهای آسیای جنوبی از جمله اندونزی و فیلیپین خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • Sohfalp560
    Sohfalp560 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۳

    من نمیدونم اینایی که از متن‌باز بودن خوششون نمیاد و مسخرش میکنن، من دقیقن بخاطر همین قضیه ازش خوشم میاد و اشکالی نداره که گوگل نتونه جمعش کنه!!! چون خودش لیسانس آپاچی رو روش گذاشته که همینجوری بشه!!! بعد این دوستانی که با این مسئله مشکل دارن بیان برن نسخه‌های اوبونتو یا دبیان یا فدورا یا آرچ‌لینوکس رو نصب کنن ببینن چقدر اهمیت داره که از استفاده از سیستمت دستت باز باشه!!! چون درسته که هرکدوم ی روش برنامه‌ریختن خاص خودشون رو دارن ولی همشون برنامه مشترک میشه روشون ریخت و هرجوریش که خواستی بکنی؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی