ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمسخر در طول زمان؛ مروری بر تلاش سامسونگ برای تحقیر اپل

خریدن و در دست گرفتن یک تلفن هوشمند به صورت معمول لحظه یی هیجان انگیز محسوب می شود، اما سامسونگ چندین سال است که تلاش می نماید لذت این لحظه را برای هوادارن اپل از ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۲:۱۵

خریدن و در دست گرفتن یک تلفن هوشمند به صورت معمول لحظه یی هیجان انگیز محسوب می شود، اما سامسونگ چندین سال است که تلاش می نماید لذت این لحظه را برای هوادارن اپل از بین ببرد و همواره به محض معرفی یک محصول جدید از کمپانی یاد شده کمپین های تبلیغاتی را با تمرکز بر نقطه ضعف های آن آغاز می نماید.

سامسونگ همواره تلاش کرده است اپل را فاقد خلاقیت نشان دهد و تصویری را ارئه می نماید که در آن و هواداران این کمپانی چشم بسته از هر آنچه که ارائه می نماید پیروی می کنند. تلاش این شرکت کره ای برای تخریب قدرتمندترین رقیبش در طول سال های اخیر بسیار واضح بوده است برخی بخش هایی از این تلاش و گفته های مرتبط به آن را منصفانه دانسته و برخی دیگر عملکرد سامسونگ را کاملاً از سر حسادت می دانند.

هر چند نمی توان منکر این امر شد که گلایه ی اخیر کره ای ها در ویدئوی تبلیغاتیشان در رابطه با آیفون ۶ پلاس بی ربط نبوده است، زیرا این کمپانی در زمان ارائه اولین گلکسی نوت به خاطر ابعاد آن از جانب همه ی برندها و رسانه ها به بدترین شکل ممکن مورد تاخت و تاز قرار گرفت اتفاقی که امروز آنها را متفاوت جلوه می دهد و منتقدان را ضعیف و کوتاه فکر.

چه طرفدار اپل باشید یا سامسونگ و یا حتی یک طرفدار صرف دنیای تکنولوژی، مسلماً این نبرد تبلیغاتی برای شما جذاب محسوب می شود و در ادامه ی مطلب قصد داریم نگاهی داشته باشیم به تلاش های کمپانی کره ای در راستای به چالش کشیدن همتای آمریکاییش یعنی اپل، با دیجیاتو همراه باشید.

این پوستر تبلیغاتی واکنشی است از سامسونگ به ضعف تلفن هوشمند آیفون ۴ در آنتن دهی، موبایل یاد شده به خاطر یک اشتباه در طراحی با لمس بخش های خاصی از قاب بدنه اش دچار اختلال در دریافت سیگنال های مخابراتی میگشت و سامسونگ در جولای ۲۰۱۰ تمام تلاش خودش را نمود تا این نقطه ضعف رقیب را پر رنگ کرده و آنها را به چالش بکشد.
این پوستر تبلیغاتی واکنشی است از سامسونگ به ضعف تلفن هوشمند آیفون ۴ در آنتن دهی، موبایل یاد شده به خاطر یک اشتباه در طراحی با لمس بخش های خاصی از قاب بدنه اش دچار اختلال در دریافت سیگنال های مخابراتی میگشت و سامسونگ در جولای ۲۰۱۰ تمام تلاش خودش را نمود تا این نقطه ضعف رقیب را پر رنگ کرده و آنها را به چالش بکشد.

 

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/samsung-antiapple1.mp4"]

در نوامبر ۲۰۱۱ و با انتشار این ویدئو آتش جنگ تبلیغاتی بین دو کمپانی به شدت شعله ور گردید، سامسونگ در این ویدئو بر روی نقطه ضعف خاصی از محصولات اپل تمرکز ندارد و فقط هواداران این برند را که چشم بسته حاضر به خرید دستاوردهای این کمپانی هستند به چالش می کشد.

 

در سپتامبر ۲۰۱۲ و در حالیکه تنها چند روز از معرفی شدن آیفون ۵ می گذرد، سامسونگ به آن حمله ور شده و در پوستری تبلیغاتی می گوید برای درک برتری های محصولش یعنی گلکسی SIII نسبت به آیفون جدید نیاز به نبوغ خاصی نیست.
در سپتامبر ۲۰۱۲ و در حالیکه تنها چند روز از معرفی شدن آیفون ۵ می گذرد، سامسونگ به آن حمله ور شده و در پوستری تبلیغاتی می گوید برای درک برتری های محصولش یعنی گلکسی SIII نسبت به آیفون جدید نیاز به نبوغ خاصی نیست.

 

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/samsung-antiapple2.mp4"]

کاربرانی که در صف خرید آیفون ۵ ایستاده اند به تصویر کشیده شده و از آنها با عنوان افرادی که به دنبال گجت های فاقد تکنولوژی های روز هستند یاد می شود.

 

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/samsung-antiapple3.mp4"]

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/samsung-antiapple4.mp4"]

در فوریه ۲۰۱۴ و در یک مجموعه ویدئوی تبلیغاتی سامسونگ بر روی ضعف های آیفون 5S‌ و آیپد ایر تمرکز می نماید.  ابتدا ضعف صفحه نمایش تلفن هوشمند اپل و البته کوچکی ابعادش در قیاس با گلکسی نوت ۳ نمایش داده می شود و سپس برتری هایی که این تلفن هوشمند با یک قلم به دست می آورند پر رنگ تر جلوه می نمایند.

در ویدئوی بعدی نیز کره ای ها از تبلیغ آیپد ایر توسط اپل که ضخامت این تبلت را با یک مداد قیاس می نماید بهره گرفته و از آن به عنوان ابزاری برای تمسخر محصول برند آمریکایی رقیب استفاده می کنند. البته سامسونگ کوتاه نیامده و ضعف های صفحه نمایش آیپد ایر و عدم تواناییش در کار کردن همزمان با دو اپلیکیشن را نیز یادآور می شود.

 

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/samsung-antiapple5.mp4"]

در جولای ۲۰۱۴ و حتی پیش از عرضه ی آیفون ۶ سامسونگ آن را به تمسخر می گیرد.

 

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/samsung-antiapple6.mp4"]

و البته جنگ تبلیغاتی سامسونگ و اپل هنوز هم ادامه دارد و این برند دست از سر آیفون ۶ و ساعت اپل بر نخواهد داشت.

 

سامسونگ در سپتامبر ۲۰۱۳ ضربه یی محکم بر پیکره ی اپل و هوادارانش وارد می آورد و جمله ی رهبر پیشین این کمپانی یعنی استیو جابز را که گفته بود هیچکس حاضر به خرید تلفن های هوشمند بزرگ نخواهد بود را در زمان عرضه ی آیفون ۶ پلاس بر میانه ی یک پوستر تبلیغاتی خود درج می کند.
سامسونگ در سپتامبر ۲۰۱۴ ضربه یی محکم بر پیکره ی اپل و هوادارانش وارد می آورد و جمله ی رهبر پیشین این کمپانی یعنی استیو جابز را که گفته بود هیچکس حاضر به خرید تلفن های هوشمند بزرگ نخواهد بود را در زمان عرضه ی آیفون ۶ پلاس بر میانه ی یک پوستر تبلیغاتی خود درج می کند.

 

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Galaxy-Note%204-Then-And-Now.mp4"]

و کره ای ها جشن پیروزی می گیرند. سامسونگ ویدئویی را منتشر می نماید که در آن یادآور می شود روزگاری همگان گلکسی نوت را به خاطر ابعادش به تمسخر گرفتند ولی این افراد در حال حاضر مشغول جشن گرفتن عرضه ی فبلت اپل هستند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (107 مورد)
  • sina2000
    sina2000 | ۲۴ تیر ۱۳۹۴

    انگیزه خرید اپل در ایران عزیز در نزدیک به %99 موارد از این قراره که بکش ام خوشگلم کن و تنها یکی از صدها عوارض اپیدمی هیستری هست!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی