ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ NFC در آیفون های جدید تنها با Apple Pay سازگار است

اپل همیشه به انحصار طلبی معروف بوده و این موضوع را در محصولات این شرکت و امکانات آنها می بینیم. در مراسم هفته گذشته، اپل از آیفون ۶ و ۶ پلاس را معرفی کرد که از ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۲

اپل همیشه به انحصار طلبی معروف بوده و این موضوع را در محصولات این شرکت و امکانات آنها می بینیم. در مراسم هفته گذشته، اپل از آیفون ۶ و ۶ پلاس را معرفی کرد که از چیپ ارتباط نزدیک (NFC) بهره می برد. در حین همان مراسم، اپل از سیستم پرداخت جدیدش هم با نام Apple Pay رونمایی کرد.

همانطور که حدس زده می شد، سخنگوی اپل اعلام کرد که چیپ NFC آیفون های جدید فقط با Apple Pay سازگار است و این سیستم با هیچ اپلیکیشن دیگری هم به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

زمانی که شایعات از وجود این چیپ در آیفون خبر دادند، به نظر می رسید بالاخره این سیستم پرداخت در آیفون هم مثل دیگر دستگاه ها فعال می شود اما متاسفانه به نظر می رسد چنین نیست و اپل قصد ندارد حداقل فعلا دسترسی NFC را از Apple Pay خارج کند.

اما باید از سوی دیگر هم به این قضیه نگاهی داشته باشیم: این درست است که اپلیکیشن های زیادی که تحت NFC عمل می کنند کنار گذاشته شده اند، اما واقعا چند نفر از تمام قابلیت های این چیپ استفاده می کنند؟ ضمن اینکه بسیاری از امکانات این قطعه از طریق دیگر تکنولوژی های وایرلس در دسترس هستند. بیشترین استفاده NFC این روزها در اتصال دو گجت با یک ضربه است که می توان آن را از راه های دیگر هم بدون این فن آوری به انجام رساند. از طرفی انتقال اطلاعات هم از این طریق به دلیل فاصله کوتاه آنچنان معقول نیست و فن آوری بلوتوث جایگزین مناسبی برای آن است که البته آیفون و آیپد هم فاقد این قابلیت هستند.

از طرفی درهای امید هنوز به روی ما باز هستند چرا که این موضوع در مورد TouchID هم تکرار شده بود و اوایل فقط با اپلیکیشن های خاصی سازگار بود و در iOS 8 اعلام شد که دسترسی این سنسور لمسی از قبل بازتر شد. ممکن است این اتفاق در مورد آیفون ۶ و چیپ NFC آن تکرار شود اپل درهای این فن آوری را به طور کامل باز کند. اما در حال حاضر که چنین نیست و ما باید فعلا صبر کنیم تا ببینیم اپل در آینده چه سیاستی را دنبال خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (37 مورد)
  • حمید
    حمید | ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

    حداقل تو ایران کاربرد نداره.

  • behzad
    behzad | ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

    اگه غير از اين ميبود بايد تعجب ميكرديم:|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی