ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک متخصص امنیت با هک پرینتر Canon، بازی DOOM را روی آن اجرا کرد

مایکل جردُن، متخصص امنیت، یکی از پرینترهای Canon را هک و روی صفحه نمایش کوچک آن بازی DOOM را اجرا کرد. با استفاده از اینترنت می توان وضعیت پرینترهای سری پیکسما را پیگیری نمود که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

مایکل جردُن، متخصص امنیت، یکی از پرینترهای Canon را هک و روی صفحه نمایش کوچک آن بازی DOOM را اجرا کرد. با استفاده از اینترنت می توان وضعیت پرینترهای سری پیکسما را پیگیری نمود که همین موضوع دردسرساز شده است.

این هک، تلاشی بود برای نمایش اینکه پیکسما تا چه حد می تواند از طریق شبکه های دیگر مورد نفوذ قرار بگیرد. جردُن پیش از اینکه Canon را از این ضعف امنیتی مطلع سازد برای بلاگ کانتکست جزئیات چگونگی کارایی این هک را تشریح کرد.

بر اساس اطلاعاتی که وی منتشر کرده، مشکل اصلی این دستگاه، عدم وجود قابلیت ساخت پروفایل و رمزگذاری در رابط وب پرینتر بوده. این موضوع به همه اجازه خواهد داد که وضعیت پرینتر را چک و شیوه آپدیت را به صورت ریموت و از طریق اینترنت کنترل کنند.

با مهندسی معکوس رمزگذاری Firmware، جردُن قادر به کدنویسی نسخه مخصوصی از DOOM شد و بازی را به عنوان نسخه اصلی Firmware به پرینتر شناساند و سپس آن را روی دستگاه نصب کرد.

Canon در پاسخ نوشت: "از کانتکست ممنونیم که این مسئله را به اطلاع ما رساندند، زیرا سعی می نماییم هرگونه پتانسیل آسیب پذیری امنیتی را بسیار جدی بگیریم. در Canon سخت تلاش می شود تا همه محصولات با امنیت کامل عرضه گردند اما از هرگونه اطلاع رسانی در این زمینه و در ارتباط با ضعف های آنها استقبال می کنیم."

اجرای DOOM توسط جردن روی پرینترهای Canon سبب شد که از این پس، همه محصولات این سری، برای ورود به بخش رابط اینترنتی نیازمند نام کاربری و رمز عبور باشند. پرینترهای پیشین هم به زودی آپدیت خواهند شد.

CVG
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (76 مورد)
  • Amir
    Amir | ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

    خدایی دمش گرم !

  • Saeid786
    Saeid786 | ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

    من شنیده بودم یارو lcd تردمیلو هک کرده ولی اینو نه وا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی