ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

تبلت های جدید رده اقتصادی آمازون در اندازه های 6 و 7 اینچی و نسخه مخصوص کودکان معرفی شدند

آمازون، غول خرید و فروش است و خوب می داند چه کالایی را چه زمانی عرضه کند. این شرکت، بعد از پی بردن به انتقادات زیاد کاربران از کیفیت پایین تبلت های ارزان قیمت موجود در ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰

آمازون، غول خرید و فروش است و خوب می داند چه کالایی را چه زمانی عرضه کند. این شرکت، بعد از پی بردن به انتقادات زیاد کاربران از کیفیت پایین تبلت های ارزان قیمت موجود در بازار، دو انتخاب پیش روی خود داشت: یا اجازه دهد وضع فعلی ادامه پیدا کند، یا خودش وارد عمل شود. آمازون راه دوم را در پیش گرفته و تبلت های جدید خود را در اندازه های 6 و 7 اینچ معرفی کرده که مدل 7 اینچی در حقیقت جایگزین Kindle Fire HD 7 است.

به جز اندازه نمایشگر، تمامی مشخصات سخت افزاری هر دو دستگاه یکسان است. پردازنده 4 هسته ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز (که مدل آن فعلاً معلوم نیست)، رزولوشن 1280x800، باتری با کارکردی 8 ساعته، پشتیبانی از صدای دالبی دیجیتال پلاس از مشخصات این تبلت ها هستند. همچنین این دستگاه ها به دو دوربین نیز مجهز شده اند که دوربین اصلی آن ها، قابلیت فیلم برداری با کیفیت 1080p را دارد.

kindle-fire-budget-4-1

سیستم عامل این دستگاه ها، نسخه جدید پلتفرم آمازون یعنی Fire OS 4.0 خواهد بود و قابلیت هایی از جمله Firefly که برای خرید سریع کالاها با اسکن کردن را به ارمغان می آورد. قابلیت جدیدی نیز برای اشتراک محتوا مانند اپلیکیشن ها و کتاب ها با اعضای خانواده اضافه شده تا نیاز نباشد کاربران مجدداً هزینه ای اضافه را برای خرید محتوا پرداخت کنند.

نمایشگر مدل HD 7 از چگالی 216 پیکسل در اینچ و مدل 6 HD از تراکم 252 پیکسل در اینچ بهره می برد که برای تبلت هایی در این رده قیمت واقعاً تحسین برانگیز است. همچنین آمازون، از پوشش گوریلا گلس برای صفحه نمایش استفاده کرده تا آن را از آسیب حفظ کند.

جالب است بدانید که این کمپانی، برای سنجش مقاومت تبلت هایش، آن ها را داخل دستگاهی که تکان های داخل کیف را شبیه سازی می کند قرار داده است. در این آزمایش اتفاق های ممکن نیز در نظر گرفته شده اند و تبلت ها حتی در تماس با کرم ضد آفتاب و آب نمک نیز تست می شوند. آمازون ایمان دارد که اینگونه حداقل مطمئن است که تبلت های جدیدش از رقبای ضعیفش بسیار بهتر عمل می کنند.

kindle-fire-budget-1

اما نسخه مخصوص کودکان Kids Edition نام دارد. این مدل، مشخصات تبلت های 6 و 7 اینچی یاد شده را دارد، از قاب لاستیکی بهره می برد و دارای گارانتی تعویض 2 ساله تحت شرایط غیرمتعارف نیز می باشد. همچنین سرویس FreeTime Unlimited که ویژه دریافت محتوای مخصوص کودکان است نیز یک سال به صورت رایگان همراه با این مدل ارائه می شود.

امکانات نرم افزاری نسخه کودکان بیشتر به قابلیت های کنترل والدین (Parental Controls) خلاصه می شود. خرید های داخل برنامه ای، دسترسی به فروشگاه اپلیکیشن ها، ایمیل و مرورگر به صورت پیش فرض قفل هستند. علاوه بر این امکان تنظیم بازه های زمانی -مثلاً 30 دقیقه در روز- برای کار کردن با دستگاه وجود دارد تا کودک نتواند بیش از آن به سرگرمی بپردازد. همچنین 6 پروفایل متفاوت قابل نصب روی نسخه کودکان هستند و هر یک از پروفایل ها می توانند جداگانه توسط والدین مدیریت شوند.

قیمت مدل HD 6 از 99 دلار و مدل HD 7 از 139 شروع شده و هر دو در رنگ های سفید، مشکی، سرمه ای، سرخابی و زرد فسفری موجود خواهند بود. نسخه Kids Edition این دو تبلت نیز از 149 دلار برای مدل 6 اینچی و 189 دلار برای مدال 7 اینچی آغاز می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (57 مورد)
  • محمدحسین
    محمدحسین | ۳۱ شهریور ۱۳۹۳

    حداقل تو ایران استقبالش کمه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی