ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

‍‍۱۰ ویژگی iOS 8 که ممکن است از آن ها بی خبر باشید

نسخه نهایی iOS 8، سیستم عامل جدید اپل، سرانجام با دریایی از ویژگی های جدید منتشر شد. تغییرات بسیاری توسط این کمپانی معرفی شده اند؛ از جمله ویرایش بهتر تصاویر، ارسال پیغام های صوتی، کیبوردی ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۵

نسخه نهایی iOS 8، سیستم عامل جدید اپل، سرانجام با دریایی از ویژگی های جدید منتشر شد. تغییرات بسیاری توسط این کمپانی معرفی شده اند؛ از جمله ویرایش بهتر تصاویر، ارسال پیغام های صوتی، کیبوردی هوشمند تر، ابزار های مربوط به سلامتی و تناسب اندام و دریایی از ویژگی های دیگر.

با توجه به طولانی بودن این لیست، ۱۰ مورد از بهترین ویژگی های iOS 8 را برای آشنایی بهتر شما با آن ها جمع آوری کردیم. تغییرات در سر تا سر نسخه جدید این سیستم عامل دیده می شود، هر چند تشخیص بعضی از آن ها دشوار است.

در ادامه با مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا به این ویژگی ها بپردازیم.

۱. تنظیم نور دستی تصاویر

2

ممکن است تشخیص این ویژگی بسیار ساده باشد، اما باز هم چیزی کارامد بودن آن کاسته نمی شود. عملکرد آیفون در نورپردازی، پس فوکوس روی سوژه ها معمولا بسیار خوب است. اما هنوز هم کامل نیست؛ شما می توانید نور تصاویر را با کشیدن آیکن خورشید در دایره مربوط به فوکوس، تغییر دهید. به سمت بالا قوی تر کردن نور، و پایین جهت کاهش آن. این ویژگی به خوبی با حالت AE/AF دوربین کار می کند؛‌ می توانید با نگه داشتن انگشت در پایین صفحه هنگام فوکوس، از این ویژگی بهره ببرید. 

۲. مشاهده میزان مصرف باتری توسط اپلیکیشن ها

3

حالا می توانید از پرمصرف ترین اپلیکیشن ها به همراه میزان مصرف باتری توسط آن ها با خبر شوید. این لیست مفید، به نوعی در تنظیمات مخفی شده است. در قسمت تنظیمات، روی General پس از آن Usage و سپس Battery Usage تپ کنید. حالا می توانید پرمصرف ترین اپلیکیشن ها در ۲۴ ساعت گذشته را مشاهده کنید و امکان مشاهده در بازه زمانی بلند تر و یک هفته ای، با تپ روی Last 6 Days امکان پذیر است. 

۳. مشاهده یکجای فایل ضمیمه شده در مکالمات

4

قیمت Details در اپلیکیشن Messages به یک دلیل کلیدی بسیار کاربردی است: به وسیله این قابلیت می توانید فایل های رد و بدل شده در هر مکالمه را به صورت جداگانه مشاهده کنید؛ از فایل های دریافت شده گرفته تا فایل های ارسالی. و در صورت موجود بودن تاریخچه پیام های شما، این آرشیو بسیار طولانی و کامل خواهد بود. اما اگر قصد آزادسازی فضای ذخیره سازی را دارید، می توانید با تپ کردن و نگه داشتن هر فایل، آن را از دستگاه یا نسخه های پشتیبان iCloud حذف کنید. 

۴. Spotlight قوی و بهتر

5

شاید تا به حال از Spotlight استفاده زیادی نمی کردید، اما با این اضافه شدن این قابلیت، قطعا نظرتان درباره آن تغییر خواهد کرد. ابزار جستجوی داخلی اپل، که می توان با سوایپ به سمت پایین در هر صفحه به آن دسترسی داشت، حالا فوق العاده قوی تر و کارامد تر شده است. این ابزار مفید، حالا نتایج جستجو را در قالب توضیحاتی از ویکی پدیا، وبسایت های پیشنهادی، محتوای آیتونز و اپ استور، زمان اکران فیلم ها و دیگر نتایج مفید نمایش می دهد. ابزار مذکور همچنین می تواند بین پیام، ایمیل و یادداشت های شما به جستجو بپردازد. 

۵. مشاهده فید های RSS در سافاری

6

چه کسی می گوید زمان استفاده از فید ها به پایان رسیده است؟ با این ویژگی جدید، شما می توانید به راحتی مشترک فید وبسایت های مورد علاقه تان شده و پست های جدید آن ها را در کنار فعالیت های توییتر، در قسمت Shared Links سافاری مشاهده کنید. اضافه کردن وبسایت ها به لیست اشتراک نیز به اندازه کافی ساده است، کافی است بس از باز کردن صفحه وبسایت و کلیک روی آیکن بوکمارک، روی کاراکتر @ تب کنید؛ سپس اشتراک ها در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. متاسفانه امکان تغییر نام یا شخصی سازی فید ها وجود ندارد، و باید از اپلیکیشن های مجزا برای در اختیار داشتن این امکانات استفاده کنید. مشاهده فید هایتان ممکن است نیاز به کمی اسکرول کردن داشته باشد، به نظر می رسد اپل حساب هایشبکه های اجتماعی را به فید ها ترجیح داده است. 

۶. هی، سیری!

7

بله، قطعا اپل این ویژگی را از OK, Google الهام گرفته، اما این موضوع چیزی از کارامد بودن آن نمی کاهد. وقتی دستگاه به شارژ است، می توانید با گفتن این عبارت سیری را فرا بخوانید. برای فعالسازی آن کافیست به تنظیمات سیری مراجعه کنید. احتمالا نیاز به متصل بودن به برق، به خاطر این است که سیستم عامل پیوسته در حال گوش دادن برای دریافت عبارت مناسب است، از آنجایی که اکثر مردم از این ویژگی در ماشین یا زمانی که دستگاه روی داک قرار دارد استفاده می کنند، این موضوع مشکل بزرگی محسوب نمی شود. 

۷. مشاهده نسخه مخصوص دسکتاپ وبسایت ها

8

نسخه طراحی شده برای موبایل وبسایت ها ممکن است بعضی اوقات شدیدا غیر قابل تحمل باشد، خبر خوب این است که اپل سرانجام امکان مشاهده نسخه مخصوص دسکتاپ وبسایت ها در سافاری را فراهم کرده است. این قابلیت از مدت ها پیش در اندروید، و حتی کروم برای iOS در دسترس بود. اما این خیلی خوب است مرورگر اپل می تواند شما را از شر وبسایت هایی که انگار برای اولین آیفون طراحی شده اند، خلاص کند! مانند برخی دیگر از ویژگی ها، این ویژگی نیز مخفی است. پس از تپ کردن روی آدرس وبسایت / نوار جستجو، انگشت خود را سمت پایین بکشید تا گزینه Request Desktop Site آشکار شود. 

۸. جستجوی مستقیم در وبسایت های معروف

9

این مورد، قابلیتی بسیار کاربردی است و ممکن است اغلب کاربران از آن بی اطلاع باشند. اگر به تنظیمات سافاری مراجعه کنید، متوجه گزینه جدید Quick Website Search خواهید شد. هر گاه در وبسایتی جستجو کنید، سافاری آن را به خاطر می سپارد. بنابراین پس از آن، با تایپ نام وبسایت (به عنوان مثال Amazon) سافاری جستجوی مستقیم در آن را به شما پیشنهاد خواهد داد. 

۹. شخصی سازی سیستم به اشتراک گذاری

10

برای اولین بار، می توانید با به تغییر سیستم به اشتراک گذاری این سیستم عامل، آن را بیشتر به گزینه ایده آل خود نزدیک کنید. آیا طرفدار پینترست هستید؟ حالا می توانید آن را به اولویت اول اشتراک گذاری -حتی پیش از اپلیکیشن های پیام رسانی و ایمیل اپل- تبدیل کنید. برای شخصی سازی این سیستم، کافیست پس از باز شدن فهرست به اشتراک گذاشتن، روی آیکن More تپ کنید. این تغییرات می توانند روی گزینه های بوکمارک کردن و انتخاب کردن به عنوان تصویر پس زمینه نیز، بسته به نیاز شما اعمال شوند. 

۱۰. ساخت کارت شناسایی پزشکی

11

مهم ترین مورد را، برای آخر نگاه داشتیم. این ویژگی کوچک، می تواند زندگی شما را نجات دهد. حتی اگر نمی خواهید از هیچکدام از سرویس های سلامتی و تناسب اندام اپل استفاده کنید، باید پس از نصب iOS 8، کارت شناسایی پزشکی خود را بسازید. این کارت، منبعی مناسب برای مشکلاتی است که ممکن است برای شما پیش بیاید؛ مانند آلرژی، اطلاعات تماس اورژانس مورد تایید شما، و بسیاری موارد دیگر. می توانید به این قابلیت کارامد، از طریق صفحه قفل، و سیستم شماره گیر اورژانسی دسترسی داشته باشید. امیدوارم پرسنل اورژانس، مراجعه به این بخش در زمان های ضروری را از یاد نبرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (51 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    بچه ها همه راضین ؟؟؟!!! کیا اپدیت کردن؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی