ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هفت مورد از بهترین کیبورد های iOS 8 که می توانید همین حالا امتحان کنید؛ به همراه چند پیشنهاد که به زودی در دسترس خواهند بود

در مورد تایپ کردن در تبلت و تلفن های هوشمند، کاربران iOS تازه در حال آشنایی با نحوه زندگی کاربران دیگر هستند! با انتشار نسخه نهایی iOS 8، هم اکنون امکان نصب کیبورد های شخص ...

پویان رمضان پور
نوشته شده توسط پویان رمضان پور | ۲۷ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۳:۳۰

در مورد تایپ کردن در تبلت و تلفن های هوشمند، کاربران iOS تازه در حال آشنایی با نحوه زندگی کاربران دیگر هستند! با انتشار نسخه نهایی iOS 8، هم اکنون امکان نصب کیبورد های شخص ثالث روی آیفون یا آیپد وجود دارد. کیبورد اصلی سیستم هنوز هم به خوبی کار می کند و قابلیتی بسیار کارامد به آن اضافه شده است: پیش بینی کلمات بعدی. اما کیبورد های توسعه دهندگان دیگر، مدت بیشتری استفاده شده اند و قطعا در این مورد بهتر عمل خواهند کرد. امروزه کیبورد ها در حال تبدیل شدن به عرصه ای رقابتی برای طراحان، با وجود رابط های کاربری منحصر به فرد و قابل شخصی سازی هستند.

برای آموزش استفاده از کیبورد های دیگر، و آشنایی با بهترین ها، با دیجیاتو همراه باشید.

نحوه نصب و تغییر کیبورد ها

پس از دریافت کیبورد مورد نظر خود را از اپ استور، باید آن را از طریق تنظیمات، فعال کنید. این مسیر در اپلیکیشن تنظیمات طی کنید: Settings > General > Keyboard > Keyboards > Add New Keyboard.

سپس کیبورد مورد نظر خود را در لیست Third-party keyboards مشاهده خواهید کرد. هنگام تایپ کردن می توانید با تپ کردن روی آیکن کره زمین، یا انتخاب از لیست به وسیله به سمت پایین کشیدن آن، کیبورد ها را تعویض کنید. در کیبورد اپل، آیکن کره زمین مانند همیشه در پایین و سمت چپ قرار دارد، اما برخی کیبورد های متفرقه ممکن است کار را سخت تر کرده باشند. از جمله این کیبورد ها، می توان به Swype اشاره کرد. در این کیبورد برای مشاهده آیکن کره زمین، باید پس از به سمت پایین کشیدن آیکن آن در پایین و سمت چپ، آیکن کره زمین را فهرستی کوچک انتخاب کنید. این مورد در مورد کیبورد Fleksy نیز صدق می کند، در این کیبورد دکمه ای را که عمل نمایش کیبورد مخصوص اعداد را نیز بر عهده دارد، فشار دهید.

بهترین کیبورد هایی که می توانید حالا امتحان کنید

Fleksy

2

بزرگ ترین ویژگی کیبورد Fleksy، استفاده از حرکات دست ( Gesture ) به جای برخی دکمه های پر استفاده جهت صرفه جویی در زمان و فضا است. به جای استفاده از دکمه ها، سوایپ به سمت چپ برای حذف کردن و سوایپ به سمت راست برای اضافه کردن فاصله یا اسپیس کاربرد دارد. نسخه iOS این کیبورد از کلیدی برای حالت ساده یا مینیمال بهره می برد؛ در این حالت چیزی جز حروف در کیبورد مشاهده نمی شود و برای وقتی که تمام حرکات را برای اعمال مختلف فرا گرفتید کاربرد فراوانی دارد. شما می توانید اندازه، رنگ و یا حتی استفاده یا عدم استفاده آن از میانبر ها را نیز تغییر دهید. کیبورد مذکور همچنین سبک نوشتاری شما در وبسایت ها و سرویس های مختلف را فرا می گیرد. Fleksy با ۶ تم مختلف عرضه می شود، و امکان خریداری ۶ تم ویژه دیگر به قیمت ۹۹ سنت نیز وجود دارد. 

Fleksy

Fleksy

سازنده: Syntellia, Inc قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 42.5 مگابایت مگابایت زبان:

Kuaiboard

3

تمرکز این کیبورد بر روی آسان تر کردن پر کردن فرم ها روی موبایل قرار دارد. Kuaiboard اطلاعات پرداخت، امضا ها، و آدرس های شما را جهت صرفه جویی در زمان به خاطر می سپارد. شما می توانید همه این موارد را از قبل برنامه ریزی و ذخیره کنید، اما بعضی موارد مانند مکان، هنگام تایپ کردن تولید می شوند. 

KuaiBoard

KuaiBoard

سازنده: Kevin Wolkober قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 3.7 مگابایت مگابایت زبان:

Minuum

4

تا اینجا، Minuum یکی از متفاوت ترین کیبورد هایی است که می توانید نصب کنید. شما می توانید با کشیدن انگشت خود به سمت بالا و پایین اندازه آن را کوچک یا بزرگ کنید؛ این کیبورد می تواند تا حدی کوچک شود که از تمام کیبورد های این لیست فضای کم تری اشغال کند. سیستم تصحیح این کیبورد، سعی می کند کلمه مورد نظر شما را متوجه شده و شکل صحیح آن را نمایش دهد. همچنین چندین پیشنهاد برای کلمه بعدی در نوار بالایی کیبورد قابل مشاهده خواهد بود. آیا ندیدن کاری که در حال انجامش هستید ارزش این را دارد؟ قابل بحث است. 

Minuum

Minuum

سازنده: Minuum قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 50.9 مگابایت مگابایت زبان:

SwiftKey

5

SwiftKey برای iOS از ماه ژانویه در دسترس بود، اما امکان استفاده از آن فقط در یک اپلیکیشن برای نوشتن یادداشت در Evernote وجود داشت. مهم ترین قابلیتی که این کیبورد از مدت ها قبل از آن بهره می برد، پیش بینی کلمات است که اپل نیز با الهام گرفتن از آن، کیبورد خود را به آن مجهز کرده است. نسخه جدید این کیبورد، امکانات جدیدی مانند SwiftKey Flow را به آن اضافه کرده که به شما اجازه می دهد با کشیدن انگشتتان بین حروف، به تایپ کلمات بپردازید. از دیگر امکانات نسخه جدید آن می توان به تم های تاریک و روشن، و SwiftKey cloud اشاره کرد که کلمات اختصاصی، عبارات و سبک نوشتاری شما را ذخیره و با دستگاه های دیگر سینک می کند. 

SwiftKey

SwiftKey

سازنده: SwiftKey قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 28.2 مگابایت مگابایت زبان:

Swype

6

همینطور که پیش تر به شما اطلاع دادیم، کیبورد Swype نیز سرانجام برای iOS منتشر شد. این کیبورد کاری دیگر از توسعه دهنده T9 است و به شما اجازه می دهد تنها با کشیدن انگشتتان از حرفی به حرفی دیگر، کلمات را تایپ کنید. کاربران iOS نیز در کنار این قابلیت، از پیشنهاد هایی برای تایپ کلمات و عبارات بهره مند خواهند بود. Swype به همراه ۵ تم مختلف، یک دایره لغات شخصی که کلمات را یاد می گیرد، و حرکاتی برای نشانه گذاری و تایپ کردن کاراکتر های خاص منتشر می شود. 

Swype

Swype

سازنده: Nuance Communications قیمت: 0.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 27.4 مگابایت مگابایت زبان:

TextExpander

7

اپلیکیشن Textexpander، یکی از ابزار های معروف مک برای ذخیره کلمات و عبارات پر استفاده و تایپ آن ها با استفاده از میانبر هاست. تیم توسعه این محصول، نسخه iOS این ابزار پرطرفدار خود را نیز عرضه کردند اما استفاده از آن را بر عهده دیگر توسعه دهندگان گذاشتند تا آن را در اپلیکیشن های خود به کار گیرند. با عرضه iOS 8، سرانجام کاربران دسترسی های لازم برای گسترش متن در سر تا سر سیستم عامل را دریافت کرده اند. از کاربرد های این ابزار می توان به جواب های آماده برای ایمیل ها و امضای ایمیل ها اشاره کرد. میانبر ها و متن هایی که ذخیره کرده اید، از طریق دراپ باکس با اپلیکیشن دسکتاپ نیز سینک خواهند شد. 

TextExpander

TextExpander

سازنده: SmileOnMyMac, LLC قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 10.8 مگابایت مگابایت زبان:

TouchPal

8

کیبورد TouchPal با تپ کردن و کشیدن انگشت بین حروف کار می کند، پس برای تایپ کردن نیازی نیست انگشتتان را از روی صفحه بردارید. بر خلاف دیگر کیبورد ها، با استفاده از حرکات دست در این کیبورد می توانید به تایپ نشانه های نگارشی و اعداد به وسیله دکمه های مربط به حروف بپردازید، به طوری که نه نیاز به فشار دادن طولانی مدت آنان باشد، نه عوض کردن کیبورد. این کیبورد همچنین از تم های رنگی و کیبورد اختصاصی Emoji بهره می برد که به شما اجازه می دهد بر خلاف کیبورد اپل، بین آن ها اسکرول کنید. 

TouchPal Keyboard - Emoji & Gesture

TouchPal Keyboard - Emoji & Gesture

سازنده: TouchPal قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 16.4 مگابایت مگابایت زبان:

کیبورد هایی که به زودی آن ها را خواهید داد 

بعضی از این کیبورد ها هنوز در دست توسعه هستند یا برای اپل جهت انتشار ارسال شده اند، یعنی به زودی آن ها را خواهید دید.

Adaptxt

key-adaptxt-ios-8-sito-800

Adaptxt وعده های زیادی به کاربران داده است، از تایپ کردن بدون بلند کردن انگشت از روی صفحه ( مانند Swype و SwiftKey ) گرفته، تا شخصی سازی ظاهر کیبورد. هر چند اصلی ترین ویژگی آن، عوض شدن پیشنهادات بر اساس شرایط و مکان است، درست مانند کاری که اپل در کیبورد اختصاصیش انجام می دهد. آگاهی از مکان همچنین، پیشنهاد کلمات برای اشیا و اماکن اطراف را در بر خواهد داشت. 

Gifmoji

keyboard_anim

Gifmoji کیبورد انیمیشن های GIF و Emoji ها را با هم ترکیب می کند. در کنار این ها، شکلک های متنی نیز در این کیبرد موجود است. ( مانند ¯\_(ツ)_/¯ )

Emojiyo

Screen Shot 2014-09-18 at 10.56.28 PM

با وجود Emoji ها، چرا باید از کلمات و حروف استفاده کنیم؟ در حالیکه اکثر کیبورد های موجود، از امکاناتی مشابه کیبورد اپل در این زمینه بهره می برند، این کیبرد قابلیت هایی از جمله جستجو و ترکیب شکلک ها در قالب عبارات قابل ذخیره را به کاربران ارائه می دهد. 

Ginger

9

Ginger در کنار اینکه کیبرد، راهنمایی در زمینه نوشتن نیز هست. این کیبرد هوشمند از امکاناتی مانند دایره لغات، مترجم، ابزار مصحح گرامر، و قابلیتی به نام sentence rephraser بهره می برد که با اضافه کردن کلمات و عباراتی جدید، روح تازه ای به متون شما خواهد بخشید. برای کسانی که آشنایی مختصری با زبان انگلیسی دارند، چنین کیبردی می تواند به بهبود یافتن زبان آن هم نیز کمک شایسته ای نماید. 

Popkey 

10

چه می شد اگر انیمیشن های GIF جایگزین حروف می شدند؟ این تمام هدف Popkey است. این کیبرد متشکل از هزاران انیمیشن است که می توانید با جستجو بین آن ها، از آن ها در پیام ها، ایمیل ها یا دیگر اپلیکیشن ها استفاده کنید. آیا این یعنی ایمیل های کاری را نیز با روش بنویسیم؟ بله. این کیبرد، به خوبی با تمام اپلیکیشن ها سازگار است. مراحل طراحی و توسعه ابزار مذکور خاتمه یافته و منتظر تایید اپل جهت انتشار است. 

11

Themeboard

تمرکز این کیبرد، همانطور که اسمش بر می آید، روی ظاهر و احساسی است که به کاربر منتقل می کند. سازندگان این اپلیکیشن در حال توسعه پلتفرمی برای طراحان هستند تا با ساخته های خود واردش شوند و آن را از طریق اپلیکیشن جانبی کیبرد به فروش برسانند. Vscocam و فروشگاه فیلترش را تصور کنید، این پلتفرم فروشگاهی برای کیبرد های iOS خواهد بود. موسس و طراح Themeboard، Asem Hassan در گفتگو با ورج علاقه اش برای انتشار برخی تم ها به صورت رایگان اشاره کرد و اظهار داشت اینکار می تواند در شناخته شدن طراحان مفید باشد. 

Type

12

هدف Type این است که به کاربران اجازه دهد هر رنگی برای دکمه ها و پس زمینه کیبورد خود انتخاب کنند. توسعه دهنده این اپلیکیشن برنامه هایی برای اضافه کردن امکان حذف یا اضافه کردن دکمه ها، پیشنهاد برای کلمه های بعدی، و تصحیح خودکار نیز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (89 مورد)
  • فرهاد
    فرهاد | ۲۹ فروردین ۱۳۹۴

    سلام برای اونهایی که دنبال یک کیبرد فارسی رایگان و بدون مشکل هستن کیبرد بنام سیبورد معرفی میکنم داخل اپل استور هست اگه استفاده کردین مورد پسند بود به ایمیل من لایک بدین

  • Seyedmohamad
    Seyedmohamad | ۱۳ بهمن ۱۳۹۳

    سلام، من برنامه ای میخوام، که بشه حروف رو کشیده کرد، یا علامت ها روی کلمه باشه، لطفا راهنمایی کنید

  • Ali H
    Ali H | ۳ مهر ۱۳۹۳

    آقا من تونستم کیبورد فارسی به آی او اس 8 اضافه کنم. خوشبختانه یکی از دوستان زحمت طراحی این کیبورد رو کشیده و عالیه. برای نصب کیبورد به app store رفته و در قسمت جستجو برنامه FarsCal رو پیدا کنید. سپس به انتهای صفحه رفته و با کلیک روی گزینه Developer Apps برنامه FarsTap رو انتخاب و نصب کنید و از داشتن کیبورد کاملا فارسی روی دیوایس خود لذت ببرید..... ^_^

    ضمنا در حال حاضر امکان جستجوی مستقیم این برنامه موجود نیست یا حداقل من هر کاری کردم نتونستم پیداش کنم...

  • LG Forever
    LG Forever | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    خوشم میاد همه پولین :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی