ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا microsoft
تکنولوژی

سهم بازار ویندوز فون برای مدیر عامل مایکروسافت اهمیتی ندارد

رقابت سیستم عامل های موبایل، یک شاخص مشخص دارد؛ سهم بازار، فاکتوری است که همگان برای سنجش موفقیت یک شرکت از آن استفاده می کنند. اما جالب است بدانید که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۳:۵۹

رقابت سیستم عامل های موبایل، یک شاخص مشخص دارد؛ سهم بازار، فاکتوری است که همگان برای سنجش موفقیت یک شرکت از آن استفاده می کنند. اما جالب است بدانید که ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، به تازگی اعلام کرده که سهم بازار ویندوز فون برایش اهمیتی ندارد.

به گفته نادلا مایکروسافت در حال حاضر قصد دارد تا اکوسیستم موبایلی خود را تقویت کند و حکمرانی ویندوز فون بر بازار موبایل، برایش در درجه دوم قرار دارد. نادلا در صحبت های خود چشم انداز شرکت متبوعش را با مرکزیت کاربران تشریح می کند و می گوید که نمی خواهد آینده را بر محور «دستگاه ها» شکل دهد.

او در ادامه به صحبت درباره فیلم، ویدیو و اپلیکیشن ها می پردازد و به این موضوع اشاره می کند که همه ما در طول زمان دستگاه و یا حتی سیستم عامل موبایل خود را عوض می کنیم، اما چیزی که همیشه به آن پایدار هستیم، محتوایی است که تولید کرده ایم. نادلا توضیح می دهد اپلیکیشنی که بتواند محتوای ما را بر روی سیستم عامل های مختلف با خود همراه کند، همان چیزی است که برنامه آینده مایکروسافت را شکل می دهد.

برای نادلا فرقی نمی کند که اپلیکیشن مایکروسافت بر روی ویندزو فون مورد استفاده قرار گیرد و یا بر روی دیگر سیستم عامل ها، نکته ای که حائز اهمیت است، فراگیر شدن آن برنامه است. طبیعتا هرچه ویندوز فون موفق تر باشد، کاربران بیشتری به صورت پیش فرض از اپلیکیشن های مایکروسافت استفاده می کنند، و دقیقا به همین خاطر است که نادلا تا کنون تصمیم به حذف ویندوز فون از چرخه محصولات مایکروسافت نگرفته است.

نادلا می خواهد نرم افزار های مایکروسافت را فراگیر کند. او بر همین اساس حتی تصمیم گرفت تا الگوی تجاری اندروید را دنبال کند و با الهام گرفتن از گوگل، حق تجاری ویندوز فون را برای شرکت های سازنده رایگان نماید.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده ویندوز فون در حال حاضر ۲.۷ درصد از بازار جهانی را در اختیار دارد. هرچند نادلا اعلام کرده این عدد برایش اهمیتی ندارد، اما باور اینکه سرمایه گذاران مایکروسافت با چنین رقمی خوشحال باشند، اندکی سخت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (61 مورد)
  • LG Forever
    LG Forever | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    این نادلا دیگه خیلی باحالا شده کارمندا رو که اخراج کرد اینم از این نمیدونم هدفش چیه ؟

  • bahram
    bahram | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

    براش اهمیت نداره که وضع وینفون شده این دیگه!

  • goylard
    goylard | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

    از نظر من اکوسیستم بهم ریخته ای داره.
    بعضی چیزا اصلا براش مهم نیست.

  • LG Forever
    LG Forever | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳

    عاشق نادلام اصن این مرد خیلی خوبه مایکروسافت اینده خوبی با وجود این شخص داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی