ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن ایرانی CooolKey در جمع برترین های اپ استور قرار گرفت

بالاخره نسخه عمومی و نهایی iOS 8 منتشر شد و همزمان با این موضوع، اپلیکیشن های سازگار با این نسخه هم در اپ استور قرار گرفتند. همانطور که احتمالا در بررسی نسخه جدید این سیستم ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۰

بالاخره نسخه عمومی و نهایی iOS 8 منتشر شد و همزمان با این موضوع، اپلیکیشن های سازگار با این نسخه هم در اپ استور قرار گرفتند. همانطور که احتمالا در بررسی نسخه جدید این سیستم عامل مطالعه کرده اید، iOS 8 به تازگی امکان استفاده از کیبورد های سوم شخص را برای کاربران فراهم کرده است.

در مطلبی به طور مفصل تعدادی از کیبوردهای جدید iOS را معرفی کردیم. اما اخیرا اپلیکیشن دیگری به نام CooolKey در لیست برنامه های پر دانلود اپ استور قرار گرفته که از نظر تعداد دریافت، مقام دوم را کسب کرده و کیبورد معروفی همچون SwiftKey را پشت سر گذاشته است. اما نکته جالب در مورد این برنامه سازنده آن است؛ CooolKey توسط یک تیم ایرانی به نام "پیچک" ساخته شده است.

Capture

CooolKey صرفا کیبوردی است که شما می توانید برای آن پوسته دلخواه خود را انتخاب کنید. همچنین امکان تغییر ظاهر کلی کلیدها و قرار دادن تصویر دلخواه هم در این اپلیکیشن قرار گرفته است. به گفته سازندگان کول کی، پوسته های زیاد دیگری هم در دست طراحی است.

اما انتقاداتی هم به اپلیکیشن کول کی وارد است که به آنها اشاره می کنیم: در تستی که ما از این اپلیکیشن گرفتیم، متوجه شدیم کول کی از نظر ظاهری و امکانات هنوز به بلوغ نرسیده و گاهی در تایپ کلمات با تاخیر روبرو می شود. البته این موضوع با توجه به نسخه اول بودن آن، قابل درک است. اما موضوعی که باعث تعجب ما گشت، عدم پشتیبانی این کیبورد از زبان فارسی بود.

با توجه به اینکه تیمی ایرانی وظیفه توسعه اپلیکیشن CooolKey را بر عهده داشتند، انتظار می رفت تا این کیبورد از زبان فارسی پشتیبانی به عمل آورد و از این طریق خلأ نبود کیبورد فارسی برای iOS 8 را پر نماید، اما متاسفانه کول کی در این رابطه شما را مأیوس خواهد کرد. هرچند می توان انتظار داشت که این موضوع به زودی و طی به روز رسانی های بعدی در این اپلیکیشن اعمال شود.

به گفته سازندگان این برنامه، کول کی تا ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) رایگان است و بعد از آن دریافت آن مشمول پرداخت هزینه خواهد بود.

CooolKey

CooolKey

سازنده: تیم پیچک قیمت: رایگان (تا ۲۱ سپتامبر) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 6.6 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (68 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه

  • هادی سرلک
    هادی سرلک | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    ایول بر و بچ

  • ruholah_rowzan
    ruholah_rowzan | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    متوجه مسخی که اپل شما طرفدارهای تکنولوژی رو کرده هنوز نشدید و حالا حالاها نمی شید،
    یک قابلیت مربوط به عصر دایناسورها از سیستم عاملی دیگه رو تازه قرار داده و یکی از بزرگترین سایت های تکنولوژی ایران 3 روزه که غالب پست هاش همین موضوعه!
    یعنی واقعا چیز جالتری نیست در دنیای تکنولوژی!؟
    یادتون باشه، اپل هیچوقت بتری شیشه ای که دور ذهن کاربراش می ذاره رو نمی شکنه، فقط خوشگلتر و بزرگترش می کنه!!
    گوگل هم البته اونقدر بی در رو پیکر شده که معلوم نیست کی سیستم عاملش از دستش در بره و نتونه جمعش کنه

    فقط یه ذره امید دارم به مایکروسافت که ویندور رو یکپارچه کنه که اگه موفق بشه تو این راه انقلابی واقعی(نه از این واقعی های اپلی!! ) در دنیای دیجیتال راه خواهد افتاد!
    البته همش اگه هست :)

  • Mahdyar
    Mahdyar | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    امیدوارم تو نسخه های بعدیش هم مشکلاتش بر طرف بشه هم از زبان شیرین پارسی پشتیبانی بکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی