ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه واقعیت مجازی سونی 85 درصد تکمیل شده است

مرفیوس در اسطوره های باستانی، خدای رویاهاست و ما در دنیای تکنولوژی آن را با هدست واقعیت مجازی سونی می شناسیم. اما سونی تنها کمپانی بزرگی نیست که این روزها با چنین فناوری جالبی دست ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

مرفیوس در اسطوره های باستانی، خدای رویاهاست و ما در دنیای تکنولوژی آن را با هدست واقعیت مجازی سونی می شناسیم. اما سونی تنها کمپانی بزرگی نیست که این روزها با چنین فناوری جالبی دست و پنجه نرم می کند. فیسبوک چند ماه پیش، Oculus، بزرگ ترین رقیب ژاپنی ها در این کارزار را با مبلغ 2 میلیارد دلار خریداری کرد و به پیشگامان تکنولوژی واقعیت مجازی پیوست.

شوهی یوشیدا، مدیر بخش سرگرمی های سونی و رهبر تیم توسعه پروژه مرفیوس، اخیرا مصاحبه ای با وال استریت ژورنال داشت که طی آن به نکات جالبی در ارتباط با این هدست اشاره کرده است. همه ما می دانیم که پلی استیشن 4 در بازار فروشی فوق العاده دارد و سونی هم نقشه هایی برای گسترش این بخش از فعالیت هایش در نظر گرفته تا به نحوی زیان دهی سایر بخش ها را پوشش دهد.

هدف مرفیوس القای حسی متفاوت به کاربران است. برای مثال، بودن در یک کنسرت، شیرجه زدن در اقیانوس و یا تماشای دایناسورها در فضایی ماقبل تاریخ. اگر بخواهیم بر اساس توکیو گیم شو قضاوت کنیم، که کاربران برای اولین بار در ژاپن اجازه تجربه این تکنولوژی را داشتند، سونی و مرفیوس موفق بودند تا این احساسات را منتقل کنند.

یوشیدا هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با تاریخ عرضه و قیمت آن را به اشتراک نگذاشت اما به نکاتی ریز اشاره کرد تا برخی شایعات رنگ واقعیت به خود بگیرند. وی مدعی شد تقریبا 85 درصد تمامی کارهایی که باید روی مرفیوس انجام می شده تا قابلیت عرضه به بازار را داشته باشد انجام شده.

چندی پیش منابع مختلفی اشاره کرده بودند که مرفیوس تا تابستان سال آینده تکمیل خواهد شد و جهت دریافت بازخورد، برای مدتی کوتاه به صورت محدود عرضه و در نهایت تا تعطیلات زمستانی 2015 پخش رسمی آن آغاز می شود.

کیت آزمایشی آکیلس ریفت (Oculus Rift) همین حالا با قیمت 350 دلار در دسترس است اما هیچ کاربردی برای مردم عادی ندارد. اگر یک توسعه دهنده هستید می توانید از این طریق، برای دریافت یکی از هدست های آکیلس اقدام کنید. گزارش ها می گویند که آکیلس در نهایت با قیمت 200 تا 400 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

سونی معتقد است که محصولش نسبت به دیگر هدست ها قیمت مناسب تری دارد و زمان مهر تایید بر این ادعا خواهد کوبید. سامسونگ، فیسبوک و آکیلس در یک سمت، سونی و استودیوهای اختصاصی اش در سوی دیگر؛ رقابت همیشه به سود مصرف کننده بوده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی