ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویژگی جدید کورتانا در ویندوز فون: اعلام معانی لغات

دستیار شخصی دیجیتالی مایکروسافت، کورتانا، روز به روز دارای ویژگی ها و امکانات بیشتر می شود. چرا که مایکروسافت دو بار در ماه بسته های به روز رسانی را برای این سرویس عرضه می کند و ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

دستیار شخصی دیجیتالی مایکروسافت، کورتانا، روز به روز دارای ویژگی ها و امکانات بیشتر می شود. چرا که مایکروسافت دو بار در ماه بسته های به روز رسانی را برای این سرویس عرضه می کند و با هر آپدیت، کورتانا هم نسبت به قبل بیشتر رشد می کند.

در جواب های سوال "کورتانا قادر به انجام چه کاری است؟" می توانیم اعلام معانی لغات را هم اضافه کنیم. هنوز مشخص نیست این قابلیت دقیقا در چه زمانی به آن اضافه شده چرا که هیچ صحبتی هم در رابطه با این ویژگی از طرف مایکروسافت زده نشد. برای اعلام معنی لغات توسط کورتانا می بایست قبل از کلمه مورد نظر، Define را به کار ببرید. به طور مثال برای کلمه Despondent باید این عبارت را به کورتانا بگوییم: Define despondent

screen_shot_2014-09-20_at_11.26.13_am

پس از آن کورتانا به معانی مختلف و موارد استفاده کلمه مورد نظر را با استفاده از منابع قدرتمند خود، به شما نشان می دهد. این ویژگی برای افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند بسیار پر فایده خواهد بود و همچنین، بسیار سریع تر از گوگل و بینگ عمل می کند. لازم به ذکر است که این ویژگی هنوز در سرتاسر دنیا فعال نشده و فعلا در برخی کشورها عمل می کند.

همانطور که می دانید، مایکروسافت قصد دارد پلتفرم ویندوز فون را به یک سیستم عامل قدرتمند و کورتانا را به سنگ بنای آن تبدیل کند. با این روال به روزرسانی های ماهیانه، در آینده ای نزدیک ما شاهد این هدف مایکروسافت خواهیم بود و رقابت برای دیگر پلتفرم ها بسیار سخت خواهد شد. کما این که در حال حاضر هم سیری و گوگل ناو به خوبی تحت فشار کورتانا قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (49 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی