ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

Oculus یک نمونه اولیه جدید از هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد

Oculus روز گذشته و در کنفرانس Oculus Connect نمونه ی اولیه ای از هدست واقعیت مجازی جدیدی با عنوان Crescent Bay را معرفی نمود تا یک گام دیگر به سمت عرضه ی محصولی تثبیت شده و ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۹:۴۶

Oculus روز گذشته و در کنفرانس Oculus Connect نمونه ی اولیه ای از هدست واقعیت مجازی جدیدی با عنوان Crescent Bay را معرفی نمود تا یک گام دیگر به سمت عرضه ی محصولی تثبیت شده و آماده ی استفاده ی کاربران نهایی برداشته باشد.

برندان آیریب (Brendan Iribe) مدیر عامل Oculus در همین رابطه اظهار داشت این جهشی بزرگ است که از دو نسخه ی کیت اولیه مخصوص توسعه دهندگان Rift موسوم به DK1 و DK2 به دست آمده. هدست جدید این شرکت قابلیت دنبال کردن حرکات کاربر به صورت ۳۶۰ درجه را دارست و اجازه می دهد دوربین مجزای Rift وضعیت حرکتی پشت سر آن را همانند قسمت جلوییش دنبال نموده و با این تفاسیر دیگر کاربر نگرانی خاصی در رابطه با جابه جایی های خود و خارج شدن از محدوده ی مرتبط به هدست نخواهد داشت.

آیریب می افزاید هدست مورد بحث از نظر ارگونومی و وزن نیز تا حد زیادی بهبود یافته و حالا بسیار سبک تر از قبل است و به آن هدفون هایی یکپارچه نیز افزوده شده.

تمرکز اصلی این شرکت در ارئه ی نمونه ی اولیه ای با عنوان Crescent Bay بر این بوده است که بهره گیری از تکنولوژی واقعیت مجازی تا  حد ممکن پیش از ارائه ی محصول نهایی به کاربران ساده تر و کم دردسر تر شود. آیریب می گوید با استفاده از این هدست جدید کاربران تجربه ای از حضور پایدار در یک دنیای حاصل از واقعیت مجازی را به دست می آورند.

2

اولین کیت توسعه واقعیت مجازی Rift از Oculus‌ در بهار سال ۲۰۱۳ عرضه گردید ولی تا کنون صحبتی از زمان ارائه نسخه ی نهایی این دسته از محصولات به مصرف کنندگان به میان نیامده است. به گفته ی مدیر عامل این شرکت تا کنون بیش از صد هزار کیت توسعه ی Rift به ۱۳۰ کشور در جهان ارسال شده است و Oculus کماکان در حال دریافت پیش سفارش  برای نسل دوم آن است.

نمونه اولیه جدید Crescent Bay در اصل دنباله ای محسوب می شود برای نمونه اولیه دیگری با عنوان Crystal Cove که در ژانویه ۲۰۱۴ و در نمایشگاه CES معرفی گردیده بود.

پیش از این نیز Oculus‌ و سامسونگ طی یک همکاری مشترک دست به معرفی یک هدست تحت موبایل واقعیت مجازی با عنوان Gear VR زده بودند و اعتقاد آیریب بر این است که تکنولوژی واقعیت مجازی در زمینه ی موبایل و کامپیوترهای شخصی می توانند مکمل یکدیگر بوده و در نهایت سبب بهبود تجربه ی کاربری شوند.

3

Gear VR از اولین رابط کاربری طراحی شده ویژه ی هدست توسط Oculus‌ بهره می برد و این شرکت اکنون قصد دارد یک اپلیکیشن موبایل ویژه ی بازی های واقعیت مجازی را نیز ارائه نماید.

علاوه بر موارد یاد شده در کنفرانس Oculus Connect دمویی از حاصل همکاری های این شرکت با شریک تجاریش Epic Games به نمایش درآمد و در مورد به رسمیت شناخته شدن پلتفرم واقعیت مجازی Rift توسط کمپانی توسعه دهنده ی Unity و محصولات این شرکت نیز اطلاعاتی ارائه گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه

  • هادی سرلک
    هادی سرلک | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    تا چند وقت دیگه ماتریکس واقعی می شه

  • Saeid786
    Saeid786 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    خخخخخخ حسودا همه دارن از سامسونگ تقلید میکنن

  • اقدس(عاشق تکنولوژی)
    اقدس(عاشق تکنولوژی) | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

    چرا نظرای من بعد 1 یا 2 ساعت تایید میشه؟دیجیاتو ی کاری کن

    • LG Forever
      LG Forever | ۳۰ شهریور ۱۳۹۳

      فک کنم به خاطرعکس پروفایلته :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی