ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت آیفون جدید در بازار سیاه کشور مونتاژ کننده اش به چهار هزار دلار خواهد رسید

شکی در این نیست که عرضه ی آیفون ۶ یکی از بزرگترین اتفاقات بازار تلفن های هوشمند محسوب می شود، و از همین رو اپل توانست تنها ظرف چند روز ۴ میلیون دستگاه از موبایل ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۶

شکی در این نیست که عرضه ی آیفون ۶ یکی از بزرگترین اتفاقات بازار تلفن های هوشمند محسوب می شود، و از همین رو اپل توانست تنها ظرف چند روز ۴ میلیون دستگاه از موبایل یاد شده را پیش فروش نماید. اما حتی پیش فروش این محصول به صورت اینترنتی نیز نتوانست هزاران طرفدار علاقه مند به خرید آن را از صف کشیدن در مقابل فروشگاه های شرکت تولید کننده اش منصرف نماید.

ولی از سوی دیگر بر مبنای برخی از گزارش های ارائه شده در منابع خبری مختلف، همه ی حاضرین در صف های طویل یاد شد مشقت ایستادن و انتظار ساعت های طولانی را با هدف خرید تلفن جدید اپل به جان نخریده اند. برخی از این افراد قصدشان فروش جایگاه مناسب خود در صف بوده، والبته عده ای از فروشندگان اهدافی خیریه را از این فروش دنبال می نمودند اما از سوی دیگر تعدادی از حضار در صف یاد شده عوامل قاچاقچیان چینی محسوب می گشتند.

رویترز و پی سی ورد هر دو در گزارش هایی اشاره نموده اند با توجه به عدم عرضه ی رسمی تلفن هوشمند اپل توسط اپراتورهای مخابراتی کشور چین واردات آیفون به این کشور توسط دلالان و قاچاقچیان کالا می تواند یکی از تجارت های موفق سال جاری برای این افراد محسوب شود.

یک خرده فروش غیر رسمی محصولات اپل در چین به پی سی ورد در همین رابطه گفته است قیمت آیفون های ششی که به صورت قاچاق وارد کشور مذکور می گردند ممکن است تا زمانی که ارائه ی رسمی محصول یاد شده توسط اپراتورها آغاز گردد به چهار هزار دلار نیز برسد.

به زبان ساده تر دلالان آیفون ۶ و ۶ پلاس را ۱۰ بار گرانتر از قیمتی که توسط عرضه کنندگان رسمی این محصول برای آن در نظر گرفته شده به دست مصرف کنندگان می رسانند و این در حالیست که در این گزارش اشاره گشته است که اپل به کارخانجاتش در کشور چین در ازای تولید هر دستگاه از تلفن هوشمند مورد بحث تنها ۳۵۰ دلار می پردازد.

یک صاحب فروشگاه لوازم الکترونیکی در چین می گوید مصرف کنندگان این کشور تقریباً حاضرند هر محصولی را با هر قیمتی خریداری کنند و شروع فروش آیفون جدید در بازار سیاه با قیمتی در حدود ۳۲۵۱ دلار خواهد بود.

رویترز می افزاید دلالان چینی از همین الان برای عرضه ی آیفون در ژاپن و هنگ کنگ نیز برنامه ریزی نموده اند تا بتوانند تلفن های بیشتری را خریداری نمایند و جالب است بدانید کارمندانی که در خط تولید و مونتاژ این محصول اپل شاغل هستند روزانه تنها ۱۷ دلار درآمد کسب می کنند.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (41 مورد)
  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه

  • Amir Reza
    Amir Reza | ۳۱ شهریور ۱۳۹۳

    4000 دلار !!!!!!!!!!!
    مگه مک بوکه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی