ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لپ تاپ بعدی شما شاید فقط یک پورت USB به جای کلیه پورت های مرسوم داشته باشد

شاید تنها چند سال دیگر مک بوک ایر یا سرفس پرو شکلی بسیار متفاوت پیدا کنند و آنچه که امروز ما از ظاهر این گجت ها متصوریم بدل به بخشی از تاریخ گشته باشد، و حتی ممکن ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱ مهر ۱۳۹۳ | ۱۰:۴۶

شاید تنها چند سال دیگر مک بوک ایر یا سرفس پرو شکلی بسیار متفاوت پیدا کنند و آنچه که امروز ما از ظاهر این گجت ها متصوریم بدل به بخشی از تاریخ گشته باشد، و حتی ممکن است شرایط به گونه ای گردد که آیندگان نتوانند درک کنند چرا بر روی کامپیوترهای امروزی ما تعداد زیادی حفره تحت عنوان پورت وجود داشته است.

و البته همین امروز نیز زمان آن فرا رسیده است که از خود بپرسیم چرا به پورت های USB نسبتاً بزرگ، پورت مغناطیسی شارژر و درگاه خروجی ویدئو نیاز داریم وقتی همه ی آنها را می توانیم در درون تنها و تنها یک پورت جای دهیم؟ و پاسخ این پرسش تا حد زیادی واضح است زیرا تا کنون ٰانجمن استانداردهای الکترونیکی ویدئو موسوم به VESA جزئیات کامل مرتبط به پورت جدید USB 3.1 نوع C را که قرار است به زودی عرضه شود اعلام نکرده بود.

این پورت USB دقیقاً همان پورت دو طرفه ای است که پیش از این نیز به صورت مفصل در رابطه با آن در دیجیاتو اطلاع رسانی نمودیم و البته قرار است به شکل انبوه از آن در محصولاتی که از پائیز امسال به بعد تولید می شوند استفاده گردد.

همچنین پورت مذکور توانایی ارائه ی انرژی در حد ۱۰۰ وات را داراست که اگر تصور نمایید مک بوک ایر شارژش تنها ۴۵ وات انرژی را فراهم می آورد به این نتیجه خواهید رسید که رقم یاد شده برای شارژ و روشن نگه داشتن بسیاری از گجت ها کافی خواهد بود.

اما جزئیات جدیدی که از قابلیت های پورت مورد بحث منتشر گردیده بسیاری از علاقه مندان دنیای تکنولوژی را سر وجد آورده، VESA اعلام نموده است کانکتورهای Type-C، درگاه های DisplayPort را نیز با خود به همراه خواهند داشت و این بدین معنی محسوب می گردد که نمایشگرهای دارای رزلوشن 4K به این کانکتورها قابل اتصال بوده و شما می توانید سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را نیز تجربه نمایید و در کنار همه ی این موارد به شارژ کامپیوتر خودتان هم بپردازید.

2

AnandTech در همین رابطه توضیح داده است که علاوه بر قابلیت اتصال مانیتورهای مجهز به DisplayPort در آینده ی نزدیک شاهد عرضه ی کابل های HDMI 2.0 نیز خواهیم بود که با استفاده از آنها و درگاه یاد شده می توانیم خروجی ویدئوی را بر روی HDTV نیز مشاهده کنیم و البته اگر از مانیتورهای 5K نیز استفاده می نمایید در بهره گیری از آنها توسط پورت جدید نباید مشکل خاصی را تجربه کنید.

ArsTechnica نیز گزارش نموده است استاندارد جدید USB در رابطه با ویدئوها دو طرفه بوده و به شکل خروجی و ورودی عمل می نماید و گجت هایی مثل موبایل می توانند ضمن شارژ شدن از طریق این درگاه به پخش ویدئو و یا حتی نشان دادن صفحه نمایش خود بر روی نمایشگر لپ تاپ بپردازند.

با توجه به اخبار منتشر شده به نظر می آید پورت های USB 3.1 از نوع C بسیار هیجان انگیزند و نظر به قابلیت های گسترده ای که با خود به همراه می آورند می توانند سبب تغییرات ظاهری جدی در محصولات آینده و خصوصاً لپ تاپ ها و اولترابوک ها شوند. هر چند هنوز نمی توان به صورت قطعی در مورد عملکرد بی نقص این درگاه های جدید قضاوت نمود و باید منتظر ماند و دید در آینده ی نزدیک آنها مورد استقبال کاربران قرار می گیرند یا خیر؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • گلمراد
    گلمراد | ۲۶ مهر ۱۳۹۴

    همین الانش مک بوک های جدید اپل فقط یه پورت یو اس بی سی دارن.به نظر من اینجوری بشه بهتره چون دستگاه نازک تر و سبکتر میشه(دلیل اصلی خرید لپ تاپ هم قابل حمل و نقل بودنش هست)
    برای پورت های دیگه هم تبدیل میخریم و مشکلی پیش نمیاد

  • TROOL
    TROOL | ۲ مهر ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه

  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۱ مهر ۱۳۹۳

    کلا همه رو بی سیم کنن راحت شیم. والا به خدا.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی