ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت رقیبی برای کروم کست به بازار می فرستد

گوگل مدتی پیش گجتی به نام Chromecast به بازار فرستاد که اجازه می داد از طریق اتصال آن به پورت HDMI، تصاویر و ویدئوهای ابزارهای دیگر را به صورت بیسیم و از طریق WiFi روی ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۲ مهر ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۰

گوگل مدتی پیش گجتی به نام Chromecast به بازار فرستاد که اجازه می داد از طریق اتصال آن به پورت HDMI، تصاویر و ویدئوهای ابزارهای دیگر را به صورت بیسیم و از طریق WiFi روی آن پخش کرد. اما حالا مایکروسافت سعی کرده رقیبی برای این محصول گوگل به بازار عرضه کند. محصولی که برند اختصاصی و خاصی ندارد و با نام Wireless Display Adapter در سایت این شرکت معرفی شده است.

DSCF1079-1

با کمک این ابزار می توان تصاویر را از تلفن هوشمند، تبلت یا لپ تاپ روی صفحه تلویزیون پخش کرد یا از طریق پروژکتور در صفحه ای بزرگتر نمایش داد. بر خلاف کروم کست، این گجت مایکروسافت از USB نیز استفاده می کند.

DSCF1090-1

پروتکلی که این ابزار برای دریافت تصاویر از آن استفاده می کند با ابزارهای ویندوزی و اندرویدی سازگار است. برای استفاده از آن هیچ نیازی به اتصال اینترنتی نیست و تنها از طریق وای فای امکان پخش تصاویر روی تلویزیون و پروژکتور وجود دارد. پس در تئوری، می توان از این ابزار مایکروسافت در مکان هایی که اتصال اینترنتی وجود ندارد یا بسیار کم سرعت است، استفاده کرد. هر چند که این قابلیت بسیار مفید است اما مایکروسافت با قیمت ۶۰ دلاری برای این ابزار شاید نتواند رقابت چندان موثری با کروم کست داشته باشد. چرا که این قیمت تقریبا دوبرابر قیمت کروم کست است.

مایکروسافت از اوایل ماه اکتبر Wireless Display Adapter را از طریق سایت BestBuy عرضه خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • هادی سرلک
    هادی سرلک | ۳ مهر ۱۳۹۳

    تو ایران هم هستش؟ یا مدل گوگل؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی