ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با اپلیکیشن Wakie اجازه دهید افراد غریبه شما را از خواب بیدار کنند

صدای زنگ هشدار موبایل برای بیدار شدن از خواب، برای بسیاری از افراد آزار دهنده است. بارها شده که زنگ ساعت را برای صبح زود تنظیم کرده ایم، اما Snooze های مداوم و زنگ بلند و ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲ مهر ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۰

صدای زنگ هشدار موبایل برای بیدار شدن از خواب، برای بسیاری از افراد آزار دهنده است. بارها شده که زنگ ساعت را برای صبح زود تنظیم کرده ایم، اما Snooze های مداوم و زنگ بلند و گوش خراش آن باعث شده که با حالتی عصبی از جا بپریم و روز خود را با آشفتگی و کسالت آغاز کنیم. اپلیکیشن Wakie راه حلی جدید برای کسانی که با این طرز بیداری مشکل دارند را پیدا کرده است.

Wakie یک شبکه اجتماعی برای بیدار شدن از خواب است. شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما این اپلیکیشن جامعه ای مجازی از افرادی را به دور هم جمع کرده تا صبح های زود همدیگر را از خواب بیدار کنند. دیگر نیازی به آلارم نیست و این بیدار کردن از خواب با مکالمه ای کوتاه از داخل اپلیکیشن صورت می گیرد.

برای آشنایی بیشتر با ویکی، در ادامه ی مطلب همراه دیجیاتو باشید.

طرز کار ویکی بسیار جالب است. با ورود به آن، در ابتدا باید با استفاده از شماره تلفن خود، پروفایلی ساخته و عکس و مشخصاتتان را واردش کنید. سپس با ورود به منوی اصلی، می توانید به کسی زنگ زده و از خواب بیدارش کنید. در این منو، Wakie شروع به جستجوی افرادی می کند که ساعتشان را برای بیدار شدن در آن لحظه کوک کرده اند. مثلا می بینید که 3 نفر خواستار بیدار شدن اند. با انتخاب گزینه ی " Wake Someone Up "، شما به صورت رندوم به خط تلفن شخص مقابل متصل می شوید و 60 ثانیه فرصت دارید تا با مکالمه ای کوتاه، او را از خواب بیدار کنید. بر عکس این حالت هم ممکن است، یعنی شما از شب قبل ساعت را تنظیم کرده و هنگام فرا رسیدن موعد، در صورت اتصال به نت شخصی غریبه با شما تماس خواهد گرفت و از خواب بیدارتان می کند.

Wakie scrn2

این فرآیند بیدار شدن و بیدار کردن تنها مختص به افراد غریبه نیست، بلکه در ویکی امکان این وجود دارد که دوستان خود را از فیسبوک به آن دعوت کرده و یک شبکه اجتماعی واقعی برای بیدار شدن از خواب درست کنید. لازم به ذکر است که فعلا تعداد محدودی از کشورهای دنیا از جمله آمریکا، انگلستان و هنگ کنگ توانایی استفاده کامل از امکانات ویکی را دارند. اگر در ایرانید فعلا قادر به بیدار کردن افراد هستید و عکس این حالت هنوز توسط سازندگان ویکی مهیا نشده است.

ویکی البته خالی از مشکل نیست و سوء استفاده های افراد مزاحم یا مشکلات فنی آن باعث شاکی شدن بعضی کاربرانش شده است. برخی افراد مدعی شده اند که اپلیکیشن آنها را چندین دقیقه زودتر از موعد از خواب بیدار کرده، یا عده ی دیگری گفته اند که صبح زود با صدای شخصی با زبانی عجیب و غریب که یک کلمه اش هم مفهوم نبوده از خواب پریده اند!

با وجود مشکلاتی که عمدتا به نحوه مدیریت نامناسب سازندگان ویکی برمی گردد، تا به حال این شبکه ی اجتماعی خاص با استقبال خوبی از سمت کاربران مواجه شده، به طوری که تعداد مشترکانش تا امروز به بیش از 1.5 میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است. امیدواریم با ارائه نسخه های بعدی، شاهد برطرف شدن مشکلات آن باشیم. اگر خواستار بیدار شدن از خواب به شیوه ی جدیدتری هستید، بد نیست که ویکی را امتحان کنید.

Wakie - Social Alarm Clock

Wakie - Social Alarm Clock

سازنده: WAKIE قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوزفون حجم: 40.5 / 16.4 / 17 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (35 مورد)
  • رامین
    رامین | ۲۸ مهر ۱۳۹۳

    اتفاقا من مشکلم اینه که چون صدای زنگ هشدار گوشی تکراری میشه، بهش عادت می کنم بعد چند روز دیگه با صدای اون زنگ بیدار نمیشم. این برنامه می تونست جبران کنه که از بخت ما، دوستان میگن ایران رو پشتیبانی نمی کنه

  • محمد
    محمد | ۱۵ مهر ۱۳۹۳

    اين روش بهتر نيست كه بچه ها با ماژيك و نقاشى هاى روصورتت باشه تا زه وقتى خودتو تو عاينه ميبينى خيلى هيجان داره

  • هادی سرلک
    هادی سرلک | ۳ مهر ۱۳۹۳

    برنامه مسخره ای بود

  • Mohsen
    Mohsen | ۲ مهر ۱۳۹۳

    چه باحال :)))))

  • sam_jamshidi
    sam_jamshidi | ۲ مهر ۱۳۹۳

    اینجوری من رفتم دانشگاه بابام زنگ می زنه منو بیدار کنه :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی