ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تغییرات گسترده و رسیدن به مرز ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در استیم

تقریبا 9 ماه پیش، استیم اعلام کرد که از مرز 60 میلیون کاربر فعال گذشته و با سرعت فراوانی هر روز به این رقم افزوده می شود. و حالا گیب نویل، مدیرعامل شرکت والو، بنیان ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ مهر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

تقریبا 9 ماه پیش، استیم اعلام کرد که از مرز 60 میلیون کاربر فعال گذشته و با سرعت فراوانی هر روز به این رقم افزوده می شود. و حالا گیب نویل، مدیرعامل شرکت والو، بنیان گذار استیم 100 میلیون کاربر فعال در شبکه اش گرد هم آورده و با افتخار می تواند ادعا کند که پی سی گیمینگ نجات یافته.

اما همراه با این خبر مسرت بخش برای جامعه پی سی گیمرها، والو اعلام کرد که در استیم بیش از 3700 بازی وجود دارد. حدود 35 درصد از این تعداد، معادل 1300 عنوان طی 9 ماه گذشته به دیتابیس اضافه شده اند که نشان از رشد فوق العاده سریع این پلتفرم دارد. استیم در حال حاضر روزانه بیش از 7 میلیون کاربر آنلاین دارد که در طول شبانه روز، به صورت متغیر، 3 الی 5 میلیون همیشه متصل هستند.

steam-store-600x304

اما همراه با اعلام این خبر، والو تغییرات گسترده ای را در صفحه اصلی وبسایت خود ایجاد کرد. فروشگاه به طور کل تبدیل به یک موتور جستجوی پیشرفته شده. مهم نیست شما دنبال چه چیزی می گردید، استیم به صورت خودکار و با توجه به اطلاعاتی که شما طی ماه ها در اختیارش قرار دادید، داده هایی را جلوی روی شما قرار می دهد که دقیقا در جستجوی آن هستید.

در حالت عادی، اطلاعات نمایش داده شده بر اساس تمایلات شما هستند. استیم می داند شما بیشتر به چه سبک بازی ای علاقه دارید و کدام یک را بیشتر از همه بازی کرده اید. بنابراین همه این ها در کنار هم، یک صفحه کاملا شخصی در برابر شما باز می کنند که البته به صورت دستی قابل تغییر هم هست.

برای مثال شما هیچ وقت علاقه ای به بسته های الحاقی نداشته اید یا بازی های نیمه آماده که با نصف قیمت عرضه شده اند نظرتان را جلب نمی کنند. به سادگی می توانید این دو مورد را از لیست محصولات نمایش داده شده حذف کنید.

ویژگی دیگری که در این آپدیت به وبسایت اضافه شده، به کاربران اجازه می دهد با اتصال شبکه یوتوب خود به استیم، تبدیل به یک Curator شوند. یعنی دیگر کاربران می توانند صفحه و شبکه شما را دنبال کنند و از محتوایی که نشر می دهید استفاده کنند.

تعریف متفاوتی از تعداد کاربران در این مدل شبکه ها وجود دارد که برای ارائه آمارهای دقیق تر، کمپانی ها از لفظ "کاربر فعال" استفاده می کنند. در حالت عادی شاید در استیم بیش از 200 میلیون حساب باز شده باشد اما تنها 100 میلیون از آن ها فعال هستند، که یعنی حداقل یک بازی پولی دارند و ماهی دست کم یک بار به شبکه وصل می شوند. چنین لفظی در مورد کاربران اکس باکس لایو و پلی استیشن نتوورک هم کاربرد دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • هادی سرلک
    هادی سرلک | ۳ مهر ۱۳۹۳

    این سایت چرا فیلتره؟

  • نیما
    نیما | ۲ مهر ۱۳۹۳

    ححیف که توی ایران به دلیل سرعت پایین اینترنت نمیشه از امکانات بی نظیر این شبکه استفاده کرد
    مثلا خیلی از مردم در خارج ، بازی ها رو از استیم پیش خرید میکنن و وقتی منتشر شد ، دانلود میکنن !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی