ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خالق Oculus Rift: مردم کشش واقعیت مجازی را هنوز درک نکرده اند

پالمر لاکی، خالق آکیلس معتقد است مردم هنوز نمی دانند چرا واقعیت مجازی می تواند به زندگی آن ها مربوط باشد. وی می گوید هنوز کارهای زیادی باید انجام دهند تا ثابت کنند پروژه آن ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳ مهر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

پالمر لاکی، خالق آکیلس معتقد است مردم هنوز نمی دانند چرا واقعیت مجازی می تواند به زندگی آن ها مربوط باشد. وی می گوید هنوز کارهای زیادی باید انجام دهند تا ثابت کنند پروژه آن ها چیزی فراتر از "راه جدیدی برای بازی کردن" است.

وی جملاتی را همراه با کنایه و طنز بیان می کند: "من فکر نمی کنم که آن ها هنوز متوجه شده باشند چرا واقعیت مجازی به آن ها مرتبط است، بسیاری از مردم، حتی آن هایی که می دانند VR چیست، آن را وسیله ای می بینند که با آن می توانند در زیرزمین خانه شان هیلو بازی کنند. می خواستم حرفم را اصلاح کنم و بازی دیگری را نام ببرم اما این چیزی هست که هر مادربزرگی می گوید: اوه، می خواهی وصلش کنی به نینتندو و با اون هیلو بازی کنی."

اما این احساس عمومی به زودی تغییر خواهد کرد چرا که VR نسبت به گذشته بیشتر در دسترس قرار گرفته و مردم در نمایشگاه ها حتی می توانند با آن از نزدیک کار کنند: "مردم خواهند دید که چرا VR در زندگی روزانه شان اهمیت دارد. اگرچه فائق آمدن بر چنین فضایی بسیار دشوار خواهد بود."

چگونه؟ لاکی حتما نقشه هایی برای تغییر این فضا باید در سر داشته باشد. تبلیغات تلویزیونی؟ وی این گونه فکر نمی کند: "من فکر نمی کنم تبلیغ در تلویزیون به اندازه نشان دادن محصول به مردم موثر باشد."

البته وی و تمامی کسانی که روی این تکنولوژی کار می کنند، یک امتیاز بزرگ دیگر هم دارند که تا چند سال و شاید چند ماه آینده ابراز هویت کند. لاکی نامی را مطرح نکرد اما گفت: "در حال حاضر، شرکت های چندین میلیارد دلاری کارهای بسیار جدی روی VR انجام می دهند."

کمپانی های بزرگ بازی سازی مثال الکترونیک آرتز و یوبیسافت هر جایی که پول باشد قدم می گذارند و پیش تر اعلام کرده بودند که تولید اپلیکیشن برای آکیلس را آغاز کرده اند اما آنچه که پالمر لاکی می گوید، معنای بازی های بزرگ و مطرح دارد و فعلا هیچ شرکتی از ساخت بازی برای این دستگاه صحبت نکرده.

چند روز پیش آکیلس از کیت توسعه جدیدی پرده برداشت که نسبت به طراحی قبلی سبک تر است و در مجموع نسبت به قبل پیشرفت های قابل توجهی داشته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • goli
    goli | ۳ مهر ۱۳۹۳

    تصویر تیتر خودش یه نوع واقعیت افزوده است ! در نگاه اول آدم فکر میکنه یارو یه زیگیل بزرگ رو صورتش داره! ولی میکروفونه :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی