ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همایش TEDx فردا در تهران برگزار می شود

TED، نهادی غیرانتفاعی است که روی گسترش ایده های ارزشمند و تاثیرگزار تمرکز دارد. اولین رویداد TED حدود ۳۰ سال پیش در کنفرانسی چهار روزه در کالیفرنیا برگزار شد. پس از آن TED در سال ...

امیر صادقپور
نوشته شده توسط امیر صادقپور | ۳ مهر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

TED، نهادی غیرانتفاعی است که روی گسترش ایده های ارزشمند و تاثیرگزار تمرکز دارد. اولین رویداد TED حدود ۳۰ سال پیش در کنفرانسی چهار روزه در کالیفرنیا برگزار شد. پس از آن TED در سال های بعد از اندیشمندان و سخنران ها دعوت کرد تا تجارب خود را در قالب سخنرانی هایی زیر ۱۸ دقیقه برای مدعوین و شرکت کنندگان کنفرانس مطرح کنند. بسیاری از سخنرانی ها پس از ارائه به صورت رایگان از طریق سایت TED.com در دسترس همگان قرار می گیرند.

TED-Task-Logo-590x260

برخی از مشهورترین سخنران های TED عبارتند از: بیل گیتس، جِین گوودال، الیزابت جیلبرت، سِر ریچارد برانسون، فیلیپ استارک و سال خان.

در حال حاضر کنفرانس تد بهار هر سال در دانشگاه بریتیش کلمبیا در ونکوور کانادا برگزار می شود. همچنین همایش TEDGlobal نیز در اکتبر سال جاری میلادی در شهر ریودژانیرو در برزیل برگزار خواهد شد.

تمامی کنفرانس ها همواره در سایت های مرتبط با TED مانند TED.com در دسترس هستند و با برنامه ترجمه آزاد که توسط کاربران این سایت انجام می شود، بسیاری از ویدئوها به چندین زبان زنده دنیا ترجمه و زیرنویس شده اند تا برای همه در همهی زبان ها در دسترس باشند.

همچنین TED جایزه سالانه ای تحت عنوان TED Prize را به برخی از اشخاصی که با هدف ایجاد تغییر مثبت در دنیا به روند ترجمه زیرنویس ویدئوها کمک می کنند، تقدیم می کند.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/tedx.mp4"]

تداکس چیست؟

TEDx از اشخاص و گروه ها برای اقامت افراد و اجرای همایش های سخنرانی در قالب کنفرانس های TED حمایت می کند و در کنار آن برنامه TED Fellows نیز با رساندن صدای مخترعان، نوآوران و هر فردی که بتواند تغییری مثبت در روند کار دنیای امروز ایجاد کند، به آنها کمک می کند تا بتوانند فعالیت ها و پروژه های خود را به مرحله اجرا برسانند.

تداکس (TEDx) نام مجموعه مستقلی است که همایش ها و رویدادهایی را به منظور گسترش ایده های ارزشمند و تاثیرگذار در کل دنیا برگزار می کند.

در این رویداد که به صورت خودگردان برگزار می شود، افراد مختلف تجربیات خود را در جلساتی که شبیه جلسات TED برگزار می شوند با مخاطبان به اشتراک می گذارند. در رویداد TEDx، ویدئوها و سخنرانان جلسات TED در یکدیگر ادغام می شوند تا به عمق مباحث و بهبود روابط کمک کنند. این جلسات به صورت محلی نیز برگزار می شوند. با اینکه TEDx بر اساس جلسات و خط و مشی های تعیین شده در کنفرانس های TED برگزار می شود، اما رویدادهای TEDx به صورت مستقل و زیر نظر مسئولان محلی برگزار می شوند. در واقع پسوند x به TED، معنی سازماندهی مستقل را القا می کند.

تداکس در تهران

اما برنامه TEDx در بسیاری شهرهای مختلف در سراسر دنیا از جمله تهران برگزار شده است. پیش از این در ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۱ این کنفرانس در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با حضور ۹ ایده پرداز ایرانی برگزار شد. محور سخنرانی های این افراد هنر، فناوری، توسعه پایدار و زندگی بود.

Slide-Banners2

دومین همایش تداکس نیز فردا در تهران برگزار می شود. این همایش با عنوان Verge of Breakthrough از ساعت ۹ صبح در تالار وحدت دانشگاه تهران برگزار خواهد شد. این همایش با تمرکز بر این شعار و با هدف بازشناسی رگه های موفقیت در اشخاص، گروه ها، اقتصاد، اجتماع و ابعاد تاثیرگذاری فناوری در این موضوع، برگزار خواهد شد.

سخنران های این مراسم در خصوص مباحث زیر در این کنفرانس صحبت خواهند کرد:
جرقه دستیابی به موفقیت چیست؟
ما با اشتراک گذاری چه شکل از موفقیت هایی می توانیم در حال و آینده در حوزه های فناوری، سرگرمی و طراحی تغییر مثبت ایجاد کنیم؟
جایگاه تجارب شخصی در لحظات رسیدن به موفقیت کجاست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت تداکس تهران مراجعه کنید.

در ادامه مطلب می توانید بیشتر با سخنرانان این مراسم آشنا شوید.

سخنرانان این مراسم به شرح زیر هستند:

all

  • رامین صدیقی: ایشان متولد ۱۹۶۷ در وین اتریش است. او موسس نشر هرمس و از گردانندگان جشنواره بین المللی موزیک فجر است. او در رابطه با اهمیت شناسایی نقاط قوت و ضعف در رسیدن به موفقیت صحبت خواهد کرد.
  • رضا پاکروان: رضا یک ماجراجو، مستندساز و سخنران است. او دارنده دو رکورد جهانی در دوچرخه سواری صحرایی و سرعت است. او در مورد تصمیم گیری های بزرگ و با اهمیت شغلی در TEDx تهران سخنرانی می کند.
  • دکتر نسرین حافظ پرست: دکتر حافظ پرست از موسسان مرکز OBH در لندن است که بر روی بهبود خدمات پزشکی و بهداشتی به مردم تمرکز دارد. او در خصوص استفاده از بزرگ داده ها و تاثیرشان روی بهبود خدمات درمانی در ایران صحبت می کند.
  • دکتر داریوش محجوبی: دکتر محجوبی از محققین موسسه IC2 در آستین تگزاس است. او همچنین از اساتید برجسته مدیریت است و دارای کرسی در چندین دانشگاه و موسسه بین المللی‌ست. سخنرانی او در رابطه با آغاز دوره جدیدی در تاریخ جهان و تاثیرات مثبت و منفی آن است.
  • تندیس تناولی و دکتر امیرحسین ماهوزی: تندیس تناولی متولد ۱۹۷۰ در ایران و خانواده ای هنرمند است. او برای تحصیل به کانادا میرود و در رشته تلویزیون و فیلم فارغ التحصیل می شود. دکتر ماهوزی نیز با وجود تحصیل در رشته پزشکی، دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی در سال ۲۰۰۸ از دانشگاه تهران دریافت می کند. این دو سخنرانی مشترکی در رابطه با ابعاد تاثیرپذیری از شاهنامه در TEDx تهران ارائه می کنند.
  • سهراب پورناظری: سهراب متولد ۱۹۸۲، خواننده و نوازنده تنبور و کمانچه است. او در TEDx تهران در خصوص ارزش واقعی کار هنری و چگونگی بازشناسی این ارزش سخنرانی خواهد کرد.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • سامیار
    سامیار | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    مکان این مجلس کجاست.

  • سامیار
    سامیار | ۷ اسفند ۱۳۹۴

    سلام ببخشید این همایش کجاست دقیقا

  • amirhossein_moravveji
    amirhossein_moravveji | ۴ مهر ۱۳۹۳

    یکم زودتر می گفتین خبر رو بد نبود ... :(

  • mohammad
    mohammad | ۳ مهر ۱۳۹۳

    زودتر این پست می گذاشتید
    الان دیگه ؟!!!

    الان هم که دیگه ثبت نام نمیشه کرد !! :(

  • M. Ali
    M. Ali | ۳ مهر ۱۳۹۳

    بالاخره از یه جایی باید شروع بشه. به امید روزی که کشور ما ایران پا به پای کشورهای پیشرفته دنیا باشه. البته ایران آزاد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی