ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

10 زن قدرتمند در دنیای بازی های ویدیویی

در حالی که هر روز به تعداد زنان گیمر افزوده می شود، میزان اثرگذاری آن ها به عنوان تولید کنندگان محتوا اندک است. بر اساس ادعای سازمان تحقیقاتی ESA، امروزه در کشورهای پیشرفته ای چون ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ مهر ۱۳۹۳ | ۰۰:۳۰

در حالی که هر روز به تعداد زنان گیمر افزوده می شود، میزان اثرگذاری آن ها به عنوان تولید کنندگان محتوا اندک است.

بر اساس ادعای سازمان تحقیقاتی ESA، امروزه در کشورهای پیشرفته ای چون ایالات متحده آمریکا، تعداد گیمرهای مونث بیشتر از هر زمان دیگری است. 48 درصد گیمرهای آمریکایی زنان هستند که این گروه میانگین سنی 31 سال را دارند که نسبت به سال 2010، پیشرفت 40 درصدی داشته.

محبوبیت عناوین آنلاین رایگان و بازی های موبایلی مثل Candy Crush Saga و Plants vs. Zombies به رشد این آمار در بین میان سال ها کمک شایانی کرده. تعداد زنان 50 سال به بالا که علاقه خودشان را به بازی های ویدیویی نشان داده اند، طی یک سال 32 درصد افزایش داشته. حتی نسل دخترانی که با بازی هایی چون Super Mario Bros یا The Sims بزرگ شده اند با پسران برابری می کند.

طبق تحقیقات انجمن جهانی بازی سازها، تعداد زنانی که در این صنعت مشغول به کار هستند نسبت به سال 2009، افزایش 22 درصدی داشته اما ویدیوگیم هنوز دنیای مردهاست چرا که 76 درصد توسعه دهندگان بازی را مردان تشکیل می دهند.

در ادامه مطلب، لیستی آورده ایم از 10 زن قدرتمند دنیای بازی های ویدیویی، صنعتی که درآمدی 76 میلیارد دلاری در سراسر جهان دارد.

 

Kirsten Duvall

مدیر توسعه کسب و کار در Unity
مدیر توسعه کسب و کار شرکت Unity

کیرستن دووال، 20 سال گذشته زندگی اش را در صنعت بازی های ویدیویی گذرانده. زمانی مدیر محصولات الکترونیک آرتز بوده و روی عناوین ورزشی این شرکت کار می کرده و برای مدتی هم سمتی مدیریتی در اکتیویژن داشته. اما بخش درخشان تر کارنامه وی، کار با استودیوهای مایکروسافت بوده؛ وی با بانجی روی هیلو 3، با لاین هد استودیو روی فیبل 2 و با بیگ هیوج گیمز روی Age of Empires III کار کرده. اکنون، دووال در یونیتی روی همکاری های این شرکت با سازندگان بازی موبایل کار می کند. یونیتی، یکی از محبوب ترین موتورهای بازی سازی در سراسر جهان محسوب می شود که فاصله بین پلتفرم های موبایل، کنسولی و پی سی را از بین برده؛ این موتور حتی روی آکیلس ریفت هم اجرا شده.

Tracy Fullerton

کارگردان USC Games
کارگردان USC Games

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، یکی از بزرگ ترین مراکز رشد و تربیت بازی سازها در سراسر جهان بوده. تریسی فولرتون، کارگردان USC Game Innovation Lab، طراح آزمایشی بازی های ویدیویی است که در هر دو فضای آموزشی و مصرف کننده محور این تجارت موفق بوده. وی با بیل ویولا، طراحی یک بازی هنری محور با نام The Night Journey را در کارنامه دارد. فولرتون مشاور پروژه های موفقی چون Cloud ،floW ،Darfur is Dying و The Misadventures of P.B. Winterbottom بوده. نویسنده کتاب وورکشاب طراحی بازی، در حال حاضر توسعه بازی Collegeology را به عهده دارد، بازی متفاوتی که به دانش آموزان کمک می کند راهشان را به سوی تحصیلات تکمیلی باز کنند.

Chelsea Howe

3
کارگردان خلاق EA Mobile

چلسی هاو هر کجا که بوده موفق بوده. از زینگا گرفته تا TinyCo، سازنده بازی موبایل Family Guy: The Quest for Stuff و حالا EA Mobile. تولید و عرضه بازی هایی چون The Simpsons: Tapped Out ،Real Racing و Plants vs. Zombies را مدیون تلاش وی هستیم. چلسی هم اکنون تمرکز خود را روی تولید بازی های احساسی محور گذاشته که به ارتقای حس برقراری ارتباط مخاطب کمک می کند. وی در اوقات فراغتش، بازی های تحسین شده ای چون The End of Us را تولید کرده. غیر از این، هاو فعالیت های دیگری مثل تدرین در جشنواره های جهانی را هم داشته. در حقیقت تربیت نسل جدید بازی سازها دیگر توانایی برجسته او محسوب می شود.

Pauline Jacquey

4
مدیر Ubisoft Reflections

از سال 2012، پائولین جکی، به عنوان مدیر Ubisoft Reflections فعالیت داشته، استودیو انگلستانی ای که در ساخت عناوینی چون Just Dance و Watch Dogs دخالت داشته. جکی طی 17 سال گذشته خدمات بسیاری به یوبیسافت ارائه داده و در شعبه های پاریس، نیویورک و شانگهای هم مسئولیت های سنگینی به عهده داشته. از افتخارات وی می توان به تهیه کنندگی عناوین تحسین شده ای چون Rayman 2 و Ghost Recon Advanced Warfighter اشاره کرد. وی همچنین بخش کژوال و بازی های اجتماعی را در شعبه یوبی سافت افتتاح کرده. در آستانه 30 سالگی Ubisoft Reflections، جکی مسئولیت نظارت بر فعالیت 230 کارمند را بر عهده دارد و همزمان عناوینی چون The Division و The Crew از بزرگ ترین پروژه های وی هستند. Just Dance 2015 هم در راه است و باید اشاره کرد که این سری تا به امروز بیش از 50 میلیون واحد فروش داشته.

Blanca Juti

مدیر ارشد بازاریابی Rovio
مدیر ارشد بازاریابی Rovio

انگری بردز چیزی فراتر از پردانلودترین بازی ویدیویی در طول تاریخ است. پشت چنین موفقیتی، موفقیت بسیار بزرگ تر نهفته است. استودیو Rovio یکی از بهترین تیم های بازاریابی و فروش را در سراسر جهان داد. مدیریت راهبردی برند Rovio بر عهده بلانکا جوتی است و وی تمام تلاش خود را می کند تا مطمئن شود، انگری بردز به موفقیت خود همچنان ادامه می دهد. با انگری بردز: استلا و انگری بردز: ترنسفورمرز، Rovio بیش از پیش می خواهد با مخاطبینش در ارتباط باشد و فیلمی که قرار است جولای 2016 روی پرده نقره ای برود، کاملا گویای موفقیت استودیو خواهد بود. جوتی به صورت مشخص، مدیریت بخش بازاریابی، تحقیقات و ارتباطات این استودیو سوئدی را به عهده دارد.

Amy Jo Kim

IF
مدیرعامل Shufflebrain

با پیش زمینه در علوم اعصاب و مغز، علوم کامپیوتر و روان شناسی، امی جو کیم، هم یک طراح بازی است و هم یک معمار ارتباطات اینترنتی. جو کیم روی بازی هایی چون راک بند و سیمز کار کرده و در طراحی سایت های eBay، نیویورک تایمز و IndieGoGo نقشی موثر داشته. در حال حاضر، شافل برین با کمپانی هایی چون دیزنی، الکترونیک آرتز و هارمونیکس هم وارد همکاری شده. نویسنده کتاب Community Building on the Web و استادیار دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، تیمی را مدیریت می کند که بازی هایی برای اتصال مردم به یکدیگر در سراسر جهان می سازند. وی از بازی های ویدیویی برای معطوف کردن نظر مصرف کننده به مقوله هایی چون سلامت، آموزش و تجارت استفاده می کند.

 

Cathy Preston

7
نویسنده و ناشر Game Informer

کتی پرستون از سال 2000 تا کنون نقش خود را به عنوان ناشر و صاحب امتیاز مجله و وبسایت GameInformer نگه داشته. تحت رهبری او، این مجله به گیم استاپ پیوست و حالا با 7.1 میلیون خواننده، در رتبه چهارمین ماهنامه پر مخاطب آمریکا و بزرگ ترین مجله دیجیتالی جهان قرار دارد؛ نسخه دیجیتالی گیم اینفورمر در 16 کشور مختلف جهان با 5 زبان عرضه می شود. در دوره ای که تقریبا اغلب مجله های کاغذی ویدیوگیم در آمریکا با افولی قابل توجه مواجه هستند، گیم اینفورمر همچنان در صدر قرار دارد. پرستون فعالیت خود را از سال 1987 آغاز کرد و دو سال بعد به Software Etc ملحق شد. وی نقش حائز اهمیتی در ایجاد فضا برای عرضه بازی های ویدیویی در بازار داشته. اگر فعالیت های وی نبود شاید امروزه شاهد این تراکنش های میلیارد دلاری نبودیم.

Siobhan Reddy

8
کارگردان استودیو مدیا مولکول

شیبون ردی، کارگردان استودیو مدیا مولکول است، سازنده بازی پرفروش LittleBigPlanet. این استودیو خلاق در حال حاضر فرنچایز جدیدی را در حال توسعه دارد که البته سال گذشته برای پلی استیشن ویتا عرضه شد و حالا قرار است تا چند ماه دیگر به پلی استیشن 4 بیاید. ردی در سن 18 سالگی از استرالیا به انگلستان مهاجرت کرد تا بازی هایی چون DiscWorld Noir و نسخه سوم و چهارم Burnout را بسازد. اما خلاقیت او زمانی که سال 2006 به مدیا مولکول پیوست جوشش یافت. LittleBigPlanet به بازیکن اجازه می دهد که خودش تولید کننده محتوا باشد و خلاقیت به خرج دهد. سونی همچنان به ردی و استودیو اش اعتماد دارد و تا کمتر از 2 ماه دیگر قرار است LittleBigPlanet 3 برای پلی استیشن 4 منتشر شود.

Bonnie Ross

9
مدیر استودیو 343Industries

تیم سازنده سری هیلو که یکی از محبوب ترین و موفق ترین شوترهای کنسولی تاریخ محسوب می شود و بزرگ ترین مهره اکس باکس وان برای فروش کنسولش است، توسط یک زن مدیریت می شود. شاید در نگاه اول عجیب باشد اما زمانی که متوجه می شود شخص دوم استودیو هم یک زن دیگر است، متوجه قدرت آن ها در این صنعت می شوید. بانی راس، مسئول استودیو 343Industries و کیکی ولفکیل، تهیه کننده سری هیلو، دو فرد قدرتمند هستند که سرنوشت کنسول مایکروسافت اندکی در دستان آن ها قرار گرفته. راس با 20 سال تجربه ساخت بازی، سال 2007، استودیو 343Industries را بنیان گذاشت. فراتر از فعالیت های مرتبط با بازی های ویدیویی، راس در توسعه کتاب های سری هیلو، فیلم های کوتاه و شبکه هیلو هم نقش موثری داشته.

Margaret Wallace

10
مدیر عامل Playmatics

مارگارت والاس، کارآفرینی است که روی بازی های ویدیویی، تکنولوژی و رسانه های دیجیتال تمرکز دارد. به عنوان مدیرعامل Playmatics، وی بازی های قدرتمند و رسانه های دیجیتالی را به پلتفرم های متعددی هدایت می کند. شرکت Playmatics که شعبه ای در منهتن نیویورک و شعبه ای در سان فرانسیسکو دارد هم روی بازی های جدید و هم روی بازی های شهیر تمرکز کرده. این استودیو PlayComix، موتوری داستان گو برای علاقه مندان به کامیک بوک ها ساخت که توسط AMC برای عناوینی چون Breaking Bad: The Interrogation و The Walking Dead: Dead Reckoning استفاده شد. والاس در زمینه بازی های کژوال هم پیشرو بوده و استودیو اسکانک را تاسیس کرده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (70 مورد)
  • هلیا
    هلیا | ۴ مهر ۱۳۹۳

    یه پا دراکولان برای خودشون!!!

  • امین
    امین | ۴ مهر ۱۳۹۳

    توجه کردید این سایت کاربر خانم نداره ، یا نام کاربری خانم، یا اگرم داره خیلی تعدادشون کمه.
    بنده که تا به الان کاربر خانم ندیدم ...

  • Masood
    Masood | ۴ مهر ۱۳۹۳

    jade raymond چی پس؟
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FJade_Raymond&ei=BGQlVNiCKoi_PMrCgYgP&usg=AFQjCNFFEw8If4QlJB89SO2fx-CrIPKc0w&sig2=ziguDimbQppzGKnJGtGYoQ&bvm=bv.76247554,d.ZWU

  • bahram
    bahram | ۴ مهر ۱۳۹۳

    عاقا این چه وضعشه؟چرا نظر من نیست؟چرا پاکش کردین؟

  • موریارتی
    موریارتی | ۴ مهر ۱۳۹۳

    میگم اینام همچین زن نبودن ، مطمئنین مرد نیستن احیانا" چند تاشون ؟!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی