ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: مقایسه Galaxy Tab S و iPad Mini 2

سامسونگ و اپل از دیرباز رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می شدند. از جنگ های پتنتی و دعواهای دادگاهی گرفته تا جر و بحث های طرفداران این دو برند که تقریبا در تمامی وب سایت های ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۶ مهر ۱۳۹۳ | ۲۳:۱۵

سامسونگ و اپل از دیرباز رقبای سرسخت یکدیگر شناخته می شدند. از جنگ های پتنتی و دعواهای دادگاهی گرفته تا جر و بحث های طرفداران این دو برند که تقریبا در تمامی وب سایت های تکنولوژی ایرانی و خارجی این موضوع دیده می شود.

هر دو برند دارای محصولات با کیفیت و قدرتمندی هستند که هر کدام به نوبه خود جایگاه خاصی را برای خود تثبیت کرده اند. به طور کلی این که در نظر هر فرد کدام محصول از چه کمپانی بهتر و کاربردی تر باشد بیشتر به نیاز سنجی آن شخص برمی گردد تا بر حسب علایق و عادات خود، گجت مناسب را خریداری کند. بنابراین خرید یک تبلت مناسب، در وهله اول می بایست با شناخت کامل نسبت به گجت مورد نظر و نیاز خریدار انجام شود.

تبلت های ۷ الی ۸ اینچی جزو دستگاه های پر طرفدار و محبوب بازار محسوب می شوند و بسیاری افراد این رده سایزی را برای خود مناسب تر می دانند. ما هم در این بررسی دو تبلت مطرح ۲ کمپانی سامسونگ و اپل را برای مقایسه انتخاب کرده ایم: گلکسی تب اس ۸.۴ اینچی و آیپد مینی ۲ با صفحه نمایش ۷.۹ اینچ. هر کدام از سخت افزار قدرتمند و اکوسیستم خاص خود بهره می برند و ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

حال ما قصد داریم این ۲ تبلت زیبا را دوشادوش یکدیگر مقایسه کنیم تا ضمن شناخت بیشتر هر دو دستگاه، ببینیم کدام یک در چه بخش هایی از دیگری برتری دارد تا برای افرادی که در خرید یکی از این دو محصول مردد هستند، در نهایت راهنمای مناسبی را به رشته نگارش درآورده باشیم.

با دیجیاتو همراه باشید.

طراحی

IF

با نگاهی نزدیک به آیپد مینی ۲ و گلکسی تب اس ۸.۴ اینچی، تفاوت های ظاهری بسیاری بین این دو دیده می شود. سامسونگ طبق عادت دیرینه خود در بدنه دستگاه به جای فلز، از پلاستیک استفاده می کند و همین موضوع باعث می شود تبلت یا تلفن هوشمند با این بدنه، ارزان قیمت به نظر برسد و همچنین در رنگ بدنه هم تاثیر منفی می گذارد. به طور کلی بدنه پشت گلکسی تب اس ۸.۴ ما را به یاد کهکشانی پنجم این کمپانی می اندازد. اما با این حال کمربند فلزی دورتادور دستگاه ظاهر زیبایی به آن بخشیده است.

اما در طرف دیگر ما آیپد مینی ۲ را داریم که بدنه ای آلومینیومی، براق و صیقلی دارد. جنس بدنه محصول اپل مشابه با آیفون ۵ اس است. این کمپانی همیشه به طراحی و جنس بدنه گجت ها اهمیت فوق العاده قائل می شود و بسیاری از خریداران، همین موضوع را به عنوان یکی از دلایل خرید خود ذکر می کنند. چرا که بدنه فلزی حس خوبی را به دستان منتقل می کند و به طور کلی ارگونومی خوبی برخوردار است.

IF

از جنس بدنه بگذریم و برسیم به دیگر مشخصات ظاهری: همانطور که گفتیم، آیپد مینی ۲ صفحه نمایش ۷.۹ اینچی و گلکسی تب اس نمایشگر ۸.۴ اینچی دارد. اما با وجود بزرگتر بودن صفحه نمایش محصول سامسونگ، ما وزن و ضخامت کمتری را در آن شاهد هستیم. گلکسی تب اس ۶.۶ میلیمتر ضخامت و ۲۹۴ گرم وزن دارد و در طرف دیگر، ضخامت و وزن آیپد مینی ۲ به ترتیب ۷.۵ میلیمتر و ۳۳۱ گرم است. اما از نظر ابعاد محصول اپل کمی عریض تر از تب اس است و به ترتیب عرض معادل ۱۳۴.۷ و ۱۲۵.۶ میلیمتر دارند. در نهایت طول گلکسی تب اس به دلیل نمایشگر بزرگ تر ۲۱۲.۸ میلیمتر است و نسبت به طول ۲۰۰ میلیمتری آیپد مینی ۲ کمی کشیده تر است.

از ابعاد هم گذر کنیم و نگاهی نزدیک تر به دستگاه ها داشته باشیم. اول از گلکسی تب اس ۸.۴ شروع می کنیم:

IF

در جلوی دستگاه ما صفحه نمایش ۸.۴ را می بینیم که در بالای آن دوربین دوم و سنسور سنجش نور محیط و در پایین دکمه های لمسی بازگشت، مولتی تسکینگ و همچنین دکمه فیزیکی هوم با قابلیت اثر اسکن اثر انگشت را میبنییم.

IF

سمت چپ دستگاه فاقد هرگونه دکمه و پورت است ولی در لبه سمت راست ما دکمه های پاور، کنترل صدا، سنسور مادون قرمز و درگاه کارت حافظه جانبی دیده می شود.

IF

اما اسپیکرهای این دستگاه در بالا و پایین آن قرار گرفته اند و در حالت افقی به شما تجربه یک صدای استریو را می بخشد. در بالای دستگاه فقط درگاه میکروفون دیده می شود و پورت مینی یو اس بی و هدفون در لبه پایین تبلت قرار دارند.

IF

اما گلکسی تب اس ۸.۴ با یک کاور پلاستیکی عرضه می شود که بر خلاف کاور های رایج که از طریق آهن ربا به دستگاه متصل می شوند، به وسیله دو پین در بدنه پشت فرو می روند.

IF

به همین دلیل در وهله اول متصل کردن یا درآوردن این کاور کمی با ترس و دشواری انجام می شود. در بدنه پشت به غیر از محل قرار گرفتن پین ها، دوربین، فلاش LED و لوگوی سامسونگ دیده می شود.

حال نگاهی به آیپد مینی ۲ داشته باشیم:

IF

در جلوی دستگاه ما یک صفحه نمایش ۷.۹ اینچی را می بینیم که دکمه هوم در پایین و دوربین دوم در بالای آن قرار گرفته است.

IF

همانند گلکسی تب اس در سمت چپ آیپد مینی هم هیچ درگاه و دکمه ای وجود ندارد و کلیدهای کنترل صدا و سوئیچ چرخش صفحه (یا Mute کردن دستگاه) در سمت راست آن قرار گرفته است.

IF

در قسمت فوقانی آیپد مینی ۲ ما دکمه پاور، پورت ۳.۵ میلیمتری صدا و میکروفون را می بینیم و قسمت پایین دستگاه هم محل قرار گرفتن پورت لایتنینگ و اسپیکرهای استریو است.

IF

در پشت آیپد مینی همانند تمام محصولات اپل، ما لوگوی سیب گاز زده اپل را میبینیم و دوربین هم در گوشه سمت چپ دستگاه قرار گرفته است.

آیپد مینی ۲ در دو رنگ خاکستری فضایی و نقره ای، و گلکسی تب اس ۸.۴ در رنگ های سفید براق و برنز تیتانیوم عرضه می شوند.

همانطور که مطالعه کردید، محصول سامسونگ از نظر سایز صفحه نمایش، وزن و ضخامت نسبت به آیپد مینی ۲ بزرگ تر، سبک تر و نازک تر است و نقاط مثبت گلکسی تب اس محسوب می شوند. ضمن این که محصول سامسونگ هم از سنسور اثر انگشت و فلاش برای دوربین بهره می برد. اما در سمت دیگر جنس ساخت و بنده آلومینیومی آیپد مینی ۲ هم موضوع کمی نیست و همانطور که گفتیم، بسیاری از کاربران آن را بسیار مهم تلقی می کنند. اگر جانب انصاف را رعایت کنیم و بنده پلاستیکی پشت دستگاه را به عنوان عیب تلقی نکنیم، کفه محصول سامسونگ در این بخش از آیپد مینی ۲ سنگین تر است.

نمایشگر

IF

نوبت به نمایشگر رسید و رقابت سر سخت دو محصول با یکدیگر. بخش صفحه نمایش از قسمت های مهم یک بررسی محسوب می شود چرا که نمایشگر یک دستگاه می تواند شما را نسبت به خرید یک محصول مجاب یا پشیمان کند.

آیپد مینی ۲ از یک صفحه نمایش رتینا در سایز ۷.۹ اینچی بهره می برد که از پنل چند لمسی IPS برخوردار است. رزولوشن آن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ بوده و با توجه به اندازه آن، به تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ می رسیم.

در سمت دیگر سامسونگ پیکسل های بیشتری را در تبلت خود جای داده: گلکسی تب اس ۸.۵ اینچی از صفحه نمایش Super AMOLED برخوردار است. رزولوشن آن برابر با ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی آن هم ۳۵۹ پیکسل در هر اینچ است.

باید اعتراف کرد شفافیت و زنده بودن رنگ ها در صفحه نمایش Super AMOLED سامسونگ به خوبی گوی رقابت را از رتینای آیپد مینی ۲ ربوده و به خوبی مجذوب کیفیت این نمایشگر خواهید شد. اما به طور گلی هر دو دستگاه برای مشاهده فیلم، وب گردی و تصاویر بسیار مناسب هستند.

IF IF IF

در نهایت باید مجددا رتبه برتری را به گلکسی تب اس داد چرا که از نظر رنگ و زنده بودن تصاویر هیچ جای شک و شبه ای برای ما باقی نگذاشت.

سخت افزار

IF

مقایسه سخت افزاری دستگاه ها آن هم با دو پلتفرم و اکوسیستم متفاوت یکی از دشوارترین بخش ها است. ما هم سعی می کنیم تجربه کاربری خود را به شما منتقل کنیم.

به لحاظ تئوری باید گلکسی تب اس ۸.۴ یک سر و گردن از آیپد مینی ۲ بالاتر باشد. چرا که محصول سامسونگ از یک پردازنده ۸ هسته ای اگزینوس ۵ با قدرت پردازش چهار هسته ۱.۹ گیگاهرتز و مابقی ۱.۳ گیگاهرتز و ۳ گیگابایت رم بهره می برد و در مقابل، آیپد مینی ۲ چیپ پردازشی A7 با معماری ۶۴ بیت و سرعت پردازش ۱.۳ گیگاهرتز، پردازنده حرکتی M7 و یک گیگابایت دارد.

اما در عمل هر دو دستگاه به موازات یکدیگر ظاهر شدند و ما آنچنان تفاوتی در عملکرد آنها ندیدیم. گلکسی تب اس ۸.۴ و آیپد مینی ۲ به نرمی در منو ها جابجا می شوند، وب سایت ها و اپلیکیشن ها در کسری از ثانیه باز شده و حتی بازی های سنگین سه بعدی هم هیچ گونه لگی نداشتند.

آیپد مینی همانند برادر بزرگترش، آیپد ایر، در برخی شرایط مثل باز بودن چند اپلیکیشن و وب سایت سنگین در سافاری دچار کرش هایی می شود که بیشتر به دلیل رم نا امید کننده یک گیگابایتی آن است.

در مورد گلکسی تب اس هم ما چنین شرایطی را در اجرای چند اپلیکیشن همزمان تجربه کردیم. در این مواقع اجرای اپلیکیشن های جدید کمی با تاخیر بیشتر صورت می پذیرفت که البته به سادگی با بستن موارد قبلی از طریق منوی مولتی تسکینگ، موضوع مرتفع می شد.

IF

اما برسیم به فضای داخلی که تفاوت در این بخش بسیار است: آیپد مینی ۲ تا ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی دارد که در نگاه اول به خوبی گلکسی تب اس ۸.۴ را با ۳۲ گیگابایت فضا شکست می دهد. اما باید در نظر داشت که محصول سامسونگ از کارت حافظه جانبی MicroSD پشتیبانی می کند و بدین طریق می توان تا ۱۲۸ گیگابایت دیگر هم به آن اضافه کرد. اما محصولات اپل از چنین درگاهی پشتیبانی نمی کنند و به هیچ عنوان امکان اضافه کردن فضای بیشتر را در آنها نخواهید داشت.

هر دو تبلت دارای نسخه سیم کارت خور هستند و همچنین از نسل چهارم شبکه مخابراتی LTE پشتیبانی می کنند. اما قابلیت مکالمه و ارسال پیامک فقط در گلکسی تب اس مقدور است.

IF

همانطور که در بخش طراحی به آن اشاره کردیم، گلکسی تب اس ۸.۴ مجهز به سنسور اسکن اثر انگشت است و شما می توانید برای امنیت بالاتر دستگاه خود از آن استفاده کنید. اگر خاطرتان باشد، در بررسی گلکسی اس ۵ به این نکته اشاره کردیم که سنسور اثر انگشت به کرات با اشکالاتی عمل می کرد و در نهایت کاربر عطای آن را به لقایش می بخشید. اما خوشبختانه در گلکسی تب اس این مشکل برطرف شده و عملیات تشخیص اثر انگشت با سرعت و دقت مناسب انجام می پذیرد. وجود این سنسور نسبت به آیپد مینی ۲ یک مزیت بارز محسوب می شود اما ذکر این نکته هم جایز است که آیپد مینی ایر محصول سال ۲۰۱۳ اپل است و گلکسی تب اس در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. انتظار می رود ما در نسل بعدی شاهد چنین سنسوری در تبلت ریز اندام اپل باشیم.

IMG_6563

در انتها لازم است به وجود سنسور مادون قرمز در گلکسی تب اس اشاره کنیم که به شما امکان کنترل تلویزیون از راه دور را می دهد. اگر تلویزیون شما جزو مدل های قابل پشتیبانی دستگاه باشد، به سادگی می توانید مراحل راه اندازی کنترل آن از طریق تبلت را بگذارید. پس از آن تنها با تبلت خود می توانید تمام بخش های تلویزیون را تحت کنترل خود درآورید.

نرم افزار

lockscreen

مقایسه ۲ تبلت در دو پلتفرم کاملا متفاوت در بخش نرم افزار کار ساده ای نیست و این که کدام سیستم عامل برای شما مناسب تر باشد، تا حد بسیاری به سلیقه شخصی افراد باز می گردد. در این بخش هم ما قصد نداریم ۲ پلتفرم را با یکدیگر مقایسه کنیم چرا که پیش از این در مطالبی مثل «مقایسه iOS 8 و Android 4.4 Kitkat؛ شباهت ها و تفاوت ها» و «مقایسه اندروید ۴.۴، iOS 7 و ویندوز فون ۸؛ کدام سیستم عامل برتر است؟» این کار را انجام داده ایم.

homescreen

گلکسی تب اس ۸.۴ تحت پلتفرم اندروید ۴.۴ که لباس رابط کاربری سامسونگ، TouchWiz را به تن کرده، اجرا می شود و سیستم عامل آیپد مینی ۲ هم iOS 8 است. ذکر این نکته ضروری است که در زمان نگارش این مقاله، نسخه نهایی iOS 8 هنوز منتشر نشده بود، بنابراین سیستم عامل آیپد مینی که در اختیار ما بود از iOS 7 بهره می برد.

اندروید در حالت عادی دارای سرویس ها و اپلیکیشن های بسیار خوبی مثل گوگل درایو، داکز، تقویم و جیمیل است که در این میان، گوگل درایو گزینه بسیار مناسبی برای ساخت و ویرایش فایل های نوشتاری در تلفن هوشمند یا تبلت های با این سیستم عامل است.

اپل هم در دستگاه هایی که با iOS 7 عرضه شده بود اپلیکیشن های نوشت افزاری خود را مثل Pages، Numbers و Keynote را به رایگان قرار داده است.

به طور کلی این دو پلتفرم از لحاظ کاربرد کلی تا حدی مشابه با یکدیگرند چرا که اکثر اپلیکیشن های مطرح برای هر دوی آنها موجود هستند یا حداقل نمونه مشابه آنها در گوگل پلی یا اپ استور یافت می شود. اما سامسونگ برخی امکانات منحصر به خود را به اندروید نصب شده در تبلت گلکسی تب اس هم اضافه کرده که اشاره ای گذرا به آنها می کنیم.

multiwindow-magazin

قابلیت Multi-Window به شما این امکان را می دهد که صفحه نمایش دستگاه را به دو نیمه تقسیم و دو اپلیکیشن را همزمان اجرا کنید. در این حالت شما می توانید سایز هر کدام را به دلخواه کمتر یا بیشتر کنید. برای فعال سازی این قابلیت لازم است که دست خود را در سمت راست صفحه نمایش به سمت چپ کشیده و یکی از اپلیکیشن های این حالت را گرفته و در صفحه رها کنید.

اپلیکیشن Magazin UX هم نام یکی دیگر از مواردی است که سامسونگ در اندروید دستگاه اضافه کرده. عملکرد این بخش مشابه سرویس BlinkFeed اچ تی سی است و شما می توانید در یک ظاهر کاشی شکل، به ایمیل ها، وب سایت های خاص، تقویم و برخی موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

settings

طی آخرین به روزرسانی اپل، آیپد مینی ۲ هم به نسخه جدید iOS به روز رسانی شد و امکانات خوبی را برای کاربران خود به ارمغان آورد. قصد نداریم به مرور قابلیت های iOS 8 بپردازیم، چرا که چندی پیش این کار در مطلب «بررسی دیجیاتو: iOS 8 ؛ وقتی که طاووس پرواز می کند» به طور کامل انجام شده است.

اما کلا اپل همیشه سادگی را مد نظر داشته و در مقایسه با اندروید سوار شده بر گلکسی تب اس، ما یک عملکرد ساده تر را در آیپد مینی ۲ مشاهده می کنیم. تقریبا شما هیچ پیچیدگی ای را در محصولات اپل حس نمی کنید اما در عین حال، قابلیت های نرم افزاری خاص و امکان انتقال ساده تر فایل ها اعم از تصویر، ویدیو، اپلیکیشن و غیره در پلتفرم اندروید موضوعات کوچکی نیستند.

در اندروید شما امکانات شخصی سازی بیشتر و طبیعتا کمی پیچیدگی های بیشتر را می بینید که این موارد در iOS وجود ندارد. به طور مثال می توانید در صفحه خانگی تلفن یا تبلت اندرویدی خود ویجت یا آیکن های دلخواه خود را اضافه کنید که این موارد در iOS بدین شکل وجود ندارد و ما ویجت ها را به تازگی در بخش Notification Center در جدیدترین نسخه این پلفترم می بینیم.

IF

به طور کلی اپل در به روزرسانی محصولات خود متعهد تر از دیگر شرکت ها است و ما روال بروز رسانی را به صورت منظم در این پلتفرم می بینیم. اما در نهایت باید مجددا متذکر شویم که انتخاب یک سیستم عامل دلخواه، رابطه مستقیمی با علایق، عادات و استفاده شما دارد.

دوربین

IF

عکاسی با تبلت یکی از کم طرفدارترین امکانات این گجت ها است و از طرفی، کیفیت تصویربرداری آنها هنوز که هنوزه به پای تلفن های هوشمند نمی رسد. یعنی شما گلکسی تب اس را با گلکسی اس ۵ و آیپد مینی ۲ را با آیفون مقایسه کنید مطمئنا تفاوت های بسیاری را در رنگ و ثبات تصاویر خواهید دید.

IF

گلکسی تب اس ۸.۴ از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با گشادگی f/2.4 بهره می برد و توانایی عکاسی با رزولوشن ۳۲۶۴ در ۲۴۴۸ پیکسل در نسبت تصویر ۴:۳ دارد. البته امکان عکاسی در حالت ۱۶:۹ هم وجود دارد ولی رزولوشن تا ۳۲۶۴ در ۱۸۳۶ پیکسل کاهش می یابد.

ظاهر اپلیکیشن دوربین گلکسی تب اس همانند کهکشانی پنجم این شرکت، گلکسی اس ۵ است و امکان عکاسی در حالت های مختف مثل: Shot & More، Best Photo، Best Shot، عکاسی پانوراما و HDR و غیره را به شما می بخشد.

IF

آیپد مینی ۲ هم مثل نسخه قدیمی خود، از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی بهره می برد.

باید بگوییم آیپد مینی ۲ در بخش دوربین مقابل گلکسی تب اس حرفی برای گفتن نداشت و به طور کامل محصول سامسونگ برتری خود را در این بخش اثبات کرد. به طور کلی دوربین تب تصاویر را شفاف تر و زنده تر از آیپد مینی ۲ ثبت کرد و عکس ها رنگ و نور بسیار بهتری دارند. همچنین ما در بررسی خود متوجه شدیم سرعت تصویربرداری گکلسی تب اس از آیپد مینی ۲ به مراتب بیشتر است. از طرفی به دلیل وجود فلش LED در محصول سامسونگ، طبیعتا عکس ها در محیط تاریک هم بسیار بهتر از آیپد مینی ۲ ثبت می شوند. اما در عین حال آیپد مینی در شرایط با نور مناسب، تصاویر خوبی را به ثبت می رساند.

دوربین دوم آیپد مینی ۲ و گلکسی تب اس به ترتیب ۱.۲ و ۲.۱ مگاپیکسل هستند که هر کدام وظیفه خود را به اندازه کافی به انجام می رسانند.

camera layout
اپلیکیشن دوربین آیپد مینی ۲ در راست و گلکسی تب اس ۸.۳ در چپ

اما نکته ای که باید در رابطه با دوربین مد نظر داشت، امکانات نرم افزاری اپلیکیشن آنها است. سامسونگ این اپلیکیشن را به ابزارهای زیادی مثل عکاسی در شرایط مختلف، رتوش خودکار عکس، عکاسی با ۲ دوربین جلو و عقب به صورت همزمان و غیره مجهز کرده که در مقابل، آیپد مینی ۲ از امکانات کمتری بهره می برد.

البته همانطور که گفتیم عکاسی با تبلت آنچنان که باید هنوز فراگیر نشده که البته این موضوع با وجود سایز بزرگ این دستگاه ها، کاملا منطقی است. ولی به هر حال از مقایسه تصاویر گرفته شده با دوربین این دو دستگاه می توان به خوبی متوجه شد که باید نمره برتری را به گلکسی تب اس داد. در نهایت باید به عرض تان برسانیم که دوربین های اصلی این دو تبلت، قابلیت فیلم برداری در حالت ۱۰۸۰پی را دارند.

باتری

IF

هرچقدر گجت شما امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بیشتری داشته باشد، تا مادامی که باتری قدرتمند نباشد شما از کار کردن با آن لذتی نخواهید برد. آیپد مینی ۲ و گلکسی تب اس به ترتیب از باتری هایی با ظرفیت ۶۴۷۰ و ۴۹۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می برند.

گلکسی تب اس در تست مرور وب ما در حدود ۹ ساعت و ۳۳ دقیقه و در آزمایش پخش ویدیوی ممتد زمان ۱۲ ساعت و ۵۲ دقیقه را برای خود ثبت کرد. این زمان در همین تست ها برای آیپد مینی به ترتیب ۱۰ ساعت و ۴۷ دقیقه و ۱۲ ساعت و ۲۲ دقیقه بود.

با وجود تفاوت در ظرفیت باتری ما شاهد این هستیم که دو دستگاه مدت زمان برابری را در استفاده سنگین و معمولی دوام می آورند. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که گلکسی تب اس قابلیتی به نام Ultra Power Saving دارد که در دو مرحله مصرف انرژی را کاهش می دهد. در حالت اول نور دستگاه کاهش پیدا می کند و فعالیت های پس زمینه متوقف می شوند و در حالت دوم، نمایشگر به رنگ سیاه و سفید در آمده و امکانات بسیار محدودی برای شما فعال خواهد بود و بدین صورت، مدت زمان بیشتری را می توانید با تبلت خود بگذرانید.

جمع بندی

IF

هر دو تبلت، جزو پرچمداران ۷ اینچی سازندگان خود محسوب می شوند. عمده تفاوت های گلکسی تب اس و آیپد مینی ۲ علاوه بر تفاوت ظاهری و برخی امکانات سخت افزاری، بیشتر در حوزه پلتفرم وجود دارد. هر کدام از قابلیت ها و امکانات خاص خود بهره می ببرند و طبیعتا طرفداران و استفاده کنندگان خاص خود را خواهند داشت.

باید بگوییم در این رقابت سخت، کفه گلکسی تب اس سامسونگ سنگین تر از آیپد مینی ۲ است. چرا که دوربین بهتر، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بیشتر، نمایشگر بهتر و در نهایت سایز مناسب تر برای ما از مواردی بود که کار کردن با این محصول سامسونگ را لذت بخش تر کرده بود. اما از طرف دیگر ما آیپد مینی ۲ را داریم که از پلتفرم قدرتمند اپل، iOS بهره می برد و از نظر به روز رسانی نرم افزاری بسیار بهتر از دیگر شرکت ها عمل می کند. همچنین امکانات نرم افزاری که ما در آیپد مینی ۲ در اختیار داریم به دلیل حساسیت های این کمپانی، از کیفیت بالایی برخوردار است.

مطمئنا اگر از طرفداران پلتفرم اندروید هستید، از کار کردن با گلکسی تب اس لذت بیشتری خواهید بود و همچنین بالعکس، در مورد کاربران محصولات اپل هم این موضوع صدق می کند. ما سعی کردیم این دو محصول را در شرایطی کاملا یکسان با یکدیگر مقایسه کنیم تا شما هم بیشتر با این دو محصول و نقاط قوت و ضعف شان نسبت به یکدیگر، آشنا شوید.

گلکسی تب اس ۸.۴ اینچی به قیمت یک میلیون و ۵۷۵ هزار تومان و آیپد مینی ۲ (نسخه ۱۶ گیگابایت وای فای) به قیمت یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان در بازار ایران به فروش می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (66 مورد)
  • reza
    reza | ۱۵ خرداد ۱۳۹۴

    سلام به جز برنامه بازار از چه روش میتوانم دانلودکنم

  • عرشان
    عرشان | ۱۱ خرداد ۱۳۹۴

    من تب اس دارم
    ولی از بدنه رازی نیستم پشتش کم کم ساییده میشه
    و من سر این موضوع خیلی اعصابم ریخته به هم
    باید چیکار کنم و ایا بک کاور هم میشه جدا خرید؟

  • apple
    apple | ۷ اسفند ۱۳۹۳

    برادر من شما اومدید جدیدترین محصول سامسونگ رو با یکی از تبلت های نسبتا قدیمی اپل مقایسه کردید
    شما لطفا جدید ترین محصول سامسونگ رو با جدیدترین محصول اپل مقایسه کن اونوقت بفرمایید کدوم برتری دارند ازتون خواهش میکنم تب اس رو با ایر2مقایسه کنید و ارزش اپل رو پایین نیارید

  • علی
    علی | ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    تبلت تب اس خوبه بخرم یا نه

  • احسان
    احسان | ۱۵ آبان ۱۳۹۳

    من خودم galaxy tab s رو دارم واقعا خیلی عالیه اگه میخاین بخریدش شک نکنین که بهترینه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی