ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دایرکتوری یاهو در پایان سال جاری برای همیشه آفلاین خواهد شد

دایرکتوری یاهو سایتی که روزگاری قلب و مرکز اینترنت محسوب می شد در انتهای سال جاری برای همیشه آفلاین خواهد گشت، هر چند اگر بیش یک دهه ی پیش از اینترنت استفاده نمی کردید احتمالاً این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۶ مهر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۰

دایرکتوری یاهو سایتی که روزگاری قلب و مرکز اینترنت محسوب می شد در انتهای سال جاری برای همیشه آفلاین خواهد گشت، هر چند اگر بیش یک دهه ی پیش از اینترنت استفاده نمی کردید احتمالاً این دایرکتوری تا کنون کاربرد چندانی برای شما نداشته است.

اگر به تاریخ اینترنت نگاهی بیاندازیم و به سال ۱۹۹۴ برگردیم به ایامی خواهیم رسید که در آن دو بنیانگذار یاهو، یعنی جری یانگ و دیوید فیلو، وب سایتی با عنوان راهنمای جری و دیوید برای اینترنت را راه اندازی نمودند و در این وب سایت فهرستی از سایت های مختلف اینترنتی در دسته بندی های موضوعی متفاوت ارائه گشته بود.

در آن دوران موتور جستجویی موثر و دقیق مانند گوگل بیشتر شبیه یک رویا بود و حتی کمتر کسی به پدید آمدن چنین جستجوگری امید داشت و برای مرور صفحات اینترنتی و پیدا کردن سایت های تازه شما به چیزی مشابه راهنمای جری و دیوید برای اینترنت نیاز داشتید.

2

سایت مورد بحث کمی بعد تغییر نام داد و کلمه ی یاهو را به عنوان اسم خود برگزید که برگرفته شده از عبارت عجیب Yet Another Hierarchical Officious Oracle بود. لیستی که جری و دیوید تهیه کرده بودند در اصل یک دایرکتوری اینترنتی محسوب می شد و به خاطر به روز و غنی بودنش هر روز در بین کاربران محبوب تر می گشت، اما رفته رفته و با ظهور عصر موتورهای جستجو محبوبیت دایرکتوری ها رو به کاهش گذاشت تا جایی که امروزه برخی از کاربران اینترنت با مفهوم این دسته از سایت ها به صورت کامل بیگانه هستند.

دایرکتوری یاهو اکنون دارای قدمتی ۲۰ ساله است و این شرکت که تصمیم دارد تمام تمرکز خودش را بر روی سرویس ها و راهکارهای جدیدش متمرکز نماید قصد را بر این گذاشته تا به عمر این دایرکتوری که از طریق آدرس dir.yahoo.com قابل دسترس است در روز ۳۱م دسامبر سال جاری برای همیشه خاتمه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • فخارزاده
    فخارزاده | ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

    دایرکتوری ها چند سالیست که تقریبا هیج ارزشی ندارند. ولی هنوز هزاران مقاله فارسی و انگلیسی در اینترنت توصیه میکنند که برای سئو بهتر در این دایرکتوری ها ثبت شوید. حتی سایتهای زیادی از شما پول میگیرند که در چند دایرکتوری ثبتتان کنند.

  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۷ مهر ۱۳۹۳

    یاهو باید خودشو نسبت به شرایط اپدیت میکرد و با رقیبای خودش مبارزه میکرد نه این که جای خالی بده! نمونش شرکت "گوگل".
    یاهو الان نسبت به شرایط ضعیف عمل میکنه! اگه همینطور پیش بره توسط یه شرکت دیگه خریداری میشه! اگه روی قابلیت های قبلیش بیشتر کار کنه خیلی خوب میشه! مثل مسنجر . در کل اوضاع رضایت بخشی نداره ولی باید دید در اینده چه اتفاق هایی میفته.

  • LG Forever
    LG Forever | ۶ مهر ۱۳۹۳

    یاهو کم کم داره نابود میشه 10 سال پیش یاهو غولی بود واسه خودش ولی داره با دست خودش خودشو نابود میکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی