ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محصولات مبتنی بر چیپست های اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ نیمه اول سال ۲۰۱۵ به بازار می آیند

در ماه آوریل کوالکام چیپست های پرچمدار ۶۴ بیتی خود تحت عناوین اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ را معرفی نمود و اخیراً مدیر بازاریابی این شرکت تائید نموده است که نمونه هایی آزمایشی از محصولات یاد ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۷ مهر ۱۳۹۳ | ۱۹:۰۰

در ماه آوریل کوالکام چیپست های پرچمدار ۶۴ بیتی خود تحت عناوین اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ را معرفی نمود و اخیراً مدیر بازاریابی این شرکت تائید نموده است که نمونه هایی آزمایشی از محصولات یاد شده در اختیار شرکت های تولید کننده ابزارهای تکنولوژیک گوناگون مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها قرار گرفته است و احتمالاً اولین محصولات مجهز به چیپست های مورد بحث در نیمه ی اول سال آینده ی میلادی به بازار راه خواهند یافت.

محصولات پیشین کوالکام ۲۸ نانومتری بوده اند و دو مدل جدید این شرکت اولین چیپست هایی هستند که بر مبنای تکنولوژی ۲۰ نانومتری تولید گشته اند و البته نباید از خاطر برد که پردازنده ی اگزینوس ۵۴۳۳ از سامسونگ و چیپست A8 به کار رفته در تلفن های هوشمند آیفون ۶ (تولید شده توسط TSMC) قبلا تحت این تکنولوژی تولید گشته اند.

اسنپدرگن ۸۱۰ و ۸۰۸ هر دو از تکنولوژی ۳۲ و ۶۴ بیتی پشتیبانی به عمل آورده و از ابتدای عرضه قابل استفاده تحت اندروید L خواهند بود. مدل های یاد شده اولین پردازنده های ۶۴ بیتی کوالکام محسوب نمی شوند و این شرکت پیش از این چیپست های ۶۴ بیتی دیگری مانند اسنپدرگن ۴۱۰، ۶۱۰ و ۶۱۵ را به بازار عرضه کرده است که همگی آنها مبتنی بر هسته های پردازشی ARM بوده و از طراحی مدرن Krait بهره مند هستند. علاوه بر موارد یاد شده مدل های ۶۱۵، ۸۰۸ و ۸۱۰ همگی دارای ۴ هسته ی Cortex-A53 و ۴ هسته ی دیگر Cortex-A57 هستند.

کوالکام همچنین بنا را بر این گذاشته است تا از پردازشگرهای گرافیکی خودش بر روی محصولات یاد شده بهره بگیرد، از همین رو چیپست اسنپدرگن ۸۱۰ به همراه آدرنو ۴۳۰ عرضه خواهد شد که ۳۰ درصد توان پردازش گرافیکی بیشتری را نسبت به آدرنو ۴۲۰ که در اسنپدرگن ۸۰۵ به کار گرفته شده بود ارائه خواهد کرد.

دیگر چیپست کوالکام یعنی اسنپدرگن ۸۰۸ نیز از آدرنو ۴۱۸ استفاده می نماید که ضمن مصرف بهینه تر انرژی، ۳۰ درصد عملکرد بهتری را نسبت به نسل پیشین خود یعنی آدرنو ۳۳۰ عرضه خواهد نمود.

هر دو مدل جدید چیپست های مورد بحث از رم های LPDDR4 پشتیبانی به عمل آورده و از طریق دو کانال ۳۲ بیتی ۱۶۰۰ مگاهرتزی با آنها ارتباط برقرار می کنند. انتظارات بر این است که مدل های اولیه تلفن های هوشمند و تبلت های مبتنی بر این چیپست ها را در نمایشگاه CES پیش رو شاهد باشیم و همانطوری که اشاره شد مدل های نهایی شده و آماده ی استفاده کاربران در صورتیکه همه چیز مطابق برنامه پیش برود در نیمه ی اول سال ۲۰۱۵ به بازار راه خواهند یافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (48 مورد)
  • reza
    reza | ۸ مهر ۱۳۹۳

    اگه نکسوس بعدی با این چیپ ها بیاد خیلی خوب میشه چون سیستم عاملش که 64 بیتیه و فکر میکنم پردازندش هم باید 64 بیتی باشه تا بشه به گوشیش گفت 64 بیتی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی