ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Hotswap به پروژه Ara‌ می آید

این روزها اخبار زیادی را در رابطه با تلفن هوشمند نکسوس آتی می شنویم و البته هیجانات زیادی در پیرامون محصولات جدید موتورولا وجود دارد، اما مدتی است که خبر جدیدی در رابطه با پروژه ی Ara منتشر نشده ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۸ مهر ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۲

این روزها اخبار زیادی را در رابطه با تلفن هوشمند نکسوس آتی می شنویم و البته هیجانات زیادی در پیرامون محصولات جدید موتورولا وجود دارد، اما مدتی است که خبر جدیدی در رابطه با پروژه ی Ara منتشر نشده است.

برای کسانی که هنوز از این پروژه بی اطلاع هستند باید بگوییم این نیز یکی دیگر از پروژه ها و ایده های بلند پروازانه و در حال توسعه ی گوگل است که بر مبنای آن شما تلفن هوشمندی را در اختیار خواهید داشت که می توانید سخت افزارش را بر اساس نیازهای روزانه خود سفارشی سازی نمایید، مثلاً در یک روز از پردازنده و دوربین قوی تری استفاده کرده و در روزی دیگر صفحه نمایش و باتری موبایل خود را ارتقا دهید. دقیقاً مانند چیزی که امروزه در دنیای سخت افزاری کامپیوترهای شخصی امری بسیار رایج محسوب می شود.

اما بر مبنای اخبار جدید به نظر می آید گوگل در حال آزمایش کردن قابلیت های نسبتاً هیجان انگیزی است تا این پروژه را بیش از پیش برای کاربران جذاب تر نماید. شرکت مذکور تلاش دارد تا قابلیت تعویض قطعات سخت افزاری بدون نیاز به خاموش کردن تلفن هوشمند را به پروژه ی Ara بیافزاید، که به این عمل در اصطلاح hotswap نیز گفته می شود.

در صورت اضافه شدن قابلیت یاد شده به پروژه ی مورد بحث قادر خواهید بود بسیار سریع و بدون نیاز به خاموش کردن تلفن یکی از ماژول های سخت افزاری مورد نظرتان را از قاب اصلی آن جدا کرده و ماژول جدید را جایگزین نمایید و ظاهراً قطعات مختلف برای راحتی در جدا سازی و جایگذاری مجدد از خاصیت مغناطیسی استفاده می نمایند.

همچنین پائول ارمنکو، مدیر پروژه ی Ara، تائید کرده است که این پروژه در حال توسعه بر مبنای اندروید L یعنی آخرین نسخه ی سیستم عامل گوگل است و البته قابلیت hotswap برای دو قطعه یعنی نمایشگر و پردازنده قابل استفاده نخواهد بود.

گفته های ارمنکو به این معنی نیست که شما قادر به تعویض قطعات مورد اشاره نخواهید بود، بلکه برای عوض کردن آنها و جایگزینی ماژول هایی مشابه لازم است ابتدا موبایل خود را خاموش کنید. وبلاگ PhoneBloks در همین رابطه می افزاید ماژول های گوناگون و متفاوت برای محصول نهایی پروژه ی Ara به سادگی در فروشگاه های آنلاین قابل خریداری خواهند بود.

حدس بر این است که در ماه دسامبر یک نمونه ی اولیه کامل شده از موبایل مرتبط به پروژه ی مورد بحث در دومین کنفرانس توسعه دهندگان Ara رونمایی گردد. نظر شما چیست آیا این پرژه می تواند آینده ی دنیای تلفن های هوشمند را تغییر دهد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • shayan_Q9
    shayan_Q9 | ۱۰ مهر ۱۳۹۳

    عجب چیز باحال و کار امدی ! خیلی منتظر یه همچین چیزی هستم!
    هنوز ایده خامیه و جای کار داره! ومیتونه پیشرفت خیلی خوبی بکنه!
    منتظریم! :)

  • LG Forever
    LG Forever | ۸ مهر ۱۳۹۳

    عالیه این پروژه 1 ماه پیش از سایتای همسایه خوندم که این پروژه رو تعطیل کردن انگار دری وری گفتن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی